• achiziționarea de terenuri s-a dovedit a fi cea mai bună investiție în ultimii ani • terenuri care în urmă cu cinci-șase ani se vindeau cu cîteva milioane de lei valoarează acum sute de milioane • un hectar de teren aflat într-o zonă viabilizată poate valora chiar mai bine de un miliard
Tranzacțiile cu terenurile din localități aflate la periferia Bacăului au ajuns să fie, în ultimii ani, afaceri extrem de bănoase. Dacă pînă în urmă cu cîțiva ani terenurile din aceste localități se vindeau cu cel mult cîteva milioane de lei hectarul, un lot de teren pentru construcția unei case, nu mai mare de trei – patru sute de
metri pătrați, costă acum cîteva sute bune de milioane de lei. Un exemplu în acest sens sînt localitățile Sarata, Luncani, Măgura, Hemeiuși, Lilieci sau Săucești, aflate la o azvîrlitură de băț de Bacău, unde proprietarii de terenuri în intravilan sau chiar din extravilan, dar care pot fi viabilizate în vederea ridicării unor construcții, au ajuns miliardari peste noapte. Pînă în urmă cu cîțiva ani, terenurile agricole erau vîndute cu o sută, cel mult două sute de milioane de lei hectarul. De cîțiva ani, însă, pămîntul din aceste localități a început să fie comercializat la metru pătrat și să fie prețuit în dolari sau în euro. Un metru pătrat de teren cu deschidere la șosea și aflat în vecinătatea unor conducte de alimentare cu apă potabilă și gaz metan a ajuns să valoreze acum chiar și trei-patru euro pe metrul pătrat. Asta înseamnă că de pe un hectar de teren se poate scoate chiar mai bine de un miliard de lei, dacă este vîndut tot sau pe parcele.
Evoluția prețurilor se modifică de la o lună la alta, așa că mulți dintre cei care și-au vîndut acum cîteva luni un lot de teren regretă
cu nu au mai așteptat puțin pentru a lua acum un preț aproape
dublu. Specialiștii sînt de părere că prețul acestor terenuri va
înregistra o creștere semnificativă în următorii ani.
La mare preț vor fi și terenurile aflate în vecinătatea viitoarei șosele de centură a Bacăului. „Construcția unei astfel de artere de circulație aduce un imens beneficiu pentru întreaga zonă. Dincolo de locurile de muncă ce pot fi create în timpul lucrărilor de construcție la șosea, se deschide o serie întreagă de oportunități și pentru investitorii care vor dori să își construiască în zonă unități comerciale, moteluri sau benzinării. În plus, terenuri care erau pînă acum doar agricole pot deveni, după viabilizarea zonei, chiar și loturi pentru construcția de case”, este de părere Constantin Strugariu, directorul Oficiului Teritorial Bacău al Agenției Naționale a Locuințelor. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns