1. Acte necesare pentru eliberarea primului pașaport în cazul expirării, schimbării numelui sau epuizării acestuia
– cerere tip nr. 1 (se eliberează gratuit la ghișeu);
– fișă înlocuitor (se eliberează gratuit la ghișeu);
– buletin de identitate și copie xerox cu mențiunea privind domiciliul;
– certificat de naștere și copie xerox;
– pașaportul anterior (unde este cazul);
– chitanță trezorerie în valoare de 315.000 lei;
– chitanță CEC (sau BCR) în valoare de 610.000 lei;
2. Includerea ulterioară a unui copil sub 14 ani în pașapoartele părinților sau a unuia dintre ei
– cerere tip nr. 4 (se eliberează gratuit la ghișeu);
– fișa înlocuitor pentru copil (se eliberează gratuit la ghișeu);
– certificat de naștere al copilului și copie xerox;
– buletinele de identitate ale ambilor părinți și copii xerox;
– chitanța de 60.000 lei la trezorerie;
– pașaportul părintelui în care se face includerea;
– declarația celuilalt părinte la notariat în care își exprimă acordul de includere al copilului;
3. Pentru eliberarea pașapoartelor individuale minorilor care nu au împlinit vîrsta de 14 ani
Cererile se depun de către părinți, ori reprezentantul legal. În toate aceste cazuri este necesar consimțămîntul scris al ambilor părinți ori al reprezentantului legal dat în fața notarului public. Actele sînt cele de la punctul 1, la care se adaugă documente care să justifice eliberarea pașaportului individual pentru minor.
Notă. Pentru eliberarea pașapoartelor individuale minorilor care nu au împlinit 14 ani, nu este necesar consimțămîntul celuilalt părinte, dacă minorul a fost încredințat părintelui solicitant în urma desfacerii căsătoriei prin hotărîre judecătorească rămasă definitivă.
4. Pentru eliberarea pașaportului în cazul unui furt
Sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1, în plus fiind necesară dovada de sesizare a organului de poliție competent și anunțul publicării în Monitorul Oficial al României.
5. Pentru eliberarea pașaportului în caz de pierdere
Sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1, plus dovada publicării în Monitorul Oficial al României. În acest caz i se întocmește proces verbal de contravenție, stabilindu-se cuantumul amenzii, care se va plati la trezorerie.
6. Pentru eliberarea pașaportului în caz de distrugere
Sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1. În acest caz se întocmește proces verbal de contravenție, stabilindu-se cuantumul amenzii care se va plati la trezorerie.
7. Pentru eliberarea celui de-al doilea pașaport valabil
Sînt acceptate numai cererile temeinic justificate, cum ar fi: cînd titularul călătorește în țări incompatibile; cînd pașaportul este depus pentru pentru obținerea unor vize, iar titularul trebuie să călătorească de urgență în străinătate; pentru personalul navigant (aero), conducătorii auto în trafic internațional, sportivi de performanță; alte situații temeinic justificate. Pentru aceste situații sînt necesare aceleași acte ca la punctul 1, plus dovada că se încadrează în una din aceste situații.
8. Pentru eliberarea unui pașaport de către un cetățean român cu domiciliul în străinătate
– două cereri tip nr.5 (care se primesc gratuit la ghișeu);
– fișa înlocuitor (care se primește gratuit la ghișeu);
– 2 fotografii tip pașaport;
– dovada din care rezultă că autoritățile statului primitor acordă dreptul de ședere permanentă, care poate consta în: viza statului respectiv, carnet de rezident, pașaport, carte de identitate, ori dovada scrisă eliberată în acest scop;
– copii xerox după certificatul de naștere și căsătorie;
– xerocopii ale vechiului pașaport;
– adeverință de la Administrația Financiară și adeverință de la Taxe și Impozite-Primărie din care rezultă că solicitantul nu are debite către stat;
Notă: dacă actele de stare civilă sînt eliberate de către autoritățile străine, acestea trebuie transcrise la Oficiul Stării Civile din România
9. Pentru aplicarea mențiunii de cetățean român cu domiciliul în străinătate
Sînt necesare aceleași documente ca la punctul 8, cu mențiunea că trebuie prezentat și pașaportul. Pentru situațiile de la ultimele două puncte, la primirea pașaportului cetățeanul va trebui să predea buletinul de identitate și livretul militar.
10. Pentru restabilirea domiciliului în România (repatriere)
– cerere tip nr. 6 (două exemplare), care se primesc gratuit la ghișeu;
– 2 fotografii color 3,5 x 4,5 cm;
– xerocopii ale paginilor 1-4 din pașaport și ale celor pe care sînt aplicate ștampile și vize de intrare în țara de domiciliu și ultima intrare în România;
– copie a documentului care atestă că solicitantul a avut ori mai are încă dreptul de ședere în țara în care a avut domiciliul;
– adeverința de redobîndire a cetățeniei române în original;
– xerocopie a certificatului de naștere și, după caz, a celui de căsătorie (legalizate);
– xerocopie a contractului de vînzare-cumpărare a locuinței unde urmează să domicilieze solicitantul, sau după contractul de închiriere vizat de Administrația Financiară de la locul de domiciliu;
– chitanță trezorerie în valoare de 405.000 lei;
Notă: Copiii sub 14 ani vor depune aceleași formulare.
Băcăuani își vor putea preschimba pașapoartele și în străinătate
Începînd din această lună, cetățenii români cu domiciliul în România, aflați temporar în străinătate – la studii, specializare sau în interes de serviciu – și care au pașapoartele expirate, furate sau pierdute, vor putea obține pașapoarte fără să mai fie nevoiți să se întoarcă în România. Acest lucru se poate face în două feluri, spune comisarul șef Ioan Matei, șeful Serviciului de Evidență Informatizată Bacău: „Fie solicitantul deleagă un mandatar, prin procură specială, autentificată de misiunea diplomatică ori oficiul consular, fie prin direct, prin oficiile consulare sau misiunile diplomatice ale României în străinătate. Singura condiție este ca solicitanții să facă dovada șederii legale pe teritoriul statului în care solicitantul”. În cazul cetățenilor români care și-au schimbat numele în străinătate nu se vor emite pașapoarte decît pe baza actului de identitate eliberat pe noul nume sau, după caz, a actului de stare civilă pe care au fost efectuate mențiunile referitoare la schimbarea numelui. Nu se poate aproba stabilirea domiciliului în străinătate pentru copiii minori ai căror părinți au domiciliul în România.
Lasă un răspuns