• Termon, societatea care distribuie căldură și apă caldă către propulație, încasează foarte puțini bani de la consumatori
În ultimele zile ale anului trecut, mai exact pînă pe 29 decembrie, cînd punctele de încasare ale societății Termon și-au întrerupt activitatea, locuitorii municipiului Onești care au beneficiat de serviciile acestei societăți au făcut coadă la ghișee. Afluența mare de cetățeni veniți să plătească contravaloarea energiei termice consumate în perioada octombrie – noiembrie i-a mirat pe șefii Termon, dar în egală măsură i-a făcut să spere în încasări foarte mari. „La sfîrșitul lui 2002 am încasat, în doar cîteva zile, aproximativ 30% din totalul sumelor pe care populația le are de plătit”, ne-a declarat Constantin Pavăl, directorul Termon. Numai că de unde la finele lui 2002 oamenii veneau să-și achite datoriile, la începutul acestui an ritmul încasărilor este extrem de scăzut. Ghișeele s-au redeschis pe 6 ianuarie însă foarte puțini oneșteni au mai venit cu bani pentru căldura și apa caldă consumată. „În decembrie oneștenii se plîngeau că e coadă, iar acum de abia mai calcă cîte unul pe la casierii. Perioada de euforie dinaintea Sărbătorilor a trecut și, în 2003, n-am încasat mai mult de 3 – 400 de milioane de lei pe zi, adică foarte puțin”, s-a plîns directorul Pavăl.
Dacă încasările vor continua în același ritm, Termon ar putea avea probleme serioase în ceea ce privește procurarea combustibilului necesar asigurării în bune condiții a serviciilor către populație. „Am contractat un împrumut în valoare de 8 milioane de dolari, operațional din data de 6 ianuarie. Banii se duc direct la Distrigaz, în contul combustibilului livrat. Oneștenii trebuie să înțeleagă că nu pot consuma fără să plătească. Neachitarea facturilor ar putea atrage după sine consecințe neplăcute, pînă la sistarea furnizării căldurii, situații prevăzute de altfel și în contractele pe care le avem cu cetățenii”, a explicat Constantin Pavăl. (R. SĂLBATECU)
Lasă un răspuns