Inspectorii de la Oficiul pentru Protectia Consumatorului (OPC) au amendat, zilele trecute, magazinul Penny Market 2 din Onesti, situat in zona de sus a orasului, dupa ce un cumparator a sesizat faptul ca o punga cu mere avea doar 758 de grame, si nu un kilogram, asa cum scria pe eticheta. George C., clientul care a facut sesizarea, a ridicat punga din raft si a remarcat ca aceasta era mult prea usoara pentru a avea un kilogram, motiv pentru care a cintarit-o, obtinind astfel dovada ca aceasta avea doar trei sferturi de kilogram, si i-a instiintat pe inspectorii de la OPC. “Asa, la mina, am cintarit si alte pungi de acolo, si sigur mai erau si altele care nu aveau un kilogram”, ne-a spus George C., insa sefa de magazin, Marilena Ursache, neaga acest lucru. “Am pus un angajat sa cintareasca toate pungile si, din 12 pungi, una singura era sub gramaj, iar toate celelalte aveau peste un kilogram – ne-a spus Marilena Ursache. Am primit o amenda de la OPC, in valoare de 12,5 milioane de lei vechi, dar noi, ca magazin, nu avem nici o vina, pentru ca merele au fost ambalate la SC Domino SRL Ilfov, de la care vom recupera si paguba cauzata in urma amenzii primite”. Centrul Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Bacau a confirmat amendarea complexului Penny Market 2 din Onesti. “Au fost constatate lipsuri la gramaj, iar magazinul a fost sanctionat cu amenda – ne-a spus Toader Fratila, director coordonator adjunct al CJPC Bacau. Este obligatia comerciantului de a plati amenda, urmind ca acesta sa-si recupereze prejudiciul de la firma care a efectuat ambalarea produsului”.
Conflict intre reclamant si sefa de magazin
Constatarea lipsurilor de la Penny Market a prilejuit si un adevarat conflict intre cumparatorul care a facut sesizarea si sefa de magazin. George C. spune ca sefa de magazin, in loc sa-si ceara scuze, l-a amenintat ca il scoate afara cu gardienii si ca aceasta a incercat sa-l forteze sa-i predea ei sesizarea facuta catre OPC. “Eu aveam tot dreptul sa fiu nemultumit, dar mi-am cerut si scuze pentru tonul folosit, in timp ce sefa de unitate nu si-a cerut deloc scuze – ne-a declarat onesteanul reclamant. Mi-a zis sa fac reclamatia si sa plec. A zis sa ies afara din magazin si m-a amenintat ca pune gardienii pe mine. Chiar si cind a venit inspectorul de la OPC, mi-a zis ca oricum ma scotea afara din magazin. In plus, cind am facut reclamatia, a tot insistat sa i-o predau ei, ca sa o trimita ea mai departe, la Rewe Bucuresti, compania care detine si magazinul de la Onesti, iar eu am refuzat, pentru ca sesizarea era catre OPC. Eu reclam acum si atitudinea pe care avut-o dinsa, pentru ca eu nu am jignit-o cu nimic”. Pe de alta parte, sefa de magazin sustine ca clientul a agresat-o si a amenintat-o. “A venit pus pe scandal si m-a agresat verbal timp de mai bine de o jumatate de ora – ne-a spus Marilena Ursache. Au sarit si clientii din magazin in ajutorul meu. Eu i-am spus ca deja ma agreseaza si ca am dreptul sa-l scot afara din magazin. A tot insistat sa-i semnez reclamatia, iar eu i-am spus ca nu sint obligata sa o semnez, dar am semnat doar pentru faptul ca am luat la cunostinta. M-a amenintat ca are rude la Rewe si ca ma da afara din serviciu, iar eu nu l-am jignit cu absolut nimic”. Clientul onestean ne-a spus ca a facut deja o plingere la Rewe, prin care cere sanctionarea atitudinei agresive a sefei de magazin, in timp ce femeia spune ca are si martori care pot confirma ca ea are dreptate. Un incident legat de produsele ambalate vindute la Penny Market din Onesti s-a mai produs si in 2009, cind un onestean a descoperit o piatra de dimensiuni mari intr-o plasa cu cartofi, pe care a fotografiat-o si a postat-o pe pagina http://www.octav.name/2009/01/pietre-in-cartofi-la-penny-market-onesti.html.
Andrei a zis
Ce oameni de 2 bani, si ma refer la „sefa de magazin”. Pai cu astfel de atitudine, in cateva saptamani, magazinul ar trebui sa dea faliment … dar asta si cu ajutorul comunitatii. Atat timp cat romanii tolereaza astfel de abateri, unii comercianti continua sa faca profit fara sa se supuna unor reguli elementare de „customer service”.
Pai in State, in toate supermarketurile, magazinasele, barurile, restaurantele etc., in cazul unei nemultumiri vei sta de vorba cu un manager de magazin care-ti va da dreptate (chiar daca nu ai), isi cere scuze, iti ofera o reducere, un cupon, un rahat si te roaga sa revii si a doua zi, si a treia ca sa vezi ca problema sesizata de tine a fost remediata si ca se tine cont de parerea si sugestiile oricarui client. Ei na strategie de marketing, nu!!??
alex miru a zis
aoleo neica !!!! un sfert de kil lipsa la un kil??? eu n-am patit asa ceva pana acum….da’ sefa ce voia? sa fie luata in brate de bucurie? suntem un popor de fraieri daca toleram asa ceva…si ce tupeu , in plus, mai are sefa…poate considera ca toti care trec pragul magazinului sunt niste fraieri… cel putin asta imi rezulta…
ioan a zis
Astia de la Penny si cu cei de la Kaufland au marfa de 2 lei si preturi de te doare capul !! Di cacat vor sa faca bici si sa pocneasca !! Toate supermarketurile din Romania au marfa de proasta calitate si scumpa ! A venit un vecin din Anglia ,si-a ramas surprins de preturile practicate in supermarketurile din oras ,totul transforma in moneda britanica .In Anglia este mai ieftina mancarea si serviciile sunt superioare fata de noi !!
Anonim a zis
De ce te miri ioane ca e mai ieftin in anglia?! aia isi produc papica, noi o importam si asteptam ajutoare de la stat sau primarie.
anonim a zis
Mare atentie ,nu sunt singurele produse la care se observa nereguli.V-as recomanda sa fiti atenti si la produsele refrigerate si congelate (mai ales pui ,piept de pui ,pulpe) pentru ca pe eticheta este stantat un anumit gramaj ,iar cantitatea reala este mai mica cu cel putin 300-400 gr.Eu am cumparat o punga de piept de pui cu os refrigerat care avea inscris 1,790 kg, am pus-o pe cintar de curiozitate si surpriza ,in realitate avea 1,480kg.Am cerut explicatii responsabilului de raion .Raspunsul a fost ca ei nu au nici o vina, doar comercializeaza ceea ce primesc, pachetul a fost recintarit de ei si aplicata o noua eticheta cu valoarea reala. Mentionez ca asta se intimpla in martie anul acesta.
Am in schimb si eu o nedumerire ,care -i smecheria cu cardurile lor de cumparaturi ? Intreb pt. ca nu se aduna pe ele puncte de fidelitate.
Laura a zis
intradevar preturile practicate in romania sunt mult mai mari decat cele din strainatate…….
D. a zis
Deci draga andrei si alex .. poate ca e normal sa comentati voi in postura in care va aflati dar daca nu ati fost de fata masurati`va cuvintele.cred ca nu stiti c frumos i s`a vorbit clientului si cum a vorbit el.sefa de magazin si spun fara ghilimele a fost agresata minute in sir si nu a fost lasata sa`si faca treaba.si da, nu e vina magazinului ci a furnizorului.nu cred ca ar putea sta cineva sa masoare fiecare punga dar atunci cand cineva a facut o sesizare i`au fost restituiti banii fara discutii.dar cand un om este in stare sa faca asemenea scandal si nu te poti intelege cu el ca oamenii ce poti face .asa ca ma abtineti`va de la comentarii daca nu stiti ce vorbiti.
dan marin a zis
M-am abtinut ieri sa postez cu vreun comentariu dar si eu am fost de fata,tanti(nenea) D.! Reclamantul cerea o semnatura de la sefa de magazin (care era incrancenata ca un ofiter de Gestapo sau SS) precum ca a fost martora la cantarirea pungii dar ea sustinea sus si tare ca nu e obligata sa faca asta, Probabil ii stirbea din notorietatea de mare sefa de supermarket. I-a spus reclamantului sa-i dea petitia ca o trimite ea mai departe. Pai , va dati seama ca in secunda doi era aruncata la cos ! Daca reclamantul ia legatura cu redactia si imi timite un e-mail il pot sustine si ii las si numarul meu de telefon. Ciocul mic tanti (nenea) D. Macar sa fi avut curajul sa-ti scrii numele dar din cate vad , cam greu cu limba romana !
D. a zis
Normal ca nu e obligata mai dan marin , de parca cineva chiar te crede ca asa t cheama, sa semneze orice porcarie de foaie. reclamantul trebuia sa mearga la OPC si sa dea cererea sau oriunde voia el.si nu mai fi tu asa sigur ca acea foaie ajungea la cos pentru ca nu avea cum sa faca asta si daca chiar ai fi fost de fata ai fi vazut cata rabdare i s `a acordat omului.in plus au fost multi alti clienti care i`au tinut partea angajatei . daca ai lucra cu oamenii ti ai dat seama cat de greu e si cum te poate scoate din sarite un om insistent cu crae nu te poti intelege. si ciocu` mic tu bai marin :)) da?;x dak nu esti in stare sa vorbesti frumos si o dai in taraneli :*
geo a zis
Concluzie
! PENNY si PROF cei mai mari tapari din ONESTI daca nu esti atent la preturi te fac de nu te vezi .mai ales la oferte.au un pret la raft si altul la casa .NU CUMPARATI !!!apoi cand le spui cheama seful de mazazin si iti spun ca vor da banii inapoi.sa le dea cei de la OPC amenzi cat mai mari pana dau faliment.AFARA DIN ORAS SUNT NISTE JEPCARI.