• SC Transport Public SA a ieșit învingătoare din înfruntarea cu Asociația Operatorilor de Transport Public Privat Bacău, la preselecția organizată pentru stabilirea operatorilor ce vor asigura transportul public în municipiul Bacău
Doar un singur operator a mai rămas în cursa pentru obținerea dreptului de a desfășura activități de transport public pe raza municipiului Bacău. Este vorba despre SC Transport Public SA, care și-a înaintat săptămîna trecută, alături de Asociația Operatorilor de Transport Public Privat (AOTPP), solicitarea de a obține dreptul de prestare a serviciilor pe raza municipiului Bacău. Gavril Pircu, directorul Direcției Economice din cadrul Primăriei Bacău, spune că, în urma preselecției de oferte, candidatura AOTPP a fost respinsă de către membrii comisiei stabilite de Consiliul Local. „Criteriile de selecție au fost reprezentate de numărul de autobuze, bonitatea economică, precum și lipsa oricărei datorii față de bugetul local și de stat. Conform prevederilor regulamentului, operatorii de transport public trebuiau să facă dovada că dețin un parc auto format din minim 50 de autobuze, plus o rezervă de 30% pentru asigurarea fluenței traficului pe toate cele zece trasee cîte există la această oră în municipiul Bacău. Dintre cei doi operatori de transport ce și-au depus ofertele pentru preselecție, SC Transport Public a avut cel mai mare parc auto, fiind înscrisă cu un număr de 73 de autobuze”, mai spune directorul Pircu.
Pentru reprezentanții AOTPP, decizia luată de comisia de preselecția nu a fost tocmai o surpriză. După ce inițial ne-a declarat că au fost înscriși fără voia lor la această selecție de oferte, Cătălin Petrea, președintele acestei asociații, a recunoscut într-un tîrziu că un reprezentant al AOTPP a participat, săptămîna trecută, la deschiderea plicurilor cu oferte. „Trebuie să recunoaștem că nu prea aveam multe șanse să obținem dreptul de a acoperi toate traseele de transport din municipiu. Nu avem un garaj, o spălătorie proprie și nici parcul de mașini necesar pentru a asigura o frecvență corespunzătoare”, ne-a mărturisit Cătălin Petrea. El a mai fost de părere că situația ar fi fost cu totul alta dacă ar fi fost mai multă unitate între societățile care sînt afiliate la AOTPR. „Va trebui, totuși, să mai avem o întîlnire cu toți membrii asociației pînă la sfîrșitul acestei luni, pentru a vedea ce șanse mai avem să obținem un rezultat mai favorabil la cea de a doua preselecție”, ne-a mai declarat președintele AOTPP Bacău. Cătălin Petrea speră ca asociația să poată obține dreptul de a acoperi măcar o parte din traseele de transport public în comun ce există acum pe raza municipiului. O nouă preselecție de oferte va avea loc în data de 2 februarie, la sediul Primăriei Bacău. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns