Unitatea de Primiri Urgențe Bacău primește zilnic, potrivit datelor furnizate de SJU Bacău, aproximativ 200 de pacienți. Timpii lungi de așteptare și întrebările, precum „Ați fost la medicul de familie?”, creează neînțelegeri și chiar conflicte între pacienți și personalul medical. Ca soluție la aceste situații, Spitalul Județean Bacău anunță că va implementa o serie de măsuri, printre care se numără dotarea cu camere de monitorizare audio video în spațiile UPU-Triaj și achiziționarea unor aparate de radiologie mobilă.
Conform reprezentanților SJU Bacău, de la începutul anului 2023, la UPU Bacău s-au prezentat aproximativ 70.000 de pacienți, de toate vârstele, cu diverse afecțiuni medicale, ceea ce înseamnă peste 200 pacienți consultați/investigați pe zi.
În cele 24 de ore, se pot prezenta pacienți cu afecțiuni urgente cum ar fi: politraumatisme prin accidente rutiere, infarct miocardic acut, AVC, afecțiuni respiratorii grave, come, arsuri, fracturi, hemoragii severe, etc. și pacienți cronici acutizați sau cu afecțiuni ușoare.
Citește și Experiența unei paciente la SJU Bacău: „Umilitor! Am primit o corecție verbală, că am îndrăznit să vin la Urgențe, după 36 de ore de febră”
„Din cauza volumului mare de muncă, a complexității cazurilor prezente, a situațiilor neprevăzute care se pot ivi (decesul unor pacienți, transfer cu elicopterul SMURD, solicitările pentru resuscitarea cardio-pulmonară în secții și în compartimentele pavilionare, sutura plăgilor care necesită timp etc.), pot interveni neînțelegeri între cadrele medicale, pacienți și aparținători, pe seama timpilor de așteptare”, au precizat reprezentanții SJU Bacău.
Măsurile pe care SJU le va implementa
Pentru gestionarea situațiilor de criză și pentru transparența modului de cooperare între cadrele medicale și pacienți, conducerea unității împreună cu profesioniștii din medicina de urgentă au dezbătut o serie de măsuri care vor fi implementate în cel mai scurt timp și anume: dotarea cu camere de monitorizare audio video în spațiile UPU-Triaj și cabinetele de consultații; utilizarea Autospecialei SJU, aflată în dotarea unității, pentru transferul pacienților din UPU către secțiile pavilionare; instalarea unui sistem de afișare electronică a registrului de consultații în timp real; revizuirea protocoalelor medicale pentru a îmbunătăți colaborarea multidisciplinară; verificarea funcționalității circuitelor medic de familie-policlinică/spital- Serviciul de Ambulanță, pentru a eficientiza acordarea serviciilor medicale; scurtarea timpilor alocați pentru investigații imagistice prin achiziționarea aparatelor de radiologie mobilă, aparate de ecografie și CT, precum și încadrarea de personal cu competențe în imagistică în UPU; implementarea unor companii de informare a populației privind accesarea serviciilor medicale.
Câteva informații despre activitatea din serviciul de urgență:
Toți pacienții care se adresează serviciului de urgență sunt supuși triajului, indiferent de cetățenie, etnie, apartenență politică, religioasă sau de calitatea de asigurat.
„Triajul reprezintă procesul de determinare a severității stării de sănătate și are rolul de a facilita prioritatea pacienților pe baza codului de urgență. Este important de reținut că unii pacienți, în funcție de triajul efectuat de cadrelor medicale și stabilirea codului de urgență, pot primi îngrijiri medicale imediate, chiar dacă au ajuns după alți pacienți care așteaptă în sala de triaj, astfel timpii de așteptare se pot prelungi devenind un element problematic”, au mai spus reprezentanții SJU Bacău.
În faza de triaj, personalul medical face o evaluare primară a pacienților și le adresează câteva întrebări obligatorii pentru a afla istoricul medical, debutul simptomatologiei, dacă au inițiat un tratament, dacă aceștia prezintă alergii și altele.
„Unele întrebări, cum ar fi: „De cât timp vă simțiți rău” sau „Ați mers la medicul de familie”, pot fi considerate de pacienți ca o critică, însă este imperios necesar ca medicul de urgență să cunoască debutul simptomatologiei și dacă pacientul urmează deja un tratament”, se arată în comunicatul SJU Bacău.
În funcție de fiecare caz, medicul de urgență și medicul din specialitatea căreia aparține simptomatologia prezentă pot recomanda pacienților o serie de analize medicale și investigații imagistice, care necesită o așteptare mai lungă a rezultatelor. În acest timp, unii pacienți, pot aștepta în sala de triaj, fiind permanent supravegheați de cadrele medicale. Acest lucru este necesar pentru a putea face loc în cabinetele medicale altor pacienți pentru a fi consultați.
După efectuarea tuturor analizelor și a investigațiilor, echipa multidisciplinară va decide necesitatea internării pacienților în spital sau vor explica acestora sau aparținătorilor recomandările de tratament la domiciliu și continuarea investigațiilor.
MM a zis
La UPU e o nesimtire fara margini!
Dani a zis
Mie mi-ar fi jena sa dau un astfel de comunicat de presa. Auzi la ei cica te intreaba daca ai fost la medicul de familie sa stabileasca daca urmezi un tratament… NU cucoana nu de asta te intreaba, te intreaba ca sa te certe si sa iti reproseze faptul ca ai venit la spital si ai deranjat treaba de la UPU, adica vandutul si cumparatul de lenjerii, boarfe, cafele si alte prostii. De aia intreaba. Am ajuns la UPU Bacau in diferiti ani cu diferite persoane si totul e la fel nu e nimic schimbat.
Digotizi a zis
Nu cumva ne-am digitalizat, adică nu cumva personalul din UPU poate verifica dacă ai fost sau nu la medicul de familie sau daca ai vreun tratament?!
Pacient a zis
Mergem in alte localități Onesti Moinesti..si chiar Comănești…
Echipe UPU deosebite…! Profesionisti si prietenosi …!
Petrică Petrescu a zis
Scăpați de eterna “doamna doctor” care face albi de porci pe toată lumea de parcă ea ar fi Dumnezeu pe pământ!!! Știm cu toții cine este , nu am dat numele ca nu mi-ar mai fi publicat comentariul …RUȘINE pt această entitate nesimțită și incompetentă , ținută de atâția ani în brațe …..De acolo trebuie să începeți cu civilizarea personalului UPU!!!!
Mimi a zis
Corect!
VIVICA a zis
Duduia la care se referă dl Petrică Petrescu ar fi trebuit să confirme și apartenența aceleia la o”etnie”educată, cu bun simț și bună creștere și cel mai important- asigurată(ca toți întrajutoratii sociali) de acolo și vocabularul folosit de zeci de ani. Comunicatul actualei conduceri,edificator(sâc)limba de lemn și discurs de carton!!!
contribuabil a zis
criminali in halate,bine ca functioneaza heliportul.
Mimi a zis
La UPU exista unu din medici care la ora 00 pleacă la culcare și revine la 7 dimineața, cu fata de cearceaf botit.. Nu a interesat o ca am ajuns la spital la 18 și abia după ora 8 a doua zi am fost consultata…. (cardiac fiind)…