Un sfert din persoanele care lucrează în call center-uri suferă de probleme ale vocii, alături de alte tulburări legate direct de activitatea lor profesională. Pierderi de voce, dar şi iritaţii ale gâtului sau dificultăţi respiratorii – condiţiile de lucru pun probleme serioase, scrie passionsante.be.
Constatarea aparţine unei echipe de cercetători de la Universitatea Ulster (Irlanda), care a desfăşurat un studiu pe circa 600 de persoane care lucrează în 14 call center-uri britanice. La instruirea acestor salariaţi nu sunt abordate aspecte legate de voce. Nu se acordă suficientă atenţie reglării aerului ambiant şi îndeosbi nivelului de umiditate. Se adaugă o gestionare defectuoasă a timpului alocat pauzei (vocea nu se odihneşte, aşa cum ar trebui) şi există spaţii de lucru neadaptate muncii desfăşurate – sunt alte constatări ale cercetătorilor.
Studiul s-a desfăşurat la iniţiativa organizaţiei britanice ‘Institution of Occupational Safety and Health’.AGERPRES
Lasă un răspuns