• ceasurile de taxat și caseta bicoloră de pe capotă costă, împreună, 250 de Euro • la aceasta se vor adăuga circa cinci milioane de lei, contravaloare foliei autocolante de culoare galbenă
Legea taximetriei, care va intra în vigoare odată cu debutul lui 2004, prevede ca toate mașinile să fie colorate la fel și, în plus, să fie dotate cu aparate de taxat electronice fiscale. Mai mult, pe fiecare autoturism va trebui să existe o casetă luminoasă, care, în afara inscripției „taxi”, va avea și două lămpi colorate distinct, menite să indice dacă mașina este liberă sau ocupată. În ceea ce privește obligativitatea „îngălbenirii” mașinilor pe care le au în dotare, firmele de profil din Bacău au mai cîștigat 30 de zile, termenul limită pentru definitivarea acestei operații prelungindu-se pînă pe 1 iulie 2004. Taximetriștii nu-și vor vopsi, însă, mașinile, ci le vor acoperi în întregime cu folie autocolantă de culoare galbenă. „Am optat pentru folie atocolantă din cauza prețului mult mai scăzut. Folierea costă circa cinci milioane de lei pentru fiecare mașină, în timp de vopsirea ar ajunge, pentru un «Opel», la aproximativ 20 de milioane de lei”, a explicat Marcel Nechita, președintele Camerei taximetriștilor din Bacău. Acesta a adăugat că folierea nu va putea fi făcută de oricine și oricum, ci doar de firme autorizate în acest sens de către Registrul Auto Român (RAR). Interesant este, însă, faptul că Mihai Larion, directorul RAR Bacău, habar n-avea de acest lucru. Cheltuielile necesare pentru „legalizarea” unui taxi nu se opresc aici. Achiziționarea aparatelor de taxat și a casetelor luminoase va mai goli visteriile firmelor de profil de 250 de Euro pentru fiecare mașină. Marcel Nechita spune că, foarte probabil, prețurile acestora vor suporta negocieri, dar „nu vor costa mai puțin de 220 de Euro setul”. Primul set de acest gen va fi montat, experimental, pe un taxi din Bacău, în cursul săptămînii viitoare. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns