• aceasta e soluția la care vor apela sindicaliștii de aici dacă Primăria nu le va acorda monopolul în domeniu transportului public de călători • în plus, aceștia vor ca șefii de la „Transport Public” să dea în judecată Consiliul Local pe același motiv • angajații Agripinei Sechelariu or ca firmele de transport privat să fie alungate, iar în oraș să rămînă doar ei
Șoferii de la societatea Transport Public amenință că vor intra în grevă generală dacă Primăria nu le va acorda monopolul în domeniul transportului public de călători în municipiul Bacău. Cînd se va întîmpla acest lucru, nimeni nu știe, dar, pînă atunci, Panait Boghiu, liderul sindicatului „Transport Local” din cadrul „Transport Public” solicită Consiliului de Administrație al firmei la care lucrează „să uzeze toate căile amiabile pentru restabilirea cadrului legal în desfășurarea transportului public local de călători și să inițieze procedurile legale pentru acționarea în justiție a Consiliului Local al municipiului Bacău, în cazul în care situația nu se va soluționa pe cale amiabilă”. Solictări care au fost motivate „prin faptul că Consiliul Local al municipiului Bacău nu a luat nici o măsură pentru asigurarea exclusivității «Transport Public» în exploatarea traseelor adjudecate, ceea ce a creat o stare tensionată în rîndul salariaților SC «Transport Public»”. Altfel spus, angajații de la firma Agripinei Sechelariu nu vor mai fi tensionați decît atunci cînd vor vedea firmele particulare de transport, în special cele din cadrul Asociației Operatorilor de Transport Public Privat (AOTPP), alungate din Bacău.
Cum au fost scoși „privații” din Bacău
Amenințările și cerințele sindicaliștilor de la „Transport Public” nu sînt decît o ultimă repriză a „meciului” din transportul public de călători din Bacău, care, amintim, nu este nou. În primăvară, administrația Sechelariu a organizat o licitație de concesionare a traseelor de transport public la care, pînă la urmă, a participat doar firma mamei primarului de atunci. „Alergînd” de una singură, SC „Transport Public” și-a adjudecat fără probleme toate traseele din oraș. Concurența, adică AOTPP, a fost eliminată din start pe motiv că nu îndeplinea condițiile impuse în ceea ce privește numărul de autobuze și capacitatea minimă de transport. Asociația a contestat în instanță modul de organizare a licitației și, pînă la soluționarea dosarelor, Tribunalul Suceava a decis ca hotărîrea vechiului Consiliu Local prin care s-a decis organizarea licitației să fie suspendată. Drept urmare, conducerea AOTPP a solicitat Primăriei să se revină la situația de dinainte de licitație, ceea ce presupunea ca autobuzele SC „Transport Public” să nu mai circule pe traseul 17. Nimic nu s-a schimbat însă, și, în replică, cei de la AOTPP au intrat în urmă cu două zile pe traseul 22 barat. Un traseu care se suprapune în parte atît peste traseul 22, cît și peste traseul 18, ceea ce a inflamat spiritele la firma Agripinei Sechelariu. Sindicaliștii conduși de Panait Boghiu au fost, marți, cu jalba în proțap la viceprimarul Nicolae Onica pentru a se plînge că gestul „particularilor” este ilegal. Aceștia au uitat însă, să spună că, în urmă cu aproximativ jumătate de an, SC „Transport Public” a anunțat cu surle și trîmbițe apariția traseului 24, care era aproape identic cu actualul traseu 22 barat. Atunci, nimeni de la „Transport Public” nu a considerat că trebuie organizată o licitație pentru a circula pe traseul cu pricina. Revenind la viceprimarul Onica, acesta a amînat luarea unei decizii pentru ziua de azi, cînd se va întîlni și cu conducerea AOTPP. Vasile Luncanu , președintele AOTPP, spune că la întîlnirea de la Primărie va susține același lucru ca și pînă acum: revenirea la situația de dinainte de licitație și ieșirea autobuzelor de la „Transport Public” de pe traseul 17. În ceea ce privește anunțata grevă a sindicaliștilor de la „Transport Public”, acesta a comentat doar că „e problema lor. Din punct de vedere al călătorilor, nu va fi nici o problemă. Vom asigura noi transportul public în oraș”. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns