• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Economie / Precizări ale Ministerului Transporturilor despre autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași

Precizări ale Ministerului Transporturilor despre autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași

Ziarul de Bacau 30 decembrie 2017 2 comentarii

LikeShare

Ministerul Transporturilor a anunțat că autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași va fi formată din trei sectoare, toate componente ale unor proiecte aflate în diferite faze de implementare, toate menționate în Master Planul General de Transport (MPGT).

Vestul țării are și autostrăzi, și șantiere. Lucrări pe șantierul A1 Lugoj-Deva

Autostrada Brașov-Bacău-Pașcani-Iași este compusă din 3 sectoare, identificate în MPGT, și anume:

Sectorul Brașov-Bacău (Autostrada Moldova, A5)- are o lungime de 159,9 km, cu un cost de investiție de 1,8 miliarde euro (fără TVA), costul mediu pe km fiind de 11,54 mil. euro. Sectorul de autostradă Brașov – Bacău, se regăsește în MPGT la “Capitolul I – proiecte noi (Comprehensive)”, în perioada 2020-2030.

Sectorul Bacău-Pașcani are o lungime de 81,2 km cu un cost de investitie de 485,5 mil. euro (fără TVA), costul mediu pe km fiind de 5,97 mil. euro. Acest sector de autostradă este împărțit în două secțiuni, și anume Bacău- Roman (41,9 km) și Roman- Pașcani (39,3 km). Cele două secțiuni vor fi construite în zona de șes, neimplicând soluții tehnice speciale în vederea realizării obiectivului de investiție.

Sectorul Pașcani-Iași-Ungheni ( + pod Ungheni) are o lungime de 95,2 km, cu un cost de investiție de 830.55 mil. euro (fără TVA), costul mediu pe km fiind de 8,76 mil. euro. Sectorul Bacău-Pașcani, conform MPGT, este identificat la nivel de drum expres în cadrul “Capitolul IV – proiecte noi (Core)”, în perioada 2014-2020. Reamintim că în conformitate cu MPGT standardul de drum expres se va modifica în autostradă în condițiile în care valorile de trafic și indicatorii tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții justifică noul standard sau în cazul în care trebuie păstrată soluția unitară la nivel de coridor.

Autostrada Pașcani – Iași – Ungheni, face parte din autostrada Tg. Neamț – Iași- Ungheni, identificată în cadrul MPGT “Capitolul III – proiecte noi (Core)”, în perioada 2014-2020.

Aliniamentul autostrăzii Brașov-Bacău-Pașcani-Iași-Ungheni prezintă sectoare care străbat areale cu dificultate ridicată din punct de vedere al reliefului. Astfel, sectoarele Brețcu-Oituz și Bârzulești-Bacău, subsecțiuni ale autostrăzii Brașov-Bacău, prezintă elemente de restrictivitate, dezvoltându-se în zona montana pe aproximativ 49.9 km.

Investiția face parte dintr-un portofoliu de proiecte menționate într-un memorandum aprobat la ultima ședință de guvern.

LikeShare

Din categoria: Economie, Top Story Etichete: A5, Autostrada A5, autostrada Brasov-Bacau, autostrada Moldova - Transilvania

Reader Interactions

Comentarii

  1. Adrian a zis

    30 decembrie 2017 la ora 5:41 pm

    Ati inteles bine! Vom avea autostrada. Cand? Ei, ce conteaza… PSD stie ce e bine pt tara si bobor!

    Răspunde
  2. John a zis

    3 ianuarie 2018 la ora 10:34 am

    Stati linistiti ca nu se va construi nimic…100 de studii de fazabilitate, 100 de licitatii…in sfarsit un castigator, inceperea lucrarilor…abandonarea lucrarilor….pun pariu ca in 30 de ani nu se va face nimic, dar se vor cheltui miliarde de euro pe proiecte.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

 

Ultimele articole

Îți dorești o afacere cu impact în educație? Logiscool vine la Bacău – hai să ne cunoaștem!

Ghid pentru un look profesional de zi cu zi: Produsele esențiale în trusa oricărei femei moderne

Comunicat de presă: Lansarea proiectului „Jocul ursului – emblemă a Văii Trotușului / Tradițiile populare – vibrația culturală a Văii Trotușului”

Zeci de cicliști din mai multe țări s-au reunit la Dărmănești, în cadrul Campionatului Balcanic de Șosea 2025

VIDEO! Autostrada Moldovei A7: Pe lotul Domnești-Târg – Răcăciuni s-a montat tablierul metalic la podul peste Trotuș

Locuri de muncă la Conextrust SA

2 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

1 mai 2025

Locuri de muncă în Bacău

30 aprilie 2025

Locuri de muncă la Conextrust SA

29 aprilie 2025

Ultimele comentarii

  • Ana la UPDATE: Primăria Bacău cumpără servicii juridice de 100.000 de lei. O parte din bani merg către fosta firmă a viceprimarului Bulai
  • Yo la UPDATE: Primăria Bacău cumpără servicii juridice de 100.000 de lei. O parte din bani merg către fosta firmă a viceprimarului Bulai
  • jiji la UPDATE: Primăria Bacău cumpără servicii juridice de 100.000 de lei. O parte din bani merg către fosta firmă a viceprimarului Bulai
  • Xxx777 la UPDATE: Primăria Bacău cumpără servicii juridice de 100.000 de lei. O parte din bani merg către fosta firmă a viceprimarului Bulai
  • Dinu la Războiul de 200 milioane lei ajunge la tribunal! Evergent Investments dă în judecată Aerostar SA Bacău

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău