Ministerul Transporturilor a anunțat că autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași va fi formată din trei sectoare, toate componente ale unor proiecte aflate în diferite faze de implementare, toate menționate în Master Planul General de Transport (MPGT).
Autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași este compusă din 3 sectoare, identificate în MPGT, și anume:
Sectorul Brașov-Bacău (Autostrada Moldova, A5)- are o lungime de 159,9 km, cu un cost de investiție de 1,8 miliarde euro (fără TVA), costul mediu pe km fiind de 11,54 mil. euro. Sectorul de autostradă Brașov – Bacău, se regăsește în MPGT la “Capitolul I – proiecte noi (Comprehensive)”, în perioada 2020-2030.
Sectorul Bacău-Pașcani are o lungime de 81,2 km cu un cost de investitie de 485,5 mil. euro (fără TVA), costul mediu pe km fiind de 5,97 mil. euro. Acest sector de autostradă este împărțit în două secțiuni, și anume Bacău- Roman (41,9 km) și Roman- Pașcani (39,3 km). Cele două secțiuni vor fi construite în zona de șes, neimplicând soluții tehnice speciale în vederea realizării obiectivului de investiție.
Sectorul Pașcani-Iași-Ungheni ( + pod Ungheni) are o lungime de 95,2 km, cu un cost de investiție de 830.55 mil. euro (fără TVA), costul mediu pe km fiind de 8,76 mil. euro. Sectorul Bacău-Pașcani, conform MPGT, este identificat la nivel de drum expres în cadrul “Capitolul IV – proiecte noi (Core)”, în perioada 2014-2020. Reamintim că în conformitate cu MPGT standardul de drum expres se va modifica în autostradă în condițiile în care valorile de trafic și indicatorii tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții justifică noul standard sau în cazul în care trebuie păstrată soluția unitară la nivel de coridor.
Autostrada Pașcani – Iași – Ungheni, face parte din autostrada Tg. Neamț – Iași- Ungheni, identificată în cadrul MPGT “Capitolul III – proiecte noi (Core)”, în perioada 2014-2020.
Aliniamentul autostrăzii Brașov-Bacău-Pașcani-Iași-Ungheni prezintă sectoare care străbat areale cu dificultate ridicată din punct de vedere al reliefului. Astfel, sectoarele Brețcu-Oituz și Bârzulești-Bacău, subsecțiuni ale autostrăzii Brașov-Bacău, prezintă elemente de restrictivitate, dezvoltându-se în zona montana pe aproximativ 49.9 km.
Investiția face parte dintr-un portofoliu de proiecte menționate într-un memorandum aprobat la ultima ședință de guvern.
Adrian a zis
Ati inteles bine! Vom avea autostrada. Cand? Ei, ce conteaza… PSD stie ce e bine pt tara si bobor!
John a zis
Stati linistiti ca nu se va construi nimic…100 de studii de fazabilitate, 100 de licitatii…in sfarsit un castigator, inceperea lucrarilor…abandonarea lucrarilor….pun pariu ca in 30 de ani nu se va face nimic, dar se vor cheltui miliarde de euro pe proiecte.