Un ordin al Ministerului Sanatatii elaborat la finele saptaminii trecute modifica procedurile de autorizare sanitara de functionare a institutiilor de invatamint. Astfel, responsabilitatea in cazul functionarii unei scoli in conditii improprii va reveni atit conducerii acesteia, cit si autoritatilor locale. Noul act normativ stabileste ca „unitatile scolare vor fi autorizate de catre Directia de Sanatate Publica pe baza declaratiei pe proprie raspundere a conducerii respectivelor unitati, cu sau fara plan de conformare si prezentarea documentatiei doveditoare a sursei de finantare a derularii planului de conformare, acolo unde este cazul”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Sanatatii. In acest moment, in judetul Bacau, 436 din 1.038 de unitati de invatamint – gradinite, scoli, licee – sint neautorizate sanitar, 399 fiind din mediul rural. „Pina la aparitia in Monitorul Oficial a noilor reglementari, inspectorii institutiei desfasoara activitatea de autorizare a scolilor, conform vechilor proceduri”, a spus Marinela Pascu, consilier Relatii Publice si Comunicare Directia de Sanatate Publica Bacau. (Madalina ROTARU)
Lasă un răspuns