Astăzi s-a încheiat depunerea ofertelor pentru construirea tronsonului de autostradă Bacău – Paşcani (77 km). Au fost depuse 23 de oferte pentru construcția celor trei loturi ale, a anunțat în urmă cu câteva minute Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Dorinel Umbrărescu a depus oferte pentru toate cele trei loturi. Eurodeputatul Dragoș Benea a comentat participarea constructorului care a făcut Centura Bacăului, dar și abundența de firme turcești pe lista ofertanților.
Conform unui comunicat al CNAIR, pentru un lot s-au depus 7 oferte şi pentru celelalte două loturi, câte 8 oferte.
„Autostrada Moldovei” să revină la execuție celor care au dovedit că ştiu şi pot să livreze asemenea lucrări”
„Personal, mi-aş fi dorit un număr mai mic de oferte (timp mai scurt pentru evaluare), iar ca băcăuan nu cred că mai e un secret pentru nimeni cine ne-am dori să adjudece aceste contracte de lucrări. La fel, nu mai e un secret că nu cred că A7 are nevoie de experimente cu firme turceşti care se fac că fac, după ce au adjudecat contracte publice. Companiile turceşti se pot păstra pentru reconstrucția Ucrainei, iar „Autostrada Moldovei” să revină la execuție celor care au dovedit că ştiu şi pot să livreze asemenea lucrări”, de declarat europarlamentarul Dragoș Benea.
Mâine, în cadrul altei licitații, este termenul limită pentru depunerea ofertelor vizând execuția lucrărilor de construire a sectorului Bacău – Focşani (96 km), al doilea tronson din A7 care traversează județul Bacău, venind din zona de sud.
Sunt două date determinante în privința materializării autostrăzii A7, proiect de infrastructură majoră finanțat prin PNRR.
Numărul ofertelor depuse, temeinicia şi seriozitatea lor vor configura şi durata evaluării tehnico-economice, respectiv a semnării contractelor de execuție (în ipoteza, ideală, în care nu vor exista contestații).
Cele două sectoare de autostradă însumează 173 km, adică jumătate din lungimea totală a A7 – aprox. 340 km pe traseul Ploieşti – Paşcani.
Îmi doresc ca cele mai optimiste scenarii să se materializeze, în sensul că procedurile de atribuire să se deruleze fără blocaje & sincope, iar semnarea contractelor de execuție să aibă loc la Bacău, în conformitate cu promisiunea făcută de ministrul Transporturilor, dl. Sorin Grindeanu.
Voi continua să afirm răspicat, ori de câte ori împrejurarea o va permite, că – investite cu chibzuință şi pragmatism – fondurile europene fac minuni din perspectiva dezvoltării regionale: asta se întâmplă cu A7 „Autostrada Moldovei”.
– eurodeputatul Dragoș Benea
Pentru Bacău-Pașcani au depus oferte:
Pentru Lotul 1 (Săucesti-Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori și Asocieri din Romania, Turcia și Ucraina. Pe lista ofertanților, se află firmele lui Dorinel Umbrărescu, SA&PE Construct SRL, care, ar urma astfel să continue Autostrada A7 de unde au lăsat-o, de la Centura Bacăului.
Pentru Lotul 2 (Trifești-Gherăești) -cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina. Cele 3 firme ale lui Dorinel Umbrărescu au depus ofertă.
Pentru Lotul 3 (Mircești -Pașcani) – cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina. Firmele lui Umbrărescu sunt printre ofertanți.
Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA).
Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.
Pe întreaga autostradă urmează să fie construite:
– 112 poduri,p asaje, viaducte și structuri casetate
– 9 noduri rutiere
– 4 (2 pe sens) parcări securizate
– 50 spații de servicii prevăzute inclusiv cu zone pentru încărcarea autovehiculelor electrice,
– un Centru de Întreținere și Coordonare care va avea și rol monitorizare și informare.
Pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire.
Centura a zis
Eu stiu ca Ponta a dat prima data centura unei firme turcesti intarziind constructia vreo 2-3 ani. Nu-i asa? Nu era Benea prieten cu Ponta? Nu e acelasi partid, PSD?
Iftinoiu a zis
Ba da,dar am uitat noi,ca avem mintea scurta.
radu a zis
@ centura: ai spus un lucru exagerat de nedestept. Ai o frustrare cu Ponta si dai inainte ca un minunat ce esti… E adevarat ca ai inceput cu „eu stiu…” iar pe acest criteriu mai sunt unii care stiu ca Pamantul este plat…
De cand da prim-ministrul lucrari? Nu sunt licitatii lansate de CNAIR? Acestea nu sunt contestate daca exista dubii? Daca era vreo neregula nu venea dna cu kovesi in frunte sa ia masura cu gura? Nu onorata instanta decide? Nu sunt procedurile vietii facute de boi care-s cu coruptia-n gura din sculare in culcare? Asta daca mai e si sculare… Daca nu din culcare-n culcare…
Gigi Bacauanul a zis
Aloooo, domnu’ senator Benea!!!
Aveți probleme memoria?!?
Turcii au fost desemnați pe mandatul lui Ponta (prim-ministru PSD și sefu’ lu’ matale pe linie de partid) să se maimuțărească și să construiască centura Bacăului.
Chiar și matale erai la „parada” grotescă cu ocazia semnării contractului pentru Centura. Daca nu îți amintești, ia lecitină!!! Sau mai bine citește articolul de mai jos:
https://ziaruldebacau.ro/video-foto-in-prezenta-lui-victor-ponta-s-a-semnat-contractul-pentru-centura-bacaului-eko-insaat-ve-tic-as/
Iar ne iei de proști?
Cu declarații în care acuzi fapte la care tu și partidul ) Guvernul PSD ați fost părtași?!?
Xxx a zis
Lupu’ – și schimbă blana , dar năravul ba . Ar trebui să se uite la el însuși individul în cauză …
John a zis
„Este o zi cu majuscule în viața administrației publice băcăuane, pentru că se semnează cea mai importantă investiție realizată în județul Bacău după 1990!” zise Benea in 2015 din scaunul de la CJ.
Atunci au participat Victor Ponta, prim-ministru, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean, Dorian Pocovnicu, prefectul județului Bacău, și Cengiz Koksal, președintele Eko Insaat Ve Tic As.
Nu, benică, nu uităm!
#oamenimicipefunctiimari
Silviu a zis
SC DANLIN este firma baronului PSD de Neamț, Arsene, cea care a reabilitat și podul prăbușit din Neamț, la puțin timp de la inaugurare.
Iftinoiu a zis
Multumim de info!
Gabi a zis
Esti prost informat
escu a zis
Vezi Silviu ca faci o confuzie, podul de la Lutca la „reabilitat” Dar consul lui rotaru…..
European a zis
Da’ benea asta nu are treaba pe la Bruxelles? …Sau nu e zi de salariu ?
Veteranul a zis
Benea are dreptate. Dupa ce te-ai oparit cu ciorba sufli si in iaurt. Daca ai constructori in Romania care isi fac bine treaba, de ce sa apelezi la niste mercenari veniti la jumulit in Romanica? Ati uitat de renumita firma americana(aoleu, americana) Bechtel care a facut rahatul bici sub atenta monitorizare a primaritei frantuzite de la Sector 1, Bucuresti. Concluzia e una singura, prosti si idioti mai suntem noi romanasii care punem botul la toate vrajelile aduse de afara!
Veteran la ce? a zis
NU, n-am uitat ca acel contract cu Bechtel a fost semnat tot de PSD atunci cand prim ministru era adrian nastase. Asa este?
gigi a zis
de la care s-a imbogatit si clotilda cea salvatoare si pura…da da userista frumoasa si libera
Veteranul a zis
Pardon, am facut vreo aluzie la pnl, usr sau mai stiu eu ce dracu” de partid de rahat? Am zis ca Benea are dreptate cand afirma ca nu mai trebuiesc repetate experiente neplacute precum cea de la centura Bacaului. Ca acest contract cu Bechtel a fost semnat de Nastase, mai are o relevanta? E un contract semnat cu o firma americana, prietenii nostrii, nu-i asa? Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca semna cu o firma ruseasca.
cnairo a zis
Si tu si Benea uitati ca se atribuie prin licitatie nu „se da” cui vrea unul sau altul. Daca ai admis candidatul la licitatie, de aici in incolo e matematica.
TUCU a zis
Pentru „VETERANUL” : Dar cand minte Benea ?! Atunci sau acum ! Bietul postaci PSD.
Asphalthospireu a zis
Dar ucrainienii ce cauta pe aici? Nu au de reconstruit tara lor????
radu a zis
@ gigi bacauanul: in cazul de fata nu t eia nimeni de prost… te ia asa cum esti.
Puteai la fel de bine sa zici ca era mandatul lui Obama, aceiasi legatura o are cu speta.
Contractul a fost intre CNAIR si constructor. CNAIR, conform cu procedurile vietii si legea lulii, desemneaza castigatorul licitatiei. Care licitatie e contestata si se solutioneaza la Curtea de Apel Bucuresti. In aceasta speta 2 ani au fost contestatii respinse pana la urnma de CA Bucuresti.
Politicul doar a alocat resursele in acest sens.
Daca Banuiesti ca a fost o fapta de coruptie crie-i lu kovesi sa ia masura legala necesara… ca era capu’ la dna atunci…
legio a zis
Nu vreau decat sa amintesc ; Drumul E-85 este facut tot de firma Umbrarescu ,cred ca are cam 20 de ani (nu mai stiu exact ) si se circula pe acesta in draci ,este unul din DE cu cea mai mare circulatie si rezista si in ziua de azi ,deabia dupa atata timp a inceput sa mai fie reabilitat pe mici portiuni ,asa ca sa nu mai cautam cai verzi pe pereti ca m-am saturat de lucrarile si produsele turcesti ,chinezesti ,romanii au facut drumuri prin tarile golfului care rezista si astazi si cred ca este cazul ca o firma romaneasca cu prestigiu si rezultate deosebite sa faca aceasta autostrada ,eu am mai mare incredere in constructorul Umbrarescu decat in turcisme si chinezisme !
Veteranul a zis
Gresit. E85 a fost facut cu o multime de firme. Spre exemplu portiunea intre Filipesti-Roman-Bif. Iasi, Suceava e facuta de o firma a unui evreu impreuna cu fosta CCCF Iasi. De la Filipesti-Bacau-Racaciuni a lucrat alta firma. De la Racaciuni pana la Adjud au lucrat altii. Delimitarile sunt aproximative deoarece au trecut douazeci de ani de atunci. E posibil sa fi lucrat si Umbrarescu, dar nu cred ca afacut-o in jud. Bacau.