Începând cu marți, 16 iulie 2019, la Onești se reinstaurează restricțiile privind circulația pe podul peste râul Trotuș, aflat în faza de execuție a lucrărilor de consolidare și modernizare.
Potrivit primarului Nicolae Gnatiuc, pe această temă a avut loc o dezbatere, la care au participat reprezentanții Serviciului Rutier, Secției de Drumuri Naționale Bacău, Confer Group SRL și Administrației Naționale a Apelor Române.
În cadrul întâlnirii, primarul a propus o soluție găsită pe Facebook, de a amplasa un pod militar în apropierea podului de peste râul Trotuș. Specialiștii au stabilit însă că propunerea nu este fezabilă din punct de vedere tehnic, malurile abrupte și înalte, debitul de apă al râului Trotuș ridicat în perioadele cu un nivel crescut de precipitații fiind principalii factori care afectează amplasarea unui pod de pontoane în zona respectivă.
În urma unor analize documentate și în baza acordului IGPR București și CNAIR, s-a stabilit ca lucrările derulate la pod să fie presemnalizate la limitele de intrare în județul Bacău prin indicatoare rutiere și panouri avertizoare, pe care să fie prezentate și rutele ocolitoare disponibile.
În acest fel participanții la trafic vor fi informați corect și din timp cu privire la restricțiile și regulile rutiere instituite până la finalizarea lucrărilor de consolidare și modernizare a podului.
Constructorul recomandă ca participanții la trafic să utilizeze și următoarele rute ocolitoare:
• DN 11: Brașov – Chichiș; DN 12: Chichiș – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc; DN 12A: Miercurea Ciuc – Comănești; DN 2G: Comănești – Moinești – Bacău;
• DN 11: Brașov – Târgu Secuiesc – Onești; DN 11A: Onești – Adjud; DN 2: Adjud – Bacău;
• DN 11: Brașov – Târgu Secuiesc – Poiana Sărată – Oituz; DJ 116: Oituz – Târgu Ocnă; DN 12A: Târgu Ocna – Onești; DN 11: Onești – Bacău.
Pentru traficul local, relația Calea Mărășești (DN 11) – Calea Bacăului (DN 11), utilizatorii vehiculelor cu masă mai mare de 7,5 tone, pot folosi următorul traseu alternativ: DN 11: Onești (Calea Mărășești) – Oituz; DJ 116: Oituz – Târgu Ocna; DN 12A: Târgu Ocna – Onești (Calea Slănicului); DN 11: Onești (Calea Bacăului), lungimea traseului fiind de circa 38 de kilometri.
„Ne cerem scuze participanţilor la trafic pentru disconfortul creat de lucrările care vor fi reluate la data de 16.07.2019 şi adresăm rugămintea de a utiliza preponderent variantele ocolitoare pentru a evita crearea de ambuteiaje”, a afirmat primarul municipiului Onești.
Stefan a zis
Daca erau Baietii destepti, trebuia sa repare jumatatea de drum a Podului Alb, linga Calea Ferata,
Pe acolo putea circula Masinile de Tonaj mic,
Bunicuta a zis
Eu nici nu inteleg de ce de atatia ani de la Revolutie(adica 30),nu a fost nimeni in stare sa construiasca mai multe poduri alternative,nu numai sa-l reabiliteze pe cel existent deja de pe vremea lui Ceasca. Pai,politicienii actuali nu sunt capabili sa faca nimic bun,se sprijina numai pe ce a fost facut inainte de ’89?
E normal ca doar un singur si biet pod sa faca legatura intre Onesti si restul judetului,in partea nordica?
Stefan a zis
Daca nu il facea Ceausescu si pe ala, treceam prin apa,
Gigea a zis
Nu numai confer grup, mai multe firme, care sa lucreze in mai multe puncte , lucrati noaptea, sambata, si terminati o data podul ca mai sunt si alte obiective in orasul asta tot mai sarac.
Gigea a zis
Si mai e ceva DEMISIA pentru cei incompetenti.