Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale aduc la cunoştinţă că, la 4 octombrie 2011, a fost dată în funcţiune infrastructura de comunicaţii aferentă pentru serviciul de centru de răspuns cu apelare prin linie telefonică şi poştă electronică, prin care se oferă informaţii şi consiliere lucrătorilor români din Spania şi celor care doresc informaţii despre noile reglementări privind piaţa muncii din această ţară.
Serviciul de call-center va fi funcţional începând de joi, 6 octombrie 2011, de luni până vineri, între orele 09.00- 21.00 (ora României).
Solicitările de informaţii pot fi realizate telefonic la numărul: 0034 – 91.343.33.00 din Spania, respectiv 021- 9256 din România. Apelurile sunt taxate cu tariful normal pentru convorbiri naţionale din orice reţea fixă sau mobilă.
Funcţionarea şi atribuţiile centrului sunt în sarcina exclusivă a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Astfel, au fost desemnate 15 persoane din cadrul Agenţiei Naţionale de Ocupare a Forţei de Muncă. Echipa formată din specialişti de la Ministerul Muncii va prelua sesizările muncitorilor români. Pe baza sesizărilor primite de la echipa de lucru, eventualele abuzuri şi/sau încălcări ale legii vor fi semnalate imediat oficialilor spanioli, prin ataşatul Ministerului Muncii, din cadrul Ambasadei României la Madrid.
În vederea operaţionalizării acestui serviciu, Ambasada României la Madrid a făcut demersurile necesare pe lângă furnizorul de servicii pe plan local, în vederea derulării procedurilor contractuale.
Atât Ambasada României la Madrid, cât şi celelalte oficii consulare ale României din Spania, vor asigura rolul de interfaţă şi comunicare cu autorităţile spaniole în toate domeniile de interes.
Cooperarea cu autorităţile spaniole şi supravegherea Comisiei Europene rămân esenţiale.
Lasă un răspuns