Fluxurile de pasageri pentru zborurile interne și internaționale de pe aeroportul din Bacău vor fi separate. După ce autoritățile locale s-au zbătut în ultimii ani să obțină finanțare pentru acest proiect, iată că, forțați de standardele europene în materie, guvernanții au ajuns la concluzia că separarea fluxurilor de călători se impune și pe aeroporturile românești. Noutatea constă în faptul că va exista o intrare pentru cei care sosesc pe aeroport și una pentru cei care pleacă, în așa fel încît să nu se intersecteze cele două trasee.
În prezent, verificările la urcarea sau la coborîrea din avion se fac la un singur punct, unde se află și poliția de frontieră, și vameșii. În același punct sînt controlate și bagajele. Munca de control este făcută de un singur rînd de vameși și polițiști de frontieră. Și nu puține au fost cazurile în care pasagerii unui avion abia sosit pe aeroportul băcăuan au rămas în aeronavă pînă cînd vameșii și polițiștii de frontieră au terminat verificările în cazul pasagerilor care urmau să plece peste un sfert de oră. Sau invers, cînd pasagerii care plecau au fost nevoiți să aștepte să se îndeplinească formalitățile vamale pentru pasagerii unui avion care tocmai sosise. Oficialii locali au reclamat în dese rînduri această anomalie, dar de la București li s-a spus întotdeauna că nu sînt bani pentru o investiție atît de mare. „În strategia Consiliului Județean de modernizare a Aeroportului Bacău există acest punct trecut pe locul doi în prezent, după lucrările de refacere a pistei. Pe locul trei se află achiziționarea unui degivror (o instalație de înlăturare a peliculei de gheață de pe aeronave, n.r.), și se pare că pentru acesta din urmă vom primi primii bani. Ceea ce este foarte bine, pentru că se apropie iarna și un astfel de utilaj este mai mult decît necesar, în condițiile în care traficul aerian de pe Aeroportul Bacău crește pe zi ce trece”, ne-a spus Cristian Stanciu, comandantul Aeroportului Bacău.
Separarea fluxurilor de pasageri pe aeroporturi este o măsură care va fluidiza traficul și va permite operaționalizarea serviciilor de pe aeroporturi, ducînd, în final, la siguranța sporită a pasagerilor. Pentru aplicarea acestui ordin, va fi nevoie de adaptarea infrastructurii, fluxuri separate pentru ieșirea și intrarea călătorilor pe pistă, o intrare separată pentru bagaje și de crearea de ghișee speciale individualizate pentru cetățenii români, pentru cei ai statelor membre UE și pentru cei ai altor state. În principiu, doar sala de așteptare va fi comună. În rest, cei care pleacă nu se vor mai întîlni pe traseu cu cei care vin. (Mirela ROMANEȚ)
Lasă un răspuns