Pe o piata care a scazut cu aproximativ 9%, societatea Pambac Bacau a reusit sa-si conserve atit volumul, cit si valoarea vinzarilor inregistrate in primul semestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2009. La finele anului trecut, Pambac a inregistrat o cifra de afaceri de 172,4 milioane de lei. Cifra de afaceri planificata pentru anul 2010 este situata la acelasi nivel.
“Cresterea de volum a fost de circa 1% – ne-a declarat presedintele companiei, Alin giurea. In termeni valorici, am inregistrat o scadere de numai 1%. Asa cum ne asteptam, in conjunctura unei piete coplesite de cererea pentru produsele din segmentul low (ieftine) si asaltata de solicitari de promotii pentru toate canalele de vinzare, profitul pe semestrul intii este cu aproximativ 25% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2009.” Contractia profitului este datorata promotiilor de pret pentru sustinerea vinzarilor si influentei de curs valutar, contabilizata lunar, de la 1 ianuarie. “Un avantaj important care ne diferentiaza in competitia din piata nationala, si nu numai, este ca Pambac a reusit sa-si achite in totalitate investitiile realizate si a inceput anul 2010 fara datorii. Credem ca acest lucru ne-a facut deosebit de competitivi in perioada actuala” – a precizat presedintele companiei.
Campanii si actiuni promotionale
Bugetul de promovare planificat pentru anul 2010 este adaptat cerintelor pietii, fiind in proportie de peste 75% orientat spre campanii tactice la consumatori si actiuni promotionale in activitatea de comert. In prima jumatate a anului, Pambac a derulat campaniile nationale adresate consumatorilor “Grania cu Noroc”, la faina Grania pentru cozonac, si “Grania cu dar”, la faina Grania trei nule – produs nou, lansat in luna februarie. La nivel local, societatea are in derulare campania tactica la franzela Pambac, “Cistiga cu Pambac piine gratis pe viata”, iar pentru canalul de retail national, incepind cu luna mai, a fost lansata campania “Vara asta, cu Pambac pleci in Tenerife”. “Tinta pentru anul 2010 ramine mentinerea cifrei de afaceri din 2009. Ne bazam in atingerea acestui obiectiv, pe o executie cit mai buna n piata in ceea ce priveste mix-ul de marketing, pe extinderea vinzarilor la produsele existente pe canale noi si, de asemenea, pe introducerea in portofoliul Pambac a unor produse noi, pozitionate in piete invecinate produselor noastre traditionale. Nu va fi deloc usor, insa, intr-o economie sufocata de evaziune si de crasa incompetenta a celor care ne conduc” – a mai spus Alin Giurea.
Cu ochii pe achizitii
Investitiile Pambac vor fi cu orientate cu precadere, in perioada urmatoare, catre achizitii, intentia companiei fiind de crestere a afacerilor viitoare in special in acest mod. Presedintele Pambac ne-a declarat ca organizatia este angajata in negocieri pentru realizarea acestor obiective. Pambac este una dintre cele mai mari companii la nivel national din domeniul moraritului, pastelor si panificatiei. Potrivit datelor de piata, Pambac este lider national la paste fainoase si ocupa locul al treilea pe piata nationala de faina preambalata. Pe piata de malai, societatea ocupa locul al doilea in topul national al producatorilor, in urcare de pe locul patru. Pambac detine brandurile Grania, Gata, Flavora, Ador-gustul de acasa, Superfort si Patishop.
Lasă un răspuns