Luni au fost depuse șase oferte pentru studiul de fezabilitate al patru poduri peste Prut, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Cele patru obiective sunt: pod Stanca (RO) – Costești (MD); pod nou Bumbăta (RO) – Leova (MD); pod Fălciu (RO) – Leca (MD) și pod Răducăneni (RO) – Barboieni (MD).
Cei șase ofertanți sunt:
1. Asocierea RUTIER CONEX XXI S.R.L. (lider) – TOTAL ROAD SRL (asociat)
2. ARTEHNIS SRL
3. Asocierea PROIECT – CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL (lider) – TQM MANAGEMENT SRL (asociat)
4. DONPREST COM SRL
5. TOTAL BUSINESS LAND SRL
6. LIKE CONSULTING SRL
Rutier Conex XXI SRL este o firmă înființată acum 25 de ani în Bacău, fiind deținută, potrivit termene.ro, de Iulian Mata și Dana Pădurariu. Cifra de afaceri a companiei a fost, în 2022, de 4,85 de milioane de lei, cu un profit de 2,85 de milioane de lei. Numărul mediu de salariați este 7.
Gioni Lampadar a zis
E bine, la 1,6 milioane de lei, deci cam 300 000 de euroi se cam potriveste cu valoarea reala a lucrarii. Adicatelea e mai ieftina decat giratoriul ala al trotinetistului, care costa cat ? Vreo 2-4 milioane de euro ?
Mihai a zis
Gioni Felinar, ăia sunt doar banii pentru studiul de fezabilitate. Construcția efectivă e alt film, SF cred…
Sat a zis
La ce mai trebuie studiu de fezabilitate ? E clar ca vor fi utile. Autocarele directorului moldovan de aeroport abia asteapta sa ne faca legatura cu un oras care are zeci de destinatii decente zilnic. Oras international, carevasazica, ca doar n-om merge cu avionul de la Iasi tot restul vietii.
Alin a zis
Probabil ca tu mergi de acolo trol sub acoperire ;noi cei din Bacău plecăm de aici.
Podurile sint pentru voi acolo în fundul tarii…🙂
next a zis
Pînă în anul 1940 prutul era navigabil de la confluența vu Dunărea pînă in dreptul satului Nemțeni ( aproape de Fălciu). În ultimii zeci de ani s-au purtat discuții pentru realizarea căii navigavile până la Stânca- Costești și chiar mai sus prin interconectarea cu Nistru.
Din imagine se poate reține că înălțime podurilor nu ar permite trecerea unor vase fluviale de transport.