Sezonul 2024 din Formula 1, care începe pe 2 martie, beneficiază de o serie de premiere. Una dintre ele are legătură cu numărul de etape, care este cel mai mare din istorie. Între cursa inaugurală din Bahrain și cea finală din Abu Dhabi sunt alte 22 de Mari Premii care îi vor ține pe pasionați cu sufletul la gură.
Potrivit Favbet, campionul en-titre Max Verstappen este favorit principal să își treacă în palmares o nouă medalie de aur. Cei mai importanți contracandidați sunt Charles Leclerc și Lewis Hamilton.
Revenind la noutăți, trebuie spus că Miami și China vor găzdui pentru prima dată curse de sprint. În total, vor fi șase astfel de curse în noul sezon. Austin și Qatar vor găzdui cea de-a doua cursă de sprint a lor, Austria a treia, iar Brazilia a patra. Sprintul de 100 km va avea loc sâmbătă. Marele Premiu în sine va rămâne duminică.
De asemenea, au fost modificate mai multe capitole din regulamentul sportiv. Iată cele mai importante schimbări față de sezoanele anterioare:
Termenul pentru contestarea unei decizii s-a micșorat
Echipele pot încerca să revizuiască deciziile care au fost deja luate, cât timp pot furniza un „element nou semnificativ și relevant descoperit, care nu era disponibil părților la momentul pronunțării deciziei în cauză”.
Perioada de depunere a unei astfel de contestații era anterior e 14 zile de la luarea deciziei, dar acum echipele trebuie să facă acest lucru în termen de patru zile – sau 96 de ore – cu posibilitate de prelungire cu 24 de ore a termenului limită, în circumstanțe speciale.
Amenda maximă s-a mărit de patru ori
Nu numai că echipele dispun de ferestre mai mici pentru a depune anumite contestații, dar atât francizele, cât și șoferii lor s-ar putea confrunta cu amenzi mai mari pentru încălcarea regulilor.
În trecut, amenda maximă pe care comisarii o puteau impune, conform Codului Sportiv Internațional, era de 250.000 de euro, dar aceasta a fost mărită de patru ori în acest an, ajungând la un milion de euro.
FIA a motivat că suma nu a fost revizuită de mai mult de un deceniu și că era timpul pentru o asemenea majorare, astfel ca participanții la competiție să acționeze mai responsabil.
Număr dublu de kilometri pentru prezentarea monoposturilor
În trecut, prezentarea noilor monoposturi era limitată la 100 kilometri parcurși în 20 de ture pe un circuit de 5 km. Din acest an, echipele au putut dubla această distanță, până la 200 de kilometri. Astfel, evenimentele de prezentare din presezon au căpătat o valoare promoțională mai mare, pentru că s-au făcut mai multe fotografii cu mașinile aruncate în luptă de fiecare constructor.
Au fost setate noi limite CapEX în funcție de performanțe
Introducerea plafonului de cost a dus la reducerea decalajului dintre constructorii performanți și cei care se clasează în a doua jumătate a grilei. Pentru a se asigura că cele mai mari echipe nu au un avantaj blocat datorită plafonului de cost, echipele pot aloca acum mai mulți bani pe o perioadă de patru ani pentru Cheltuieli de Capital (CapEX), pentru a-și moderniza facilitățile.
Limita de 41 de milioane de euro pentru patru ani a fost mărită la 60 de milioane pentru cele patru echipe care au terminat în ultimele patru în clasament în medie din 2020 (Haas, Alfa Romeo, AlphaTauri și Williams).
Cele trei echipe care au avut o medie la mijlocul clasamentului în acel timp (McLaren, Aston Martin și Alpine) au toate o limită de CapEx crescută la 53 de milioane de euro, în timp ce primele trei – Red Bull, Mercedes și Ferrari – pot cheltui maxim 47 de milioane de euro.
Pentru că tot a venit vorba de bani, este de menționat că Formula 1 a raportat un profit de 3,22 miliarde de dolari în 2023, cu 25% mai mare decât în anul precedent. Creșterea se datorează în principal introducerii Marelui Premiu din Las Vegas.
Lasă un răspuns