Serviciul e-mandat este, din această lună, disponibil în toată rețeaua subunităților poștale, informează un comunicat al Direcției Regionale de Poștă Bacău. Serviciul de mandate electronice este un sistem modern și rapid, cu acoperire națională, prin care se realizează plăți și încasări, avînd ca suport tehnic un sistem informatic dedicat acestei activități. Numărul punctelor informatice care asigură transmiterea electronică a sumelor a ajuns aproape de o mie. Serviciul e-mandat permite expedierea sumelor către persoane fizice la domiciliul destinatarului, în orice localitate, expedierea sumelor în cont către agenți economici sau titulari de cont, indiferent de domiciliul acestora. Sumele de bani ce se pot expedia prin mandate electronice sînt nelimitate, iar serviciul nu presupune o înțelegere prealabilă între destinatar și expeditor. Pentru destinatarii persoane fizice, achitarea sumelor expediate prin mandat electronic se face la domiciliul acestuia sau, la solicitarea expeditorului, la Post Restant sau căsuță poștală (destinatarul este avizat). În cazul avizării destinatarului, mandatul electronic se păstrează la dispoziția acestuia timp de zece zile, dacă nu se solicită de către expeditor alt termen de păstrare. Tariful de expediere al unui mandat electronic este compus din taxa aferentă mandatului poștal, la care se adaugă taxa de transmitere electronică, de 30.000 de lei. De asemenea, expeditorii pot solicita, contra cost, servicii suplimentare, ca avizare telefonică pe telefoane fixe sau mobile, confirmare poștală de primire, termen de păstrare etc. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns