Joi, 16 decembrie, ora 10:00, a avut loc online conferința finală a proiectului FDI „Învățare omniprezentă la UBc! Acces permanent la aplicații” (MOBILE-UBc) implementat, în perioada mai-decembrie 2021, de către Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău.
Proiectul, finanțat de CNFIS prin Fondul de Dezvoltare Instituţională (FDI) 2021 și-a propus realizarea unei metodologii care să permită efectuarea online a laboratoarelor și seminariilor specifice domeniilor tehnice și IT&C, prin aplicarea digital twin technology, în e-learning, implementând „m-learning” (învățare mobilă) și „u-learning” (învățare omniprezentă). „Vreau să mulțumesc întregii echipe de proiect care și-a adus contribuția la realizarea obiectivelor și indicatorilor propuși. Am pornit de la această provocare și ne bucurăm că am reușit să implementăm această aplicație în cadrul disciplinelor Rezistența materialelor și Informatică pentru a veni în sprijinul studenților. Ne dorim să putem dezvolta și extinde această aplicație și pentru celelalte facultăți din cadrul universității”, a declarat Prof. univ. dr. ing. Valentin ZICHIL, Director de proiect.
Digital twin technology reprezintă o importantă tendință emergentă în Industria 4.0, putând fi utilizată în activități de tip „u-learning” (un mediu de învățare de zi cu zi susținut de laptop-uri, notebook-uri, telefoane inteligente, și rețelele wireless). Din grupul-țintă au făcut parte 90 de studenți de la Facultatea de Inginerie și 45 de la Facultatea de Științe din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău. Implementarea proiectului „MOBILE-UBc” a apărut din necesitatea de a realiza laboratoarele și seminariile în cadrul celor două facultăți, fără prezența fizică a studenților. Ideea proiectului a fost dezvoltarea a două aplicații dedicate pentru orele de laborator și seminar, prin intermediul cărora studenții să aibă posibilitatea de a controla toate funcțiile și comenzile standurilor de încercare, obținând în timp real rezultatele încercărilor. Prin implementarea proiectului, accesul la aplicațiile de laborator s-a putut face în grup sau individual, indiferent de ziua sau de momentul din zi în care studenții accesează platforma dedicată.
„Dezvoltarea acestor aplicații și pilotarea lor în cadrul laboratoarelor de Rezistența materialelor este o mare realizare pentru studenții Facultății de Inginerie. Ne dorim ca echipa de specialiști de la Facultatea de Inginerie să extindă și pentru alte discipline din domeniu această aplicație care este de un real folos pentru învățământul online”, a precizat Conf. univ. dr. ing. Mirela Panainte-Lehăduș, decanul Facultății de Inginerie.
Printre activitățile proiectului s-au numărat configurarea sistemului modular, testarea aplicaților pe tabletă și telefon în cadrul laboratoarelor și seminariilor, configurarea modulului FAQ (setul de întrebări frecvente), aplicarea unui chestionar online pentru evaluarea și îmbunătățirea sistemului, un workshop intitulat „Integrarea în contextul digitalizării”și seminarul u-learning „Student 2021”. (sursa: comunicat de presă)
Lasă un răspuns