Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
www.paulcojocarudespreasigurari.blogspot.com
Titlul mi-a venit în minte după analizarea unor evenimente destul de recente, comentate cu mare vervă la toate televiziunile. Deși ne aflăm în luna mai, deci mai puțin de jumătatea anului, lumea asigurărilor a fost foarte frământată de fapte și evenimente care s-au succedat amețitor. Relativ cronologic, la vârful conducerii organului de control din asigurări au început scandalurile cu stenograme, demisii, urmate de intrări în supraveghere, urmate la rândul lor de arestări spectaculoase, eliberări sub control judiciar, înlocuiri din funcții, declarații contradictorii, alte arestări și mai recent o presupusă mare fraudă. Tot acest circ mediatic la care asistăm neputincioși nu are decât rolul de a mări neîncrederea populației într-un sistem și așa șubrezit de loviturile successive, aplicate de criză economică.
Cine pierde din aceste scandaluri? Noi toți. Cei care vindem asigurări și suntem de bună credință (din ce în ce mai puțini) trebuie să facem față avalanșei de întrebări de genul: Ce s-a întâmplat la societatea…? Este adevărat ce se spune despre…? Ce părere ai despre acest scandal? Ce se va întâmpla în cazul unui cutremur? Suspiciunea apare în mintea și sufletul nostru, pentru că stilul mass-media, fiind foarte agresiv și în mare parte bazat pe zvonuri și presupuneri, nu face decât să sporească panica și nesiguranța.
Văzând reacțiile statului apropo de fenomenele catastrofale, cum sunt inundațiile, dar care au o declanșare relativ mai întinsă în timp, nu știu ce s-ar întâmpla în cazul unui cutremur de 7 grade Richter, care ar avea durată de un minut.
Dar nu pot estima corect reacția societăților de asigurare în cazul unei catastrofe de acest gen. Deși un cutremur de pământ nu poate afecta toate zonele țării, aceste societăți nu sunt pregătite în mod serios cu personal, tehnică și suport de la reasiguratori. S-ar putea să asistăm la o mare triere a acestor societăți, dar și la o întârziere foarte mare a despăgubirilor.
Sperăm și ne dorim că actuala conducere a asigurătorilor să înceapă odată o acțiune amplă de îndrumare și control, în urma căreia nu trebuie neapărat să dispară societăți din piață, dar ar fi de dorit ca toate acestea să-și schimbe atitudinea față de clienți, pe care să-i trateze ca pe niște parteneri, și nu ca pe niște potențiale victime. Această politică de a ne păcăli unii pe alții a creat suspiciuni și deservicii în rândul populației, care a început să fugă de fonduri de investiții, bănci și acum de asigurări.
Sperăm să înceapă o nouă eră, în care să ne tratăm corect unii pe alții, să fim mai civilizați, mai binevoitori pentru binele nostru, al tuturor.
Lasă un răspuns