UPDATE: CNSC a dat publicității decizia de respingere a contestațiilor IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS. Din document reiese că turcii au contestat decizia prin care oferta lor a fost respinsă și au cerut o nouă reevaluare a ofertei. A doua contestație analizată a fost cea prin care se solicita anularea deciziei prin care CNAIR a declarat câștigătoare asocierea firmelor lui Dorin Umbrprescu, Spedition UMB si Tehnostrade.
Știrea inițială:
Achiziția publică pentru proiectarea și construirea șoselei ocolitoare a municipiului Bacău a mai făcut un pas marți, 11 decembrie 2018, când CNSC a analizat ultimele două contestații depuse de IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS.
Potrivit unor surse încă neconfirmate oficial, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins în bloc contestațiile turcilor, iar aceștia mai pot să atace decizia la Curtea de Apel București.
Licitația pentru Centura Bacău a fost lansată pe 16 decembrie 2017, CNAIR a anunțat câștigătorul pe 9 august 2018, asocierea Spedition UMB – Tehnostrade, cu suma de 668,3 milioane de lei fără TVA, circa 86% din prețul estimat.
Vom reveni.
miron vasile a zis
Cu turcii ne-am ars o data, asa ca acum sa stea cuminti in banca lor si sa nu mai conteste nimic. Umbla numai cu cioara vopsita.
Stan a zis
Oare a fost numai vina lor?
De ce Bechtel, de ex, a construit autostrazi in alte parti chiar mai ieftin ca la noi?
Nu cumva si aici a fost vorba de niste parandaraturi nesimtite?
Haiculegea a zis
Amenințarea matale sigur va avea efect
Jona a zis
Cred ca sunt vreo 5 ani de cand ne tot jucam de-a centura, ba ca-i drum expres, ba ca-i autostrada, ba ca l-au castigat turcii, ba ca au dat faliment, ba ca CNAIR e doar o gasca inutila de bolsevici analfabeti adus de partid, in realitate e doar o fantasma, de doi ani se scarpina in dos cei de la CNAIR cu licitatiile astea contestate si rascontestate, parca se lauda partidul unic ca scurteaza contestatiile astea la 30 de zile, nu prea se misca nimic. Mai dureaza un an ca Umbrarescu sa faca proiectul si inca teoretic 2 sa il construiasca, o sa ajungem la 10 ani pana construim un amarat de drum la campie. Cam acelasi timp a durat sa fie forat tunelul Gotthard in Elvetia lung de 50km, la noi probabil ar fi durat un secol minim numai sportul asta falimentar al contestatiilor inutile. Eu inteleg ca cei de la CNAIR sunt incompetenti dovediti dar nici constructorii nu prea fac presiuni la guvernul asta sa mai modifice legislatia falimentara, avem fonduri europene garla, puteam sa hasuram harta tarii cu autostrazi, noi in schimb asteptam ca niste indivizi plictisiti sa judece niste contestatii de doi lei. O singura contestatie era de ajuns, n-ai venit cu probe suficiente, drum bun. Ce tot atata joaca de-a munca cu contestatiile, de ce nu se pune garantie din valoarea contractului la contestatie, 5% si i-ai calmat imediat pe sabotori, le piere cheful de a intarzia nejustificat lucrarile. Dar cine sa faca, P$D are treaba doar cu legile justitiei si marit salariile trantorilor de bugetari inutili, nu investesc macar un leu.
George a zis
Exista si acum acea garantie de 5%. In principiu acea garantie se retine insa apar urmatoarele situatii:
– contestatarul castiga contestatia si deci a avut dreptate asadar i se returneaza cei 5% (ceea ce s-a si intamplat pana acum in cadrul acestei proceduri cu precedentele contestatii)
– contestatarul renunta la contestatie cam in ultima zi de depunere a garantiei ceea ce lungeste o procedura cam cu 15 zile minim (si se cam practica)
– contestatarul piede la CNSC insa se poate duce in instanta (cu siguranta asa va fi si aici) unde depune inca o garantie. (si aici cu garantia este cam ca la CNSC cu ce se poate intampla poate sa renunte poate sa nu depuna garantia dar instanta stabileste termeni procesuali care trebuie sa curga si dureaza minim intarziere alte 30zile)
– daca contestatarul castiga pe fond (adica se intra si se judeca si castiga) i se returneaza garantia de la CNSC dar si de la instanta
– daca contestatarul pierde la instanta, pierde in acel moment garantia de la instanta insa nu complet pe cea de la CNSC
– garantia de la CNSC se retine doar daca autoritatea contractanta poate dovedi ca acea contestatie a adus un prejudiciu prin intarzierea procedurilor. Acest lucru este extraordinar de greu de dovedit si calculat(si aceasta justificare poate fi contestata in instanta)
Degeaba legiuitorul a spus acum ca in principiu dupa ce se termina contestatiile la CNSC, orice autoritate contractanta nu va semna contractul de FRICA. Contestatarul poate merge in termen de alte 15 zile in instanta si daca acolo va castiga nu este stipulat in lege cine plateste(functionarul ce a semnat documentele sau institutia- institutia este obligata sa se indrepte asupra functionarului pentru recuperarea prejudiciului) prejudiciile aduse castigatorului temporar sau chiar si contestatarului.
Asta ca sa inteleaga si cei ce nu au tangente cu domeniul administratiei publice de ce unele achizitii sunt in intarziere…
Marius Aparaschitei a zis
Să înțelegem că nimeni în țara asta nu are autoritatea sau/și competența de a rezolva această problemă? Pot fi modificate coduri prin OUG, dar nu și două legi, cu normele aferente? Mai probabil nu se dorește o reglementare pentru că prin astfel de chichițe sunt blocați cei nedoriți, nenorociții care nu plătesc comision partidului.