În perioada 4 – 9 octombrie, Colegiul Tehnic „Petru Poni” din Onesti, în calitate de scoala coordonatoare, va fi gazda primei întilniri de lucru dintre profesori si elevi din Danemarca, Italia, Letonia si Turcia, în cadrul unui proiect de parteneriat Grundtvig, cu tema „E-learning to live in a dinamique Europe”. Proiectul face parte din „Life long learning program” („Programul de învatare pe tot parcursul vietii”), este finantat cu 15.000 de euro, de catre Comisia Europeana, si se adreseaza elevilor de la învatamintul seral. „Realizarea acestui proiect a pornit de la observatia ca elevii de la învatamintul seral sint, în majoritatea cazurilor, tratati ca elevi de mina a doua, iar programele pe care le dezvolta scolile îi ocolesc în mod sistematic – ne-a declarat managerul de proiect, prof. Carmen Epure. Toata atentia se concentreaza pe elevii de la învatamintul de zi, considerindu-se ca elevii de la seral, prin experienta proprie de viata, se pot descurca si singuri. Noi, la «Petru Poni», consideram ca sansele si oportunitatile trebuie sa fie egale, cu atit mai mult cu cit acesti elevi au de sustinut un bacalaureat identic cu elevii de la zi, iar importanta fiecarui absolvent pe piata muncii trebuie sa fie egala si în continua crestere”.
Proiectul gazduit de colegiul onestean are ca obiectiv principal sprijinirea persoanelor care beneficiaza de a doua sansa de educare-formare, în vederea dezvoltarii de competente transversale (competente de relationare interpersonala, competente civice, interculturale, spirit antreprenorial etc.), realizate prin intermediul „e-learning”, cu scopul de a le facilita acestora adaptarea la o societate în continua schimbare si la cerintele de pe piata muncii. De asemenea, prin aceasta cooperare internationala, proiectul îsi propune sa contribuie la formarea de cetateni capabili sa se adapteze la cerintele impuse de normele Uniunii Europene, prin realizarea unor studii comparative privind piata muncii din tarile Europei si initierea în activitatea de antreprenoriat, prin intermediul firmelor de exercitiu. Întrucit proiectul vizeaza si aspecte de „e-learning”, unul dintre obiective este si formarea participantilor în spiritul unor modalitati novatoare de comunicare si dezbatere.
Lasă un răspuns