• tot traficul greu din Bacău va fi preluat de viitoarea arteră ocolitoare
Noua șoseaua de centură a Bacăului este un proiect de la care aproape toată lumea are cîte ceva de cîștigat. Cam asta a fost concluzia la care au ajuns reprezentanții Prefecturii, Consiliului Județean, primăriilor din Bacău, Măgura, Nicolae Bălcescu, Săucești, Luizi Călugăra și Hemeiuși, ai unor insitituții publice și agenți economici din municipiul Bacău, care s-au adunat ieri în sala mare a Consiliului Județean pentru a analiza studiul de impact pe care îl va avea asupra mediului viitoarea arteră ocolitoare a municipiului Bacău. Întrunirea de ieri s-a dorit a fi o dezbatere publică în vederea obținerii acordului de mediu pentru demararea lucrărilor de construcție la viitoarea șosea de centură. Inginerul Gheorghe Buruiană, reprezentant al societății Consitrans din București, firma care a realizat studiile și proiectele necesare punerii în execuție a acestei lucrări, s-a străduit să le explice celor prezenți în sală o parte din detalii tehnice ale viitoare artere ocolitoare. Majoritatea celor prezenți au fost de acord că, după finalizarea construcției la noua șosea, tot traficul greu din Bacău va fi preluat de viitoarea arteră ocolitoare. În plus, și comunele care vor fi traversate de viitoarea șosea vor avea de cîștigat prin dezvoltarea infrastructurii în jurul noii artere.
Ca la orice dezbatere publică, însă, au existat și păreri contradictorii. În momentul în care și-a dat seama că viitoarea șosea va trece prin curtea Gospodăriei agro-zootehnice aflată în imediata vecinătate a fermelor de pe Calea Bîrladului ale societății Agricola, colonelul Cornel Prejvara, comandantul Penitenciarului Bacău, a solicitat o deviere cu cîteva grade a traseului stabilit pentru artea ocolitoare. „Artera ocolitoare vine să traverseze acest teren tocmai acum, cînd am reușit să ne încadrăm în normele europene privind poluarea. Avem deja aprobat un proiect de investiții pe acest teren în valoare de cîteva miliarde bune”, a încercat să își spună punctul de vedere colonelul Prejvara. În replică, reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului Bacău i-au explicat colonelului Prejvara că lucrările de investiții nu au fost încă demarate și, ca atare, nu poate fi vorba de demolarea unei construcții. La rîndul său, Viorel Savin, primarul comunei Săucești, a arătat că viitoarea arteră urmează să treacă exact prin mijlocul unei zone în care s-au construit zeci de case în ultimii ani. „În planul de urbanism al localității terenul apare, într-adevăr, ca fiind în extravilan, însă aici s-au construit în ultimii ani foarte multe case. Să nu fie nevoie să demolăm clădiri abia ridicate”, a arătat primarul comunei Săucești. Iulian Movilă, directorul APM, a precizat că, în scurt timp, urmează să fie definitivat traseul final al viitoarei artere, astfel încît administrația publică a comunei să poată ști dacă va mai putea, sau nu, să elibereze autorizații de construcții în această zonă. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns