– una dintre prioritatile municipalitatii bacauane este punerea la punct a infrastructurii rutiere din oras – campania Primariei se deruleaza in mai multe etape, atit cu fonduri locale, cit si de la Uniunea Europeana, care insumeaza aproape 40 de milioane de euro – investitiile se fac in strazi, trotuare, locuri de parcare, pasajul subteran sau pasarele – desi este un an de criza, investitiile Primariei Bacau aduc bacauanilor, pe linga confort, si locuri de munca
Primaria Bacau are in derulare o ampla campanie de investitii in infrastructura bacauana. Desi este un an de criza, cu mari probleme financiare, municipalitatea a inceput si va demara ample investitii in infrastructura rutiera, atit pentru confortul bacauanilor, cit si pentru crearea unor locuri de munca si sustinerea mediului de afaceri prin lucrari. Strategia pusa la punct de Primaria Bacau in ceea ce priveste infrastructura vizeaza constructia unor strazi de la zero, care nu au avut niciodata asfalt, lucrari ce includ alimentare cu apa, canalizare, bransamente, asfaltari si trotuare, asfaltarea unor srazi pentru mentinerea lor in conditii bune de functionalitate, crearea de noi locuri de parcare, constructia pasajului subteran Oituz – Stefan Guse, modernizarea strazilor Milcov si Mioritei, a pasarelelor de la Margineni sau Letea. Pentru realizarea acestor lucrari, municipalitatea bacauana a pus la bataie un buget de aproape 40 de milioane de euro, bani provenind atit din bugetul local, cit si din cei atrasi prin proiecte de la Uniunea Europeana. De la bugetul local, suma se ridica la 330 miliarde de lei vechi, adica 10 milioane de dolari. Uniunea Europeana a alocat odata peste opt milioane de euro pentru pasajul subteran si alte 22,5 milioane de euro pe POR, pentru ca municipiul Bacau este pol de dezvoltare urbana. „Indiferent de perioada dificila pe care o traversam trebuie sa gospodarim cit mai bine resursele, sa gasim si sa alocam fonduri pentru infrastructura rutiera. Din acest punct de vedere Bacaul sta bine si va sta si mai bine. Numai cine nu a calatorit prin tara neaga aceasta realitate. Sa nu uitam ca am reusit atragerea de la Uniunea Europeana a peste 22,5 milioane de euro, fonduri nerambursabile pentru reabilitare infrastructura rutiera urbana zonele Mioritei, Milcov, si pentru modernizarea Pasajelor Letea si Margineni. Solutii exista, criza economica nu trebuie sa devina o scuza”, a declarat primarul Romeo Stavarache.
Strazi finalizate in acest an
In acest an se vor finaliza lucrarile la o serie de strazi in municipiul Bacau. „Pina nu demult, in anul 2004, Bacaul avea 130 de strazi pline de balastru si pamint. Astazi au mai ramas citeva, toate celelelate fiind asfaltate, cu retele de apa si canalizare noi, cu trotuare si asfalt. In urmatorii doi ani le vom finaliza si pe acestea. Si cei care locuiesc in cartierele CFR, Tache, Izvoare, Serbanesti sint tot bacauani si trebuie sa se bucure de acelasi confort”, a precizat primarul Bacaului. Pe aceste strazi s-au efectuat lucrari de alimentare cu apa, canalizare, bransamente, asfaltare si trotuarele. Lista strazilor pe care se vor incheia lucrarile in acest an sint Lupeni, Vasile Lupu, Muscatelor, Cerbului, Spicului si Trecatoarea Gheraiesti, care se va finaliza in maxim trei luni. „In maxim o luna se va finaliza bulevardul Vasile Pirvan. Lucrarile de aici au constat in alimentare cu apa si bransamente, canalizare, trotuare. Partea carosabila nu va mai fi afectata de traficul greu, pentru ca se face dupa o metoda speciala: trei straturi de asfalt, un strat de balast si un strat de piatra sparta, de cariera, adusa de la Miercurea Ciuc. Investitia este de 4,4 milioane de lei, din care 1,2 milioane apa si 2,9 milioane drumul”, a declarat Florin Mateuta, directorul Directiei de Drumuri Publice din cadrul Primariei Bacau. Tot in acest an se va face si strapungerea din str. Mihai Viteazu in str. 9 Mai, linga Liceul Sportiv. Aceasta strada va avea sens unic si va rezolva una din marile probleme de circulatie din zona centrala. Trotuarele vor fi amenajate cu acelasi sistem de pavele ca la piateta. Investitia va fi de 1,4 milioane de lei. Anul acesta vor demara lucrari la strazile Poet Cirlova, Aleea Moldovitei, Florilor, Teodor Neculuta, Calea Moinesti 30A – 30H, Infratirii, lucrari care se vor incheia pe parcursul anului viitor.
Lucrarile de asfaltare sint in toi
In paralel cu aceste investitii au loc si lucrari de asfaltare si repararea a carosabilului din oras, in mai toate zonele. „Aceste lucrari de reparatii si intretinere constau in turnarea unui covor asfaltic subtire cu bitum modificat, care are rol in protejarea suprafetei de rulare, ca sa nu intre apa in structura drumului, prelungindu-se astfel durata de viata”, a mai explicat Florin Mateuta. In aceasta campanie sint incluse 47 de strazi din cartierele CFR, Serbanesti, Gheraiesti, zona Centrala, Nord. In total, vor fi asfaltati 200.000 metri patrati de drumuri din oras. Intr-o saptamina se vor incheia si lucrarile la doua strazi importante din oras, pe care circula traficul greu, Chimiei si Arcadie Septilici. Drumarii vor interveni si pe drumul care duce la RAR Bacau.
Doua sensuri giratorii noi
Pentru buna derulare a traficului rutier vor fi amenajate si doua noi sensuri giratorii. Primul va fi in intersectia 9 Mai cu bulevardul Unirii, de la Colegiul Economic. Al doilea sens giratoriu va fi amplasat imediat dupa podul Serbanesti, in zona complexului alimentar.
Se vor crea 2.500 locuri de parcare
Un alt segment al strategiei este crearea de locuri de parcare, in total aproape 2.500 de locuri. Astfel, se vor amenaja parcari in Cornisa Bistritei, Hatman Berescu, zona Spiru Haret – Tolstoi – Carpati (parcarea din zona spitalului, Colegiul Pedagogic, Politie, SRI), Aleea Proiectantului, Aviatorilor, Ardealului intersectie cu Neagoe Voda. “Aceste parcari vor fi facute dupa o solutie ecologica. Renuntam la asfalt sau beton si vom monta acele lamele de beton, pe pat de balast si nisip, iar intre ele va creste iarba. Apa din ploi se va scurge direct in pamint si nu in canalizarea si asa subdimensionata”, a mai spus Florin Mateuta. Pentru anul viitor se vor mai face parcari pe Stefan cel Mare, Prieteniei, Metalurgiei, Otelari, Venus, 22 Decembrie, Calugareni si Narciselor. In zona hotelului Moldova a fost scos la concesionare un teren pentru amenajarea primei parcari subterane din Bacau. Ea va avea trei niveluri, cu minim 200 de locuri de parcare, spatii de alimentatie publica.
Pasajul rutier subteran, o investitie de 8 milioane euro
Proiectul pasajului subteran s-a clasat pe primul loc pe Regiunea Nord-Est si este finantat prin Programul Operational Regional, pe componenta de infrastructura. El va avea o lungime de peste 260 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El va fi compus din trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis, cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz, ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei, va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%. Licitatia pentru constructia pasajului subteran Oituz – Stefan Guse a fost cistigata de consortiul SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti. Lucrarile sint estimate sa dureze 14 luni.
UE a pus la bataie 22,5 milioane de euro pentru infrastructura
Uniunea Europeana a alocat municipiului Bacau 22,5 milioane de euro, deoarece acesta a fost declarat pol de dezvoltare urbana. Din acesti bani se vor face mai multe investitii. Modernizarea Caii Moinesti se va derula pe trei segmente: lucrari la pasarela Margineni, la Calea Moinesti si la podul de peste piriul Trebes. Calea Moinesti este un important nod rutier ce leaga orasul de Moinesti, Comanesti, Tirgu Secuiesc, Slanic Moldova, Miercurea Ciuc, Sfintu Gheorghe sau Brasov. Pasajul Margineni are o lungime de 624 metri. „Acesta va fi refacut practic din temelii. Lucrarile vor consta in largirea lui la patru benzi de circulatie, realizarea pistelor pentru biciclisti, cite una pe fiecare sens de circulatie, asigurarea iluminatului si inlatarea lui cu un metru, conform normelor CFR”, a mai spus Mateuta. Lucrarile la Calea Moinesti vor consta in amenajarea pistelor de biciclisti, reabilitarea trotuarelor si a iluminatului public. Calea Moinesti are o lungime de 1.050 metri. La podul peste piriul Trebes va fi refacuta structura de rezistenta a acestuia, trotuarelor si piste de biciclisti. Tot in acest proiect va intra si amenajarea intersectiei de dupa pasarela Margineni in oras, intre strazile Mioritei – Calea Moinesti – Energiei. In intersectie vor fi amplasate insule de dirijare a traficului. Se vor reface trotuarele si iluminatul public. Va urma apoi portiunea I. L. Caragiale – Milcov, pina la intersectia cu strada Letea, inclusiv podul de peste strada Alecu Russo. Pasajul Letea va fi si el modernizat si reabilitat. Strada Milcov va fi facuta dupa acelasi principiu ca pe Vasile Pirvan. Se vor avea in vedere iluminatul public, schimbarea conductelor de apa unde este necesar, trotuarele si locurile de parcare. Lucrarile sint programate sa inceapa de la anul.
Pasaj pietonal in Centru
In acest an vor incepe lucrarile si la un pietonal ultramodern, de la Parcul Trandafirilor la Posta. Acesta va fi amenajat cu meteriale rezistente, mobilier urban si face parte dintr-un ansamblu in care intra si piateta. Dupa finalizarea lucrarilor la pasaj, circulatia se va inchide in centru, iar acesta va fi transformat in zona de promenada, cu verdeata, banci, corpuri de iluminat.
ovidiu a zis
„De la bugetul local, suma se ridica la 330 miliarde de lei vechi, adica 10 milioane de dolari. Uniunea Europeana a alocat odata peste opt milioane de euro pentru pasajul subteran si alte 22,5 milioane de euro pe POR,”
Care-i logica pentru care suma de la buget e convertita in dolari iar cea de la UE in euro? Ca sa para ca-i mai mult de la buget? Atunci e slab, trebuia sa incercati yenii japonezi.
state de Bacau a zis
Pentru amenajarea parcarilor veti proceda la fe3l ca pe strada 22 decembrie ? Adca o sa taiati copaciii ?
bacau a zis
Asfaltul de pe 9 Mai la statia MOL nu a rezistat nici 3 zile.Inceputul e promitator.Exista garantie pt lucrare sau in octombrie alti bani alta distractie?
baiatuuu a zis
super ca se gandeste si modernizarea centrului din oras !! e nevoie !! spor la treaba
Anonim a zis
Ar trebui sa-i rupa cu amenzile pe aia de la benzinaria Mol si asa strica tot aspectul zonei! In rest, astept sa ajunga si pe razboieni cu Millcov cu asfaltarea..
alex a zis
probabil sunt prea carcotas….dar n-ar fi posibil, daca tot se cheltuiesc niste bani pe asfaltarea asta, sa nu mai puna asfaltul ala de proasta calitate in valuri? de ce nu se face o treaba de calitate?
vip a zis
in sfarsit ne modernizam si noi….
house a zis
mie imi plac oamenii astia daca se fac parcari nu e bine daca nu se fac parcari iar nu e bine …voi stiti ce mai vreti?
Ciprian a zis
Cum e sistemul circulator pt. organismul uman asa e infrastructura pt. un oras adica extrem de vitala pt. buna functionare. Sper sa aveti in vedere si o sosea de centura si nu in ultimul rand sa nu afectati spatiile verzi!
dsdfsdf a zis
doar o singura pista de biciclisti?
a a zis
Dar de soseaua de centura, de departe cea mai importanta cale de decongestionare a traficului din oras, ce se mai aude? C-au stat ani de zile cu proiectul in sertar, pana si-a retras UE banii de finatare!
Fara linia de centura, Stavarache sa stie ca nu mai pupa votul meu! Poa’ sa vopseasca gardurile, sa planteze panselute si sa pune ici-colo cate-o plomba la sosea cat o vrea, nu cu astfel de „investitii in infrastructura” o sa rezolve traficul infernal in unele zone ale Bacaului.
a a zis
erata: finantare*, puna*, din*
Anonim a zis
bv laudati-va cu lucruri pe care nici nu le-ati inceput in unele locuri…..strada Arcadie Septilici cine o va face?
Burundi a zis
Pentru „a”: Soseaua de centura nu este proiectata sa treaca prin Bacau. Neavand tangenta cu municipiul Bacau, primarul Bacaului, oricare ar fi, nu are nici o atributiune referitoare la soseaua de centura; singura autoritate care decide este Ministerul Transporturilor.
Ciprian a zis
Pt. „Burundi” Daca e asa sa faca lobby la Ministerul Transporturilor
a a zis
@Burundi
Sarcina autoritatilor locale a fost proiectul soselei de centura, care trebuia sa fie gata la timp si inaintat guvernului spre aprobare. Au lalait-o cu proiectul asta pana a cazut si finantarea, cea mai mare parte venita din partea UE si nerambursabila. E adevarat, si pacostea de Berceanu de la Transporturi isi are partea lui de vina, dar pt el e ceva obisnuit, e ministrul care poate obtine cei mai mult bani din fondurile de dezvoltare de la UE, si care a reusit pana acum cea mai mica absorbtie de la acestea.
Oricum, o catastrofa de ministru nu-i scuza pe altii ca nu si-au facut nici ei datoria la timp.
Anonim a zis
bai, sunteti bolunzi?! cum sa faca stavarache soseaua de centura daca aia nu trece prin bacau?! Sunt pe aici unii care-si dau cu parerea crezand ca sosea de centura inseamna o strada pe care stau fetitele la produs, ca la Sarata!Stavarache sa ne faca parcuri, iluminat, curatenie, trotuare si mai ales utilitati de nivel european. Personal ii voi da votul daca va finaliza spitalul.
a a zis
@ anonymous
Da-ti seama si singur cine-i bolund, tampitel sau vreun „smecher” de politician de 2 bani daca, asa cum am si precizat si poti singur verifica, tii cont de faptul ca autoritatile locale chiar au facut proiectul soselei de centura, dar l-au finalizat si inaintat spre aprobare in vederea obtinerii finantarii de la ministerul Transporturilor, prea tarziu, dupa ce linia de creditare fusese inchisa.
Daca n-ar fi intrat in atributiile primariei Bacau facutul acelui proiect, care a costat primaria cel putin cateva mii de euro si a presupus munca unei echipe de specialisti angajata in acest sens, se cheama ca Stavarache-simpatia ta poate fi invinuit de deturnare de fonduri.
Asa ca, ramane cum am stabilit…
popescu a zis
Vreti sa inchideti circulatia pe Centru???Strazile pe centru sunt din cele mai bune si mai largi!!!
Asa vreti sa imbunatatiti circulatia????
Bond a zis
la urmatoarele strazi care vor fi refacute , sa nu uitati sa le proiectati inca de la inceput cu piste de biciclete , ca apoi iar veti cauta sa mai faceti rost de beni inca odata , ca deh trebuie sa te aliniezi normelor europene !
a a zis
@anonymus
ups, cateva mii de euro am zis? E vorba de peste 5 mil euro proiectul si supervizarea lui!
Burundi a zis
Pentru a: Hai mai las-o ca macane! 5 milioane de euro pentru un proiect??? Hai ca ai exagerat cam multisor de data asta. Mai incearca!
a a zis
@ anonymus
Tot pt tine si pt baietii veseli ca tine, uite si o sursa cat se poate de credibila, sa te lamuresti:
http://www.money.ro/news/centura-bacaului-depinde-de-prelungirea-acordului-cu-bm.html
Citeste, apoi tine cont de urmarea faptelor. Termenul limita amintit acolo, a fost intre timp depasit si finantarea am pierdut-o….
Burundi a zis
Pentru a, nu scrie nimic acolo de un proiect de cinci milioane de euro. Iar anul trecut, cand a fost scris articolul la guvernare era tot PDL.
celsius a zis
@ Anonymous
esti dobitoc? marsh afara din Bacau ! cretinule , nu mai tii minte ca a venit Tariceanu si alaturi de stavarache romeo a spus ca lucrarile la soseaua de centura decurg bine ??? ha ? deci : soseaua de centura v-a fi gata in curand , asa ca ciocul mic !
popescu a zis
Sens giratoriu pe 9 Mai la intersectia cu Unirii?Nu va face decat sa ingreuneze circulatia.Am impresia ca se inventeaza tot felul de „imbunatatiri” doar pentru a fi cheltuiti niste bani.
zaharia hadida a zis
Parca avem o boala acuma, in fiecare intersectie sa fie sens giratorii. La 9 mai cu Unirii nu mi se pare chiar atat de util. Cat despre pasajul subteran pe sub centrul orasului, care sa devina astfel zona pietonala, eu as fi facut alta zona pietonala, unde este acum stadionul. Zona aceea are nevoie de o reconfigurare a retelei de strazi. Se reloca toata baza sportiva pana la sala sporturilor si sala de atletism in cartierul cfr, printr-un parteneriat public privat, cum s-a mai discutat la primarie, iar acolo se fac 3 strazi prin care sa se fluidizeze traficul din zona, si rest numai pietonale, ceva ca in centrul Haga.
Anonim a zis
citez din articol: „Aceste lucrari de reparatii si intretinere constau in turnarea unui covor asfaltic subtire cu bitum modificat, care are rol in protejarea suprafetei de rulare, ca sa nu intre apa in structura drumului, prelungindu-se astfel durata de viata”.
O intrebare pentru cei din primarie. Chiar ne credeti prosti ?
Cum D-zeu sa spui asemenea aberatii, cand suprafata de rulare a carosabilui este deja profund avariata, plus ca se asfalteaza cu acest strat subtire tot peste un altul de acelasi natura turnat in urma cu 2 ani. Bataie de joc si prostie pe fata.
Rog a-mi publicat mesajul deoarece nu are caracter trivial.
Anonim a zis
Corectie: *a imi fi publicat
catalin a zis
cu inchiderea centrului orasului e cea mai mare porcarie care am auzit-o , pe hartie arata bine toate proiectele, dar la noi e lenea prea mare si nu cred ca o sa se face prea multe, de insula de agrement care arata deplorabil nu am auzit nimica