Fundația Centrul pentru Analiză și Dezvoltare Instituțională (CADI Eleutheria) a demarat procedura de înscriere a ideilor de afaceri sociale de înființare și dezvoltare a două întreprinderi sociale în comunitățile de romi din România. Practic, în această etapă, se urmărește găsirea și premierea a două idei de afaceri sociale prin care, în primul rând, să se realizeze comercializarea de produse/servicii folosind resursele locale (umane, financiare, materie primă etc) pentru a întâmpina nevoile comunității locale.
În al doilea rând, se dorește ca întreprinderile sociale să ducă la crearea a 10 locuri de muncă și menținerea lor timp de cel puțin trei ani, prin dezvoltarea unor activități generatoare de venit. În plus, afacerile sociale vor trebui să ducă la dezvoltarea relațiilor economice dintre producătorii locali și cumpărători. Provocarea se adresează persoanelor fizice (femei, persoane de etnie romă, formatori și specialiști implicați în economia socială) care doresc să lanseze o întreprindere socială. Poate subscrie orice persoană domiciliată pe teritoriul uneia dintre cele opt regiuni de dezvoltare ale României. Ideile de afaceri propuse pot fi din diverse sectoare economice, de la producție, servicii din industria alimentară, servicii din industria turismului, servicii de curățenie, servicii de amenajare și întreținere spații verzi, până la activități agricole, reciclarea deșeurilor, activități meșteșugărești etc. Totodată, sunt încurajate și aplicațiile care includ idei de afaceri bazate pe francize sociale sau cele care fac parte dintr-un grup asociativ de întreprinderi sociale.
Competiția se desfășoară în mai multe etape. În prima etapă, cea de verificare a ofertelor, se va face o ierarhizare a propunerilor în ordinea descrescătoare a punctajelor. Ideile de afaceri care se vor situa în urma jurizării tehnice pe primele cinci poziții, vor trece în a doua etapă a competiției. În etapa a doua, va avea loc un interviu față în față sau telefonic cu reprezentanții comisiei de evaluare, în scopul validări jurizării tehnice. Interviurile se vor face în baza unui ghid de interviu care va evalua planul de afaceri propus, în termen de maximum cinci zile de la data anunțului selectării în etapa a doua. „Competiția va avea doi câștigători finali. Fiecare premiu este în valoare de 73.950 lei.
Vor fi declarați câștigători participanții care au întrunit cel mai mare punctaj combinat din punct de vedere tehnic și în urma interviului. Proiectele înscrise în competiție vor fi evaluate de un juriu multidisciplinar cu experiență în diverse domenii de activitate”, a precizat Mihaela Timaru, reprezentanta Fundației Centrul pentru Analiză și Dezvoltare Instituțională. (Florentin RADU)
Lasă un răspuns