• mașinile staționează pe prima bandă pînă își fac plinul de călători
Traficul din zona Curții de Apel este îngreunat din cauza microbuzelor care staționează pe prima bandă a carosabilului, în așteptarea călătorilor. Microbuzele efectuează transport public de persoane pe traseul Bacău – Buhuși, iar Curtea de Apel este locul de staționare și plecare pe traseu. Asociația Concordia, formată din mai multe firme de transport, este operatorul care a cîștigat licitația organizată de Autoritatea Rutieră Română. În mod normal, microbuzele firmelor de transport nu au dreptul să utilizeze acest loc drept „capăt de linie”. Este adevărat că, oficial, locul de plecare și sosire al microbuzelor este Autogara, dar obișnuința călătorilor cu vechiul loc, Curtea de Apel, face ca acesta din urmă să fie în continuare utilizat drept punct de reper, chiar dacă într-un mod mai discret. „Microbuzele către Buhuși pleacă din Autogară. La Curtea de Apel doar opresc, fără să staționeze, pentru că nu mai au acest drept”, a precizat Valeriu Avram, șeful agenției băcăuane a Autorității Rutiere Române. Cu toate acestea, microbuzele Asociației Concordia sosesc la Curtea de Apel fără pasageri, din jumătate în jumătate de oră și așteaptă cîte zece minute pînă cînd au suficienți călători, după care pleacă spre Buhuși. De exemplu, la ora 13.01, microbuzul Mercedes Sprinter cu numărul de înmatriculare BC 63 NEL a sosit în stație din direcția benzinăriei Shell, fără nici un pasager la bord. A staționat pe banda întîi a carosabilului, îngreunînd vizibil circulația autobuzelor, timp de nouă minute, adică pînă la 13,10. În acest timp, microbuzul s-a umplut. Ghinioniștii care nu au mai prins locuri pe scaune au fost nevoiți să se mulțumească cu o călătorie în picioare, lipsiți de orice confort. Pe șofer însă nu l-a deranjat prea mult acest lucru. În ceea ce privește plecarea din autogară, se pare că aceasta este mai mult o poveste, decît o măsură concretă. Directorul SC Transport Bistrița SA, Mihai Bălăiță, a precizat că se așteaptă ca de la 1 mai și microbuzele Asociației Concordia să utilizeze Autogara ca punct de plecare în cursă, în acest scop fiind în curs de realizare două noi peroane. Deocamdată plecare din Autogară este mai mult „de ochii lumii”. Curtea de Apel rămîne în continuare un teritoriu predilect al microbuzelor care, sub pretextul stației, ocupă cîte zece minute prima bandă, provocînd dezordine în trafic. (Codrin POP)
Lasă un răspuns