• lucrările de construcție la noua arteră ocolitoare vor începe în cîteva luni și vor fi finalizate, cel mai tîrziu, pînă în 2007 • pentru realizarea acestei investiți, se va apela la un împrumut BIRD • pînă la sfîrșitul acestei luni, un reprezentant BIRD va veni în Bacău pentru a analiza modalitățile de încheiere a unui acord de principiu privind acordarea acestui împrumut
Membrii Comisiei Tehnice de Urbanism din cadrul Consiliului Județean au stabilit, ieri, după mai multe ore de dezbateri, ca viitoarea șosea de centură să înconjoare Bacăul prin partea sa de est. Săptămîna trecută, în momentul prezentării proiectului de realizare a noii artere de circulație, atît autoritățile locale și județene cît și reprezentanții Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului (MTCT) s-au oprit, după mai multe analize, la varianta realizării unui traseu de ocolire prin partea de vest a Bacăului. Ieri, însă, după ce au cîntărit posibilitățile de realizare a proiectului din punct de vedere tehnic, economic și social, membrii Comisiei Tehnice de Urbanism, au stabilit, în unanimitate, că cele mai multe șanse de obținere a finanțării le-ar avea proiectul de construcție a șoselei de centură pe traseul de est. Invitați să participe la lucrările acestei comisii, primarii comunelor Mărgineni și Letea Veche, precum și viceprimarul comunei Nicolae Bălcescu au venit cu mai multe argumente în sprijinul alegerii acestui traseu. „Soluția aleasă este cea mai potrivită, deoarece zona de est este mai puțin frămîntată, cu mai puține construcții, iar din punct de vedere tehnic, mai ușor de realizat”, spune Ioan Chiriac, vicepreședinte al Consiliului Județean Bacău și șef al Comisiei Tehnice de Urbanism. De aceeași părere este și Ioan Butucaru, directorul general al Primăriei Bacău. „Varianta de ocolire prin partea de est are o lungime de circa 26 de kilometri, mai scurtă cu aproape cinci kilometri decît traseul de ocolire prin partea de vest a Bacăului, fapt care reduce cu mult costurile de realizare a investiției. În plus, pe acest traseu, noua arteră de circulație ar urma să traverseze mai mult suprafețe agricole, fapt ce ușurează cu mult pregătirea terenului în vederea demarării lucrărilor de construcție”, a argumentat directorul general al Primăriei Bacău.
În linii mari, șoseaua ar urma să aibă drept punct de plecare ieșirea din localitatea Nicolae Bălcescu, să treacă rîul Bistrița peste podul de la Galbeni, după care să ocolească localitățile Ruși Ciutea, Letea Veche, cartierul Șerbănești din municipiul Bacău, să traverseze terenurile agricole dintre localitățile Săucești și Bogdan Vodă, după care să se intersecteze cu Drumul European E 85 în dreptul localității Dumbrava. Proiectul de realizare a noii artere ocolitoare face parte dintr-un plan național de construire a unei rețele de autostrăzi de centură în care sînt incluse un număr de 24 de orașe și municipii, printre care se află și Bacăul. Pentru nouă din aceste municipii, printre care se află și municipiul Bacău, construcția acestor autostrăzi ocolitoare va fi făcută în regim de prioritate. Programul de construire a întregii rețele de artere ocolitoare va fi finanțat de către Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, care va apela pentru acest lucru la un credit de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD). Pînă la sfîrșitul acestei luni, un reprezentant BIRD va veni în Bacău pentru a analiza modalitățile de încheiere a unui acord de principiu privind acordarea acestui împrumut. Directorul Butucaru mai adaugă că lucrările de construcție la noua arteră ocolitoare vor începe în vara acestui an și vor fi finalizate cel mai tîrziu pînă în 2007. (Elena SOLOMON)
Lasă un răspuns