Consiliul Județean Bacău a transmis către CNAIR un răspuns detaliat privind soluțiile de traseu, în interiorul județului Bacău, pentru autostrada A13 Bacău – Onești – Brașov. Potrivit președintelui Valentin Ivancea, CJ a corespondat cu 16 comune din județ vizate de acest proiect, solicitând puncte de vedere pe subiect, astfel încât în răspunsul către CNAIR să degajăm varianta optimă de traseu atât sub aspect financiar, cât și al respectării rigorilor de mediu.
După o analiză amănunțită a răspunsurilor primite de la deținătorii de rețele (ex. Transelectrica, Romgaz) și din partea instituțiilor avizatoare (Agenția pentru Protecția Mediului, Apele Române, OCPI, RNP Romsilva etc) – CJ a avansat către CNAIR două propuneri de variante de traseu:
– Traseul „ROȘU”, eficient sub aspectul angajării creditelor bugetare și a analizei cost-beneficiu (Oituz – Bogănești – Onești – Gura-Văii – Parava – Răcăciuni);
– Traseul „ALBASTRU”, fundamentat pe considerentele de mediu și având ca obiectiv afectarea minoră a ariilor naturale protejate, dar și cât mai puține rețele de utilități de relocat (Slănic Moldova – Bârsănești – Livezi – Faraoani).
„Din experiența pe care am avut-o cu lucrările de la șoseaua de centură a Bacăului când, ca prefect al județului, am coordonat un grup de lucru pe acest proiect de infrastructură, pot spune că dacă îți faci temele din timp vei reuși să nivelezi asperitățile birocratice ce stau, în mod obișnuit, în calea unei asemenea investiții”, a declarat Ivancea.
Astfel, afirmă președintele CJ Bacău, varianta de traseu cea mai uşor de construit va fi, întotdeauna, cea cu cele mai puține rețele & utilități de relocat, situri arheologice de descărcat, exproprieri de realizat sau arii naturale de protejat. În acest context, de exemplu, traseul albastru indicat anterior este mult mai costisitor decât ruta sa alternativă, „roşie”.
„Proiectarea A13 este în plină desfășurare, ca urmare a licitației și contractului predate la „cheie” de guvernarea social-democrată 2017-2019. În ianuarie 2022, proiectantul trebuie să finalizeze studiul de fezabilitate, pentru ca în toamna aceluiași an să fie gata și proiectul tehnic (cu avizul de mediu obținut)”, a precizat Ivancea.
Am susținut cauza A13 Bacău – Onești – Brașov atât în cadrul UNCJR, cât și în fața unor oficiali guvernamentali convins fiind că această variantă este singura fezabilă pentru a lega Moldova de Transilvania prin autostradă, dacă actuala guvernare dorește – cu adevărat – să realizeze acest obiectiv.
Cum matematica și geografia nu pot fi puse la îndoială de niciun slogan, oricât de ipocrit ar fi el, consider că a sosit momentul să se treacă de la vorbe la fapte pe subiectul A13, mai ales că această variantă de autostradă este cea mai prietenoasă cu mediul (doar 8% din traseu se intersectează cu arii naturale protejate).
Surse de finanțare există, după cum am tot indicat în postările din ultima perioadă; rămâne de văzut dacă voința politică de la București va mișca din loc acest proiect și, odată cu el, șansele la dezvoltare ale regiunii noastre.
– Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean
marrocoo a zis
Deci Ivancea care e un mare specialist constructor (probabil MIT, daca nu Harvard), care zi si noapte transpira cu capul pe mii de planse cu trasee complicate, calcule, socoteli…vine si propune si uite-asa, lumea o sa se opreasca in loc so o sa exclame cu glas de tunet : da, bă, ăsta are dreptate, asa facem.
Vera a zis
Probabil că a rezolvat toate celelalte probleme și mai rămăsese asta.
okii a zis
hahahaha…am ras o tura buna :))) parca il vad pe bietul ivancea cum asuda cu tampla pe hartile alea in cautarea revelatiei finale.
Catalin a zis
Bai, dar nu prefectul trebuie sa propuna trasee.Cei care fac studiul de fezabilitate trebuie sa elaboreze diferite variante, iar CNAIR sa o aleaga pe cea optima dupa criterii bine stabilite. Ca nu e ca atunci cand isi face Ivancea straturi in gradina dupa cum il taie capul.
Bacauan a zis
De cand au venit lesinatii astia de liberali,nimic nu se mai face bun in Bacau. As vrea sa stiu si eu de ce sunt lasate unele masini,probabil de cocalari de Vaslui,sa circule cu o viteza ametitoare pe strazile orasului,aproape lovind cetatenii pe trecerea de pietoni sau pe strazile mai mici,cu sens unic?Unde e politia?Iar doarme?
De cand au revenit liberalii la conducerea orasului,iar apar tot felul de colorati antipatici pe strazi.
Andrei Munteanu a zis
Acesta este un troll. Daca voiati sa vedeti cum arata un troll, individul asta cu pseudonimul CETATEAN este definitia perfecta.
Nu spune nimic concret, nu comenteaza articolul, nu argumenteaza afirmatiile facute, diar spurca si arunca cu laturi si injurii.
Se pare ca unora le convine.
valentin a zis
Uneori suntem in stare sa ne contestam si propia umbra. A cauta si propune solutii pentru un lucru absolut necesar pentru Moldova,incercand a debloca situatia si urgenta treburile vad ca deranjeaza,dar ce este mai tragic este ca nu stim ce vrem !!! Cred ca toti factorii de decizie ar trebui sa fie in jurul acelei mese pentru gasirea de solutii si urgentarea proiectului. Presedintele a dat tonul !!! Hai sa aratam ca se poate si in Moldova !!!
Votantul a zis
Traseele sunt propuse de realizatorul studiului de fezabilitate cu evidentierea costurilor, a avantajelor si dezavantajelor, apoi sunt inaintate contractorului (CNADR), care le trimite spre consultare autoritatilor locale. In rest e gargara si minciuna indiferent ca vine de la PSD sau USR.
P.S. Studiu de fezabilitate a inceput anul trecut. Deci guvernare PNL
radu a zis
ca sa fim foarte exacti, licitatia pentru studiu de fezabilitate+proiect a inceput in 2019. In august 2019 s-au depus ofertele, In 2020 a inceput „studiul de fezabilitate si proiect tehnic” Asa cum vezi, inca se discuta traseul, deci nu e gata proiectul. Daca as fi carcotas si complet cretin, as spune „in 9 luni pnl nu a putut nici SF sa-l termine”
Nu trag concluzii gen „deci pnl” sau „deci psd” sau „deci usr” pentru ca nu sunt relevante. Asa cum probabil ai vazut autostrazile (mai mari de un metru) sunt proiecte care dureaza in general 15 ani pe legea si procedura de la noi. Ciclurile electoarle au 4 ani. Nu trag astfel de concluzii.
Cand facem „anticoruptie” oricat ne-ar costa asta, este firesc sa fie un milion de licitatii si un milion de contestatii si zeci de termene pentru fiecare contestatie. Lucrurile astea mananca timp.
Daca mai ai norocul sa prinzi un constructor ca turcii care au abandonat santierul la bacau, atunci trebuie sa o iei de la capat.
Nimeni nu o sa-si asume incredintarea unui consortiu romanesc sau strain acre sa duca un proiect mare.
Avem vesnicile licitatii pe loturi de cate 20-30 km care fragmenteaza atat lucrarea cat si darea in utilizare….
OBSERVER a zis
Vă rog să observați că nu se va face niciodată A13 Brașov-Bacău! Se va numi A12bis Brașov-Răcăciuni! e prea greu să străpungi „munții Măgurei!”