Abonatii la una dintre companiile de telefonie mobila vor putea, de azi, sa isi schimbe furnizorul acestui serviciu, pastrind numarul de telefon. Pentru aceasta, utilizatorii vor trebui sa depuna o cerere si, in termen de zece 10 zile, vor putea beneficia de portabilitate. În momentul renuntarii la un furnizor in favoarea altui operator, abonatul nu va fi facturat de catre furnizorul donor pentru portarea numarului, furnizorul acceptor suportind costurile determinate de portarea numarului. Decizia de transfer a unei parti din costuri in sarcina utilizatorului apartine furnizorului acceptor, cu conditia ca aceste tarife sa fie accesibile. Operatorii de telefonie vor oferi informatii privind procesul de portare a numerelor, gratuit, prin serviciul de relatii cu clientii. Totodata, companiile au obligatia de a transmite si in scris, la cerere, de a publica pe pagina proprie de Internet si de a afisa sau pune la dispozitie la oficiile comerciale cererea de portare si procedura de depunere si de validare a cererii de portare. Acestea mai au si obligatia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reteaua in care se afla un anumit numar si la tarifele percepute pentru apelurile catre numarul respectiv, inclusiv prin SMS. Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobila pot fi portate, indiferent de tehnologia utilizata (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plata (prepaid sau cu abonament) sau de tipul de servicii furnizate (fax, transmisiuni de date). (Florentin RADU)
Lasă un răspuns