Odata cu inceperea sezonului cald, s-a inmultit numarul accidentelor rutiere în care sint implicate motoscuterele. Saptaminal, politia rutiera consemneaza, in medie, cel putin trei evenimente de acest gen, în care conducatorii motoscuterelor sint grav accidentati. Asa s-a intimplat si la sfirsitul acestei saptamini, in municipiul Onesti, pe strada preot Eduard Sechel. Pe 21 aprilie, Liviu O., din localitate, a iesit din curtea casei sale pe un moped neinregistrat, nu s-a asigurat si a intrat in coliziune cu un Volkswagen Golf, condus de Eugen A., de 25 ani, din Casin. A rezultat ranirea conducatorului mopedului, care a suferit o contuzie la genunchiul sting. Pentru ca emana halena alcoolica, barbatul a fost pus sa sufle in fiola, care s-a inverzit imediat. El a fost condus la spital, pentru a i se preleva probe biologice.
Recomandari pentru motoscuteristi
Politia Rutiera precizeaza clar ca pentru conducerea motoscuterelor sau a mopedelor exista reguli bine stabilite in legislatia actuala de circulatie. Mopedul este considerat vehiculul care are pina în 49 de centimetri cubi, iar pentru conducerea sa pe drumurile publice este necesara absolvirea unui curs de legislatie rutiera intr-o scoala de soferi. Aceste vehicule nu se inmatriculeaza, insa trebuie inregistrate la Primarie, care, la rindul ei, elibereaza un numar. Cei care conduc mopede au obligatia de a purta asupra lor cartea de identitate, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie, sa circule permanent cu luminile aprinse si sa poarte casca de protectie. Conducatorii de motoscutere care au peste 49 de centimetri cubi trebuie sa aiba permis de conducere, iar vehiculul sa fie inmatriculat. Cei care sint depistati in trafic conducind astfel de vehicule fara a avea si permis de conducere sau fara ca motoscuterul sa fie inmatriculat risca sa se aleaga cu dosar penal.
Soferi nemultumiti
Conducatorii auto spun despre mopedisti ca nu au notiuni minime de circulatie si mai ales nu au pic de teama. „Trotineta le da impresia de falsa libertate si mai ales de putere. Te trezesti ca iti taie drumul, ca depasesc prin dreapta cind vrei sa faci dreapta, nu semnalizeaza, se iau la intrecere cu tine, aproape lipiti de oglinda ta”, spune Tudor Hoarda. In asentiment cu el este Cristian Jora. El spune ca „in ultimele zile am fost nevoit sa-mi petrec cam 7-8 ore pe zi in trafic (la diferite intervale orare) si am observat ca au aparut ca ciupercile dupa ploaie. Chiar zilele trecute, doi inconstienti, ca altfel nu pot sa le spun, m-au depasit in forta prin dreapta, fiind constienti ca am semnalizat drepta de vreo 4 – 5 secunde. Am fost nevoit sa opresc, sa-i las sa isi continuie «cursa» si apoi sa intru la dreapta. Marele meu noroc a fost ca nu ascultam nimic la radio si le-am putut auzi «trotinetele». Singurul lucru rau din toata povestea este ca tu, sofer corect, ajungi in procese pentru asemenea specii de kamikaze”, precizeaza Jora.
Me a zis
Hehe! Daca-s prosti n-au decat sa-si rupa gatul. Sa nu uite inainte sa-si dea acceptul ptr donare de organe. In fond motociclistii sunt porecliti „donatorii de organe”. Tineri sunt, in general mor datorita loviturilor la cap, ce mai donatorul perfect. 🙂