• Ministerul Educației și Cercetării vrea să limiteze la 40 de minute timpul de multiplicare a tuturor celor patru variante de subiect de la probele cu teste grilă
Decizia Ministerului Educației și Cercetării (MEC) de a introduce testele grilă la toate probele examenului de bacalaureat, cu excepția probelor scrise de limba română și a celor de limbi materne, a trezit, în timp, păreri pro și contra. Cert este că șefii ministerului au recunoscut că apariția subiectelor grilă ridică o mare problemă: multiplicarea în timp util a tuturor celor patru variante de subiect ce vor fi formulate pentru o singură disciplină. „Marile probleme nu țin de conținut, ci de logistică. Mai exact, de timpul necesar multiplicării subiectelor. Ministerul vrea ca multiplicarea subiectelor să nu dureze mai mult de 40 de minute, ceea ce face ca dotarea corespunzătoare cu multiplicatoare a centrelor de examen să devină o necesitate. Dotarea va trebui făcută, în proporție de 90%, de consiliile locale”, ne-a declarat profesorul Neculai Gruia, inspector de matematică în cadrul ISJ și secretar al comisiei județene de bacalaureat. Multiplicarea subiectelor va fi, cel puțin în cazul județului Bacău, o problemă extrem de serioasă, în condițiile în care anul acesta sînt așteptați la bac aproximativ 5300 de absolvenți de liceu, adică cel mai mare număr de candidați din ultimii șase ani. Tot la capitolul „multiplicare”, comisiile de examen vor trebui să se îngrijească și de copierea grilei de corectare a cărui original va fi realizat pe folie de plastic.
MEC se gîndește să mărească la trei numărul supraveghetorilor dintr-o clasă
Un alt efect al apariției testelor grilă ține de creșterea rolului supraveghetorilor, care, dincolo de menirea clasică de „păzire” a candidaților dintr-o sală de examen, vor trebui să facă și corectarea testelor grilă. În această condiție, inspectorul Gruia spune că MEC se gîndește foarte serios să crească de la doi la trei numărul supraveghetorilor dintr-o sală de examen. Referitor la corectarea testelor, aceasta se va face prin aplicarea grilei de corectare peste răspunsurile fiecărui candidat, în prezența acestuia și a altor doi martori aleși dintre ceilalți elevi din clasă. La ieșirea din examen, fiecare candidat va primi, potrivit spuselor lui Gruia, cîte un număr de ordine, evaluarea urmînd să se facă în ordinea crescătoare numerelor în cauză. Totodată, comisia de examen îi va informa pe elevi în legătura cu ora la care va începe corectarea, timpul dintre ieșirea din sală și momentul respectiv urmînd să fie petrecut de aceștia în curtea liceului. Inspectorul Gruia spune însă că elevii vor avea voie să și iasă din curte, dacă doresc. Toate noutățile absolute ale „examenului de maturitate” vor fi aduse la cunoștința directorilor de licee și secretarilor acestora în cursul unei prime instruiri, care se va desfășura vineri, 4 aprilie, de la ora 10,00, la Inspectoratul Școlar. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns