Inspectoratul pentru Situații de Urgență Bacău recrutează, în cadrul campaniei Salvator din pasiune, voluntari care să participe la acțiunile de salvare. Sunt eligibile persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 65 de ani.
Activităţile de voluntariat constau în participarea efectivă la acţiunile de răspuns operativ generate de manifestarea situaţiilor de urgenţă (incendii, inundaţii, dezastre naturale, epidemii etc.), însuşirea şi punerea în aplicare a noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar precum şi în cele de popularizare în rândul cetăţenilor a măsurilor preventive.
„Campania Salvator din pasiune își dorește să creeze o legătură tot mai strânsă între societatea civilă și serviciile profesioniste pentru situații de urgență, prin implicarea activă a voluntarilor în soluționarea problemelor cu care comunitatea se confruntă”, se arată în comunicatul transmis de ISU Bacău.
Pregătirea voluntarilor se realizează în mod etapizat, prin parcurgerea de ședințe de pregătire, urmate de susținerea unor examene.
Condițiile necesare pentru a putea deveni voluntar:
- vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani;
- apt din punct de vedere medical;
- să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea de infracțiuni cu intenție;
- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor inspectoratelor pentru situații de urgență.
Înscriere și recrutare. În cadrul activităţii de înscriere, candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:
- cerere de înscriere;
- certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
- copie după actul de identitate;
- aviz psihologic;
- act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare;
- adeverinţă medicală din care să reiasă, cumulativ, cel puțin două dintre următoarele criterii: clinic sănătos, apt pentru efort fizic de nivel mediu şi nu este în evidenţă cu boli cronice; adeverința medicală necesară dosarului poate fi obținută de la medicul de familie (nu este necesară obținerea unei adeverințe de la un medic de medicină a muncii, dar aceasta poate fi acceptată);
- acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
„În anul curent, peste 200 de voluntari activează în subunitățile de intervenție ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Mr. CONSTANTIN ENE” al Județului Bacău, aceștia fiind un real sprijin pentru pompierii militari”, a transmis ISU Bacău.
Recrutarea se face pe parcursul întregului an, în urma verificării documentelor menționate anterior, depuse de către candidați. Mai multe informații se regăsesc pe site-ul instituției, la adresa www.isubacau.ro .
Lasă un răspuns