Guvernul Romaniei a hotarit sa suspende, incepind de la 1 decembrie, pe o perioada de un an, aplicarea taxei auto pentru masinile noi Euro 4. Primul ministru a declarat, in sedinta de miercuri a Executivului, ca va transmite Comisiei Europene o notificare prin care va explica decizia luata. Problema suspendarii taxei de prima inmatriculare pentru masinile noi a fost discutata, deja, si cu presedintele, in cadrul unei intilniri de 30 de minute, la Cotroceni. Premierul spune ca actiunea va proteja nu industria, ci locurile de munca, dar eu zic ca aici sint impacate si capra, si varza si asta e de bine. Cam asta e istoricul deciziei, care mai are nevoie – si asta e esential – de acordul Comisiei Europene. Care spune, deocamdata, ca nu ai voi voie sa-i discriminezi pe importatorii de masini second-hand.
Necazul mare e ca romanul isi cumpara, in general, masina noua numai cu ajutorul creditelor bancare sau in leasing. Si acestea sint, oarecum, blocate de normativele impuse de BNR.
In aceste conditii, producatorii autohtoni de automobile ar trebui sa-si recalculeze preturile la autoturisme. Pentru ca taxa inseamna doar una-doua-trei sute de euro. Iar solutia pentru depasirea recesiunii, spun sociologii, sint preturile mici aplicate la produse, pentru ca doar acestea atrag publicul la vreme de criza. Autoturismele second-hand, chiar daca vor ramine supuse taxarii, vor ramine tot mai ieftine decit cele noi. Mai ales in conditiile in care producatorii si dealerii de autoturisme si-au conceput deja ofertele promotionale pentru acest sezon. Guvernul da, dar nu baga in traista! Pastrarea locurilor de munca in aceasta industrie depinde de cit de repede se aliniaza vremurilor actuale producatorii. Oricum ar fi, piata autovehiculelor noi se va restringe, dovada fiind disponibilizarile masive care se produc in acest sector in toata Europa.
Lasă un răspuns