• inspectorul general adjunct Livia Sibișteanu spune că nu se poate ca o alternativă educațională să funcționeze în sistem simultan, în timp ce colega sa, Ana Marchiș, spune că se poate, dar crede că mai indicată ar fi desființarea claselor Waldorf
Scandalul ce stă să izbucnească pe marginea statutului învățămîntului Waldorf în Bacău și-a arătat, ieri, primele efecte. Revenită la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) după un periplu pe ruta Sibiu – Călimănești – Piatra Neamț, inspectorul general adjunct Livia Sibișteanu a părut extrem de suprinsă de decizia Consiliului de Administrație al ISJ, în urma căreia alternativa educațională cu pricina ar urma să funcționeze, cel puțin la clasele I-IV, în sistem simultan, pe motiv că numărul de elevi înscriși aici e foarte mic. Adică, elevii din clasa întîi ar urma să învețe împreună cu cei din clasa a III-a, în timp ce copiii din anul II ar trebuie să facă orele împreună cu cei din clasa a IV-a. „Din păcate, nu înțeleg de ce unii decid în necunoștință de cauză. Dacă eram prezentă la ședința Consiliului de Administrație, aș fi explicat că, în cazul alternativelor, nu e indicat învățămîntul în sistem simultan. Cît privește clasele Waldorf, decizia a fost ca, în decurs de două săptămîni, adică pînă pe 7 noiembrie, să încerce să-și găsească copii pentru clasa întîi. Nu au găsit și, ce-i drept, clasa întîi probabil că se va desființa, însă clasele aII-a, a III-a și a IV-a, vor continua să funcționeze ca și pînă acum. Nici nu pot să le transform în clase simultane, atît timp cît ele au început în sistem normal”, ne-a declarat inspectorul general adjunct Livia Sibișteanu. De altfel, ea nu a exlus posibilitatea revenirii, într-o ședință viitoare a CA al ISJ, asupra deciziei de introducere a simultaneității în ceea ce privește învățămîntul Waldorf.
Interesant este însă faptul că celălalt inspector general adjunct , Ana Marchiș, a continuat să-și susțină cu tărie punctul de vedere anterior. „Nu scrie nicăieri că alternativele educaționale nu pot funcționa cu clase simultane și, atît timp cît numărul de elevi este sub cel normal, decizia mi se pare cît se poate de corectă”, a susținut adjuncta Marchiș. În plus, ea a lăsat să se înțeleagă că poate ar fi mai bine dacă sistemul Waldorf s-ar desființa. O poziție căreia a părut tentat să i se ralieze și inspectorul general Ghiorghi Iorga. Precizăm că metodologia Waldorf prevede ca o clasă de elevi să funcționeze cu 10 – 15 cursanți, în timp ce la Bacău există, în acest moment, trei elevi în clasa întîi, cîte șapte în clasele a II-a și a III-a și opt în clasa a IV-a.
De partea cealaltă, oamenii implicați în sistemul Waldorf din Bacău sînt oarecum derutați. Părinții elevilor din ciclul primar se vor întîlni astăzi, de la ora 17.00, să vadă ce e de făcut în condițiile date. Pînă atunci, însă, învățătoarele de aici încearcă să convingă lumea că Waldorf-ul e cu totul altceva decît o „școală de handicapați”. „Sîntem convinși că în Bacău sînt cel puțin cîteva zeci de părinți care și-ar înscrie copiii la Waldorf, dar nu știu ce le oferă această școală. Toți cred că e o școală de handicapați, ori o sectă, ori că e vorba de francmasoni. Cert e că, după ce în vară am umblat din grădiniță în grădiniță să le explicăm părinților cine sîntem și ce vrem, mulți părinți au fost tentați să-și trimită copiii la noi, însă, după ce noi plecam, educatoarele îi sfătuiau să nu-și înscrie copiii la Waldorf că și-i nenorocesc. Stau și mă întreb cum de unii oameni din învățămînt dau verdicte peste verdicte, dar nici unul nu a venit măcar să deschidă ușa de la o clasă Waldorf, să vadă ce se întîmplă acolo. Cît privește Inspectoratul Școlar, doar domnul Surdu (Ioan Surdu, inspector cu probleme de învățămînt primar – n.r.) a venit, anul trecut, ca să facă evaluarea învățătoarelor. În rest, nimeni”, ne-a declarat Lidia Iștvanca, învățătoare la clasa a IV-a Waldorf. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns