• mașinile ar trebui să plece din Autogară, dar, în realitate, toate se opresc să ia sau să lase călători în fața Curții de Apel • patronii firmelor de transport recunosc nefirescul situației, dar spun că oamenii sînt de vină
Traficul din zona Curții de Apel este mult îngreunat din cauza microbuzelor care staționează pe prima bandă a carosabilului, în așteptarea călătorilor. Microbuzele efectuează transport public de persoane pe traseul Bacău – Buhuși, iar Curtea de Apel este locul de staționare și plecare pe traseu. Asociația Concordia, formată din mai multe firme de transport, este operatorul care a cîștigat licitația organizată de Autoritatea Rutieră Română pentru această rută. În mod normal, microbuzele firmelor de transport nu au dreptul să utilizeze acest loc drept „capăt de linie”. Oficial, locul de plecare și sosire a microbuzelor este Autogara, dar obișnuința călătorilor cu vechiul loc, Curtea de Apel, face ca acesta din urmă să fie în continuare utilizat drept punct de reper, chiar dacă într-un mod mai discret. „Microbuzele către Buhuși pleacă din Autogară. La Curtea de Apel doar opresc, fără să staționeze, pentru că nu mai au acest drept”, a precizat Valeriu Avram, șeful agenției băcăuane a Autorității Rutiere Române.
Cu toate acestea, microbuzele sosesc la Curtea de Apel fără pasageri, din jumătate în jumătate de oră, și așteaptă cîte zece minute pînă cînd au suficienți călători, după care pleacă spre Buhuși. „Microbuzul pleacă din Autogară. E adevărat, oprește la Curtea de Apel, pentru că oamenii s-au învățat așa. Pînă se vor obișnui să vină în autogară ca să ia microbuzul, asta-i situația, nu avem ce face nici noi. Degeaba le zic șoferii să meargă în Autogară, e greu să schimbi obiceiurile și mentalitatea oamenilor”, ne-a declarat și Gabriela Berza, administratorul firmei Nel&Gab Impex, care efectuează transport de călători cu microbuzul. În ceea ce privește plecarea din autogară, se pare că aceasta este mai mult o poveste, decît o măsură concretă. Directorul SC Transport Bistrița SA, Mihai Bălăiță, a precizat că se așteaptă ca și microbuzele Asociației Concordia să utilizeze Autogara ca punct de plecare în cursă, în acest scop fiind în curs de realizare două noi peroane. Adică, deocamdată, plecarea din Autogară este mai mult „de ochii lumii”. Curtea de Apel rămîne în continuare un teritoriu predilect al microbuzelor care ocupă și cîte zece minute prima bandă. Iar că traficul din zonă este mult îngreunat, că mașinile așteaptă minute în șir să poată depăși microbuzele staționate, nu interesează, se vede, pe nimeni. (Codrin POP)
Lasă un răspuns