• toți copii care, în vară, au terminat Grădinița „Step by Step” au ajuns în învățămîntul clasic • clasa I „step by Step” s-a format doar pentru că învățătoarele de aici au știut să-și atragă copii din cartier • inspectorul Ioan Surdu susține că unele educatoare de la grădinița amintită nu-și fac treaba așa cum trebuie
Învățămîntul băcăuan pare a fi, cel puțin din punct de vedere al alternativelor educaționale gen Waldorf sau Step by Step, un tărîm al dosarelor X. Ultimul exemplu a venit dinspre Școala „Step by Step”, a cărei clasă întîi nu cuprinde nici unul din copiii care, în vară, au terminat grădinița cu același profil. Interesant este că, an de an, Grădinița „Step by Step” este luată cu asalt de părinți, cei de aici fiind nevoiți să refuze pe mulți băcăuani care vor cu orice chip ca micuții lor să învețe aici. „Nu vreau să acuz pe nimeni, dar stau și mă întreb ce rost mai are școala Step by Step în aceste condiții. Îmi place să cred că e vorba doar de metalitatea păguboasă a românilor. De exemplu, unii părinți mi-au spus că nu vor continua în sistemul Step by Step pentru că noi sîntem găzduiți de Școala «Alexandru cel Bun», o unitate de învățămînt unde învață mulți rromi. Clasa întîi s-a format doar pentru că am reușit să-i convingem pe unii părinți din cartier să încerce și altceva. Alții și-au trimis copii aici pentru că doreau clase cu program de după-amiază și la școlile clasice care au așa ceva nu au mai găsit locuri. Puțini știu, însă, că școala de după-amiază de la celelalte unități de învățămînt se plătește de către părinți, în timp ce la noi e gratuită. Multor părinți li s-a inoculat, însă, ideea că învățămîntul Step by Step e un sistem pentru handicapați. Probabil că în viziunea părinților la școală trebuie să existe musai catedră”, ne-a declarat Maria Ojog, învățătoarea care, alături de Angela Ciupală, a pus serios umărul, în urmă cu doi, la renașterea învățămîntului Step by Step la Bacău. Amintim că prima încercare de a înființa o școală de gen în orașul lui Bacovia s-a consumat la Școala „Spiru Haret”, dar neînțelegerile apărute în rîndul învățătoarelor a pus cruce proiectului. Acesta a fost reînviat acum doi ani, cînd la fosta Școală nr. 5 a fost reînființată o clasă întîi Step by Step. Totul părea că va merge ca pe roate, dar minunea a ținut doar doi ani. Reticențele unor părinți față de Școala „Alexandru cel Bun” nu este, însă, singura cauză a faptului că în clasa întîi nu se regăsește, acum, nici un copil care a terminat, în vară, fosta Grădiniță nr. 16. „Cred că, în primul rînd, e vorba de mentalitate. Mulți din părinții care țin morțiș să-și înscrie copii la grădinița nr. 16 o fac pentru că e în centru sau pentru că aici vin copiii de VIP-uri. De abia pe parcurs își dau seama ce înseamnă, de fapt, sistemul Step by Step, care nu corespunde, de fapt, percepției lor despre învățămînt și, urmare logică, după sfîrșitul grădiniței își dau copilul în învățămîntul clasic. Pe de altă parte, trebuie să recunoaștem că o vină o poartă și unele din educatoarele de la Grădinița 16, care nu prea își fac treaba așa cum ar trebuie, cel puțin din punct de vedere al păstrării legăturii cu părinții. În aceste condiții, părinții se orientează, normal, spre învățămîntul clasic. În plus, cum numărul de copii scade de la an la an, învățătorii din sistemul clasic fac tot ce pot pentru a-și atrage cît mai mulți copii”, a susținut institutorul Ioan Surdu, inspector cu probleme de învățămînt primar în cadrul Inspectoratului Școlar Județean (ISJ). Mai mult, acesta a lăsat să se înțeleagă că nu e exclusă posibilitatea ca unele educatoare să aibă proprii prieteni printre învățători și să „dirijeze” copii spre aceștia. O ideea respinsă categoric de Doina Chiriac, directorul Grădiniței „Step by Step”, care și-a susținut punct de vedere prin faptul că „se poate verifica că nu există nici o clasă în care foștii noștri copii să se regăsească în număr mare”.
Acesta a pus însă, pe tapet și un alt aspect, care are importanța sa. „Inspectoratul Școlar a știut cine va preda la clasa I Step by Step de-abia spre sfîrșitul lunii august, ori părinții vor să știe pe mîna cui își vor da copii înainte de vacanță. Pe de altă parte, sînt de acord că presiunile exercitate de învățătorii din învățămîntul clasic asupra părinților au fost uriașe”, a mai spus directoarea Chiriac. Cu toate astea, sistemul Step by Step se încăpățînează să meargă mai departe. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns