Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău și vicepreședinte al CJSU, a propus astăzi, în cadrul Ședinței Extraordinare a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, soluții pentru rezolvarea situației create de criza apei în municipiul Bacău.
Prima măsură este operaționalizarea Rezervei de apă în cel mai scurt timp posibil, în așa fel încât, sursa alternativă de apă creată prin finanțarea de la CJ, ulterior decontată prin POIM, să poată asigura alimentarea cu apă potabilă a municipiului Bacău- soluție cu aplicare imediată.
A doua soluție avansată de președintele Ivancea este punerea în siguranță a conductei de aducțiune Valea Uzului– Grigoreni prin aplicarea soluțiilor dispuse de experții tehnici, așa cum prevede documentația tehnico-economică realizată de aceștia la solicitarea ADIB.
A treia propunere este finanțarea investițiilor cuprinse într-un plan multianual pentru reducerea pierderilor pe rețeaua de distribuție din municipiu – pierderile fiind de 60% din apa livrată.
„Toate cele 3 măsuri nu pot fi realizate decât cu finanțarea din partea proprietarului, respectiv UAT Municipiul Bacău cu suportul tehnic al ADIB și CRAB”, a precizat Ivancea.
Consiliul Județean și ADIB au contribuit cu fonduri substanțiale atât pentru realizarea proiectului de urmărire specială a problemelor tehnice ale aducțiunii, chiar dacă nu aveau obligația, suma alocată în acest sens de CJ fiind de aprox. 1 milion lei. De asemenea, în faza premergătoare semnării contractului de finanțare POIM, CJ a finanțat realizarea Stației de Demanganizare Gherăiești și reabilitarea fronturilor de captare, a căror beneficiar direct este Primăria Mun. Bacău- suma alocată fiind de 1,3 milioane euro, din totalul de 7,5 milioane euro, fonduri europene atrase de ADIB.
ADIB și CJ au finanțat realizarea unui studiu cu privire la pierderile de apă la nivelul municipiului Bacău, care să vină în întâmpinarea Planului investițional multianual al UAT Mun. Bacău.
Finanțările semnificative din ultimii 2 ani au fost făcute tocmai pentru atingerea interesului major de asigurare a continuității furnizării apei potabile în municipiul Bacău.
Atât CJ, cât și ADIB nu pot prelua atribuțiile pe care le are Municipiul Bacău în calitate de proprietar al aducțiunii de apă și rezervei și nu se pot substitui acestuia.
Cât a investit Municipiul Bacău în conducta de aducțiune și rețeaua de distribuție?
Am solicitat, în scris, primarului Lucian Daniel Stanciu Viziteu, răspunsul la această întrebare.
Întreaga disponibilitate de colaborare, dovedită atât prin finanțări, cât și prin oferirea de soluții, nu poate înlocui obligațiile pe care le are în mod direct și nemijlocit UAT Mun. Bacău.
Mă voi prezenta mâine, la ședința Consiliului Local Bacău pentru a susține soluțiile propuse pentru rezolvarea, în comun, a situației cu care se confruntă locuitorii Bacăului. Soluția la problema apei nu o reprezintă postările pe Facebook și nici stabilirea de culpe, acesta fiind rolul altor instituții abilitate.
– Valentin Ivancea, președintele Consiliului Județean Bacău
abonat CRAB a zis
Se paseaza responsabilitatile. Cum s-a putut incredinta o lucrare de rezerva de apa atat de importanta pentru un oras intreg , unei firme de casa a politicienilor. O firma care nu are capacitate tehnica sa execute o astfel de lucrare de aductiune de apa. Daca era un constructor adevarat demult era gata lucrarea. Constructorii care nu au indeplinit corect contracte de la lucrari publice nu ar trebui sa mai fie primiti la astfel de lucrari. Ce au facut primaria prin domnul Vizitiu, Inspectoratul in constructii prin doamna Enache, ADIB si politrucii de la CRAB de ce nu au sesizat pe nimeni timp de 2 ani?
Prof de apa a zis
Bai fratilor, a mai dat careva o cautare prin DEX sau cum se cheama acuma ?
Are dreptate cine zice ca se paseaza de colo dincolo responsabilitatile, insa in cele din urma e doar vorba de o problema tehnica pe spatele careia se regleaza niste conturi politice.
Col-ma-ta-re.
Colmatare.
Asta pateste statia de epurare cand nu ai apa sa o tragi pe cacat.
Se aduna si colmateaza acolo, si e clar ca le e frica sa dea drumul la apa deodata, ca vina puhoiul si vi se intoarce rahatul in case.
De asta, azi o noua avarie, maine inca una, asa, mici, ca sa poata sa se scurga si cacatul in liniste cateva zile pana cand se desfunda teava. Sau pana ce iar crapa reductia aia.
Ei, acum e simplu si pe intelesul tuturor.
Cetatean a zis
Nu mai cautati scuze,sunteti incompetenti si mincinosi!
grammy a zis
E un pamflet, ma cetatene vigilent !…:)))))))))))))))
gheorghe a zis
Stabilirea cauzelor si a responsabilitatilor (inca nu vorbim de culpe) in cazul unor evenimente de acest fel este parte nemijlocita a solutiei, dle Ivancea. Fara analiza asta nu se pot identifica actiunile corective – e vorba despre notiuni elementare de management; si ce incredere sa mai am in vorbele dvs si ale altora, despre un viitor luminos si cu apa din belsug, cand o avarie se produce de doua ori la distanta de cateva zile ?! (vezi ce se intampla pe Bvd. Unirii). Eu, unul, sunt satul sa traiesc cu promisiuni pentru viitor, ; am o varsta la care conteaza mai mult prezentul – si voi tine cont de asta la urmatoarele alegeri.
BOGDAN a zis
Articolul 27 din Legea241/2006 actualizata in 2018
(1) În vederea realizării obiectivelor și sarcinilor ce le revin în domeniul serviciului de alimentare cu apă și de canalizare a localităților, operatorii trebuie să asigure:
a) producerea, transportul, înmagazinarea și distribuția apei potabile, respectiv preluarea, canalizarea, epurarea și evacuarea apelor uzate;
b) exploatarea sistemelor de alimentare cu apă, respectiv a sistemelor de canalizare în condiții de siguranță și eficiență tehnico-economică, cu respectarea tehnologiilor și a instrucțiunilor tehnice de exploatare;
c) instituirea, supravegherea și întreținerea, corespunzător dispozițiilor legale, a zonelor de protecție sanitară, a construcțiilor și instalațiilor specifice sistemelor de alimentare cu apă potabilă, de canalizare și de epurare a apelor uzate;
d) monitorizarea strictă a calității apei potabile distribuite prin intermediul sistemelor de alimentare cu apă, în concordanță cu normele igienico-sanitare în vigoare;
e) captarea apei brute, respectiv descărcarea apelor uzate orășenești în receptorii naturali, numai cu respectarea condițiilor impuse prin acordurile, avizele și autorizațiile de mediu și de gospodărire a apelor;
f) întreținerea și menținerea în stare de permanentă funcționare a sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare;
g) contorizarea cantităților de apă produse, distribuite și, respectiv, facturate;
h) creșterea eficienței și a randamentului sistemelor în scopul reducerii tarifelor, prin eliminarea pierderilor în sistem, reducerea costurilor de producție, a consumurilor specifice de materii prime, combustibili și energie electrică și prin reechiparea, reutilarea și retehnologizarea acestora;
i) limitarea cantităților de apă potabilă distribuită prin rețelele publice, utilizată în procesele industriale, și diminuarea consumurilor specifice prin recircularea, refolosirea și reutilizarea acesteia.
(2) Dreptul de trecere pentru utilități asupra terenurilor afectate de lucrările de execuție, reabilitare, întreținere și exploatare a sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare se exercită pe toată durata existenței acestor sisteme, indiferent de titularii dreptului de proprietate, astfel:
a) cu titlu gratuit, în cazul terenurilor aparținând proprietății publice sau private a statului sau a unităților administrativ-teritoriale;
b) cu justă despăgubire, în cazul terenurilor aparținând unor persoane fizice sau juridice de drept privat afectate de execuția noilor lucrări de investiții.
(3) În cazul în care în timpul lucrărilor de intervenție pentru retehnologizări, reparații, revizii, înlăturare avarii se produc pagube, operatorii au obligația să plătească aceste despăgubiri în condițiile legii. Cuantumul despăgubirilor se stabilește prin acordul părților sau, în cazul în care părțile nu se înțeleg, prin hotărâre judecătorească.
(4) Operatorii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare organizați ca societăți reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, își pot desfășura activitatea și în alte localități, pe baze contractuale.
(5) Operatorii au obligația să țină evidențe distincte pentru fiecare activitate, având contabilitate separată pentru fiecare tip de serviciu și/sau localitate de operare în parte.
(6) Operatorii regionali/Operatorii care își desfășoară activitatea în mai multe localități înființează sedii secundare în localitățile unde deservesc mai mult de 30.000 de locuitori.
Gogu a zis
Dat fiind faptul ca te-ai laudat cu “punerea in funcțiune și operaționalizarea completă”bunul simt spune ca măcar niște scuze ar fi binevenite,ca sa nu mai spun de asumarea erorilor…dar nu ai de la cine!