Acesta este titlul campaniei antidrog, desfășurată pe 26 iunie 2004. La aceeași dată, dar în 1987, a avut loc prima Conferință internațională împotriva drogurilor și a traficului ilicit. Atunci s-a decis ca în fiecare an să se desfășoare activități care să marcheze această zi. Campania este susținută de Organizația Națiunilor Unite – Oficiul Crimă și Droguri (UNODC) , iar la nivel local a fost finanțată de asociația Betania și organizată de Centrul de prevenire și consiliere antidrog Bacău, beneficiind de sprijinul a mai multor parteneri, printre care și Inspectoratul școlar. Astfel, voluntarii au fost, în majoritate, elevi, și au împărțit broșuri în diferite zone ale orașului: gară, Piața Centrală, zona Băncii Transilvania, magazinul Lucefărul, magazinul Roșu, Tic – Tac și Narcisa.
Scopul acestei campanii a fost distribuirea de materiale informative, mai exact două tipuri de broșuri: „Ce ar trebui să știe orice părinte despre alcool” și „Ce ar trebui să știe orice părinte despre droguri” . Pentru că am participat ca voluntar la campanie, vă pot spune că reacțiile părinților au fost dintre cele mai diverse: unii au fost foarte receptivi și chiar încîntați de ideea de a-și îmbogăți cunoștințele, pe cînd alții (deși nu mulți la număr) au fost extraordinar de reticenți și nici măcar nu s-au oprit pentru cîteva clipe. Deoarece pe lîngă cele două broșuri, părinții au primit și un pix, unii dintre aceștia se arătau interesați doar de pix, și nu de importanța campaniei pe care noi o susțineam. Pentru părinții care sunt interesați să afle mai multe detalii, există două numere de telefon cu acces gratuit, una la nivel național 0800800033, iar cealalt la nivel local – 934. Pentru părinții care știu să acceseze internetul există și două site-uri: www.rhrn.ro și www.nolabel.info . De asemenea, fiecare liceu din oraș, și chiar unele școli generale, beneficiază de un cabinet de consiliere la care părinții pot apela.
Pînă a ajunge la una din aceste surse de informare, părinții îngrijorați își pot recunoaște copiii, dacă sînt sau nu consumatori de droguri, după scăderea neașteptată a performanțelor școlare, absenteismul inexplicabil, stare aparent de beție sau ” încremenire”, iar cel mai evident semnal este solicitarea unei sume de bani tot mai mare. Cred că momentul derulării acestei campanii este foarte potrivit, din pricina scandalului consumului de droguri de către VIP-uri, scandal intens mediatizat de presă în ultima săptămînă. (Andreea ROȘCAN)
Lasă un răspuns