Patronatele firmelor din turism, membre ale Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania (FAPT), au hotarit sa continue sa faca lobby pe linga grupurile parlamentare pentru a reintroduce in draftul de Lege a Turismului amendamentul care obliga primariile sa utilizeze 50% din taxa hoteliera (destinata direct promovarii) numai cu consultarea asociatiilor regionale de promovare si dezvoltare a turismului.
„In acest fel – a precizat Corina Martin -, ne vom asigura ca veniturile incasate de la turisti vor fi utilizate conform destinatiei initiale, si anume pentru promovarea regiunii turistice respective. In acest moment, exista multe consilii locale care fie nu colecteaza taxa hoteliera, fie nu o utilizeaza conform destinatiei sale, ceea ce face ca multe statiuni turistice sa arate inca sub un nivel decent de dezvoltare si de atractivitate”. Iar patronatele au dat ca exemplu statiunile balneare.
De asemenea, patronatele vor initia un act normativ care sa oblige site-urile de promovare si de rezervari de servicii turistice sa posteze numai oferte si structuri de cazare clasificate de Ministerul Turismului. „Initiativa – ne-a informat presedintele federatiei, Corina Martin – face parte din Campania „O 9atitudine in turism”, prin care ne propunem sa contribuim direct la combaterea evaziunii fiscale in turismul romanesc si la asigurarea unor standarde optime pentru servicile de cazare in Romania”.
FAPT considera esentiala promovarea unitara si coerenta a destinatiilor romanesti, dupa modele europene de succes, care au determinat unirea tuturor promotorilor unei destinatii intr-o singura voce, la nivel regional. Asociatiile membre FAPT au stabilit si criterii comune pentru participarea la tirgurile de turism interne si internationale, astfel incit la standurile de prezentare cu care participa destinatiile romanesti sa se regaseasca materiale de promovare realizate unitar, care sa contina un set standard de informatii utile turistilor si touroperatorilor romani si straini, pentru a cunoaste, respectiv pentru a promova si a vinde mai bine destinatiile romanesti. „Starea actuala a turismului romanesc – a precizat Corina Martin -, marcat timp de 21 de ani de lipsa de strategii si nepasare din partea guvernantilor, se datoreaza slabei colaborari intre autoritatea publica centrala, autoritatile locale si investitorii privati, reprezentati de patronate, si in mod special faptului ca strategiile guvernamentale nu au pus accent prioritar pe dezvoltarea si promovarea regionala a destinatiilor romanesti. Consider ca cea mai puternica formula pentru dezvoltarea si promovarea turismului romanesc trebuie sa fie parteneriatul public-privat, pe care vom continua sa il dezvoltam in toate regiunile turistice ale Romaniei prin sprijinirea infiintarii de noi asociatii de promovare si dezvoltare turistica regionala, pentru a determina autoritatile locale si operatorii privati sa lucreze impreuna pentru dezvoltarea turismului local.”
FAPT va edita prima sa brosura „Romanian destinations”, care se va adresa atit turistilor in mod direct, cit si touroperatorilor romani si straini, si va dezvolta si promova un circuit turistic pilot, care sa puna in valoare legendele si povestile inspirate din istoria romanilor (de exemplu „Drumul Dacilor”). (Petru DONE)
Lasă un răspuns