Asociații și acționarii celor circa 15.000 de firme din județul Bacău au termen până în luna iulie, ca să se conformeze prevederilor Legii pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de finanțare a terorismului (Legea nr. 129/2019). Termenul limită pare îndepărtat, însă sunt previzibile cozile infernale de pe ultima „sută de metri”, la Registrul Comerțului, deoarece nu doar firmele au această obligație, ci și asociațiile și fundațiile.
Oficiul Registrului Comerțului va avea de acum un registru în care vor fi trecuți informații privind beneficiarii reali ai persoanelor juridice supuse obligației de înmatriculare în registrul comerțului. Persoanele juridice vizate au obligația de a depune la înmatriculare, anual, sau ori de câte ori intervine o modificare, o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul Beneficiarilor Reali.
„Declarația se depune direct la sediu, unde se completează o declarație de față cu un lucrător, sau în formă autentică, la notar. Sunt singurele variante, deci nu și online”, a declarat Ghiorghiță Patrichi, directorul Oficiului Registrului Comerțului Bacău. Declarația se va depune în termen de 15 zile de la aprobarea bilanțului contabil.
Amenzile pentru nedepunerea declarației sunt de la 5 la 10 mii de lei, dar se poate ajunge la dizolvarea societății.
Cine sunt beneficiarii reali? Persoana sau persoanele care controlează o persoană juridică prin exercitarea dreptului de proprietate, în mod direct sau indirect, asupra unui număr de acțiuni, persoana juridică deținută sau controlată nefiind o persoană juridică înregistrată la registrul comerțului ale cărei acțiuni sunt tranzacționate pe o piață reglementată. Persoana ce asigură conducerea persoanei juridice și persoana fizică beneficiară a cel puțin 25% din bunurile sau acțiunile unei persoane juridice.
Legea elimină posibilitatea de a mai emite acțiuni la purtător și efectuarea de operațiuni cu acțiunile la purtător existente. Acțiunile la purtător se vor transforma în acțiuni nominative.
Potrivit datelor de la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bacău, circa 15.000 de firme din Bacău ar trebui să depună o astfel de declarație.
Atenție! Deși pe internet au apărut formularele, declarațiile trebuie completate doar în fața funcționarului de la ORC sau a notarului. De asemenea, cei care merg să depună declarațiile trebuie să aibă și clasicul dosar cu șină.
david a zis
In 2020 dosar cu sina!!!!!!!!! Incredibil. As da toti bugetarii afara si as angaja oameni din secolul asta.