Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie Bacau a finalizat, miercuri, 19 mai, work-shop-ul EMPRETEC Romania. Este vorba despre prima etapa a unui program cu finantare nerambursabila, destinat, in exclusivitate, tinerilor: Programul START pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale în rindul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare. O suta de tineri bacauani s-au inscris, la inceputul acestei luni in Programul START, iar sase dintre ei au finalizat cursurile EMPRETEC.
Programul START se adreseaza tinerilor care doresc sa-si construiasca sau sa-si dezvolte propria afacere. Prima etapa a Programului a fost work-shop – ul EMPRETEC România
pentru spijinirea dezvoltarii IMM-urilor în domenii de interes pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale, fiind urmata de etapa în care cele mai bune planuri de afaceri întocmite de aplicanti vor primi finantare. Astfel, „în contextul crizei economice actuale, Programul START reprezinta un sprijin real acordat tinerilor care vor sa se dezvolte ca antreprenori si sa aiba succes în mediul de afaceri. Cursurile EMPRETEC, de care au beneficiat, timp de noua zile, cei 30 de viitori antreprenori, sint un veritabil punct de pornire si ii va ajuta in accesarea etapei a doaua a programului, cea a planurilor de afacere. In plus, le va conferi si avansul a 25 de puncte la inscrierea online” – spune seful interimar al Oficiului din Bacau, Valentina Jitariu.
Serviciile de instruire specifice Programului au fost efectuate de traineri nationali certificati, in cadrul unui atelier de lucru pentru dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale dezvoltat
de Universitatea Harvard, împreuna cu Management Systems International si McBeer & Co.
Ce urmeaza
Etapa a II-a a programului – finantarea implementarii celor mai bune Planuri de Afaceri prin Alocatie Financiara Nerambursabila va incepe in perioada imediat urmatoare si nu este conditionata de participarea la etapa intii. Finantarea va fi de 100.000 lei/beneficiar, reprezentind 70% din valoarea investitiei. Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2010 este de sase milioane de lei. Beneficiarii potentiali pot fi persoane fizice si juridice (microîntreprinderi) care trebuie sa îndeplineasca, la data depunerii formularelor de înscriere, cumulativ, conditiile specificate de procedura Programului.
Ce ajutor financiar primesti
Prin Program se finanteaza , în etapa a II-a, implementarea celor mai bune Planuri de Afaceri, în urmatoarele conditii:
a) Schema de finantare cu credit bancar:
u Alocatie Financiara Nerambursabila – maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar;
u Credit bancar – minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 50.000 lei/beneficiar – acordat de institutia de credit partenera. Institutia de credit partenera poate acorda finantare si pentru cheltuielile neeligibile aferente proiectului de investitii;
b) Schema de finantare fara credit bancar:
u Alocatie Financiara Nerambursabila – maxim 70% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii, dar nu mai mult de 100.000 lei/beneficiar; contributie proprie – minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investitii.
Obiectul finantarii trebuie sa se încadreze în una sau mai multe dintre categoriile eligibile: echipamente tehnologice; aparate si instalatii de masura, control si reglare; mijloace de transport auto pentru marfuri; licente, brevete, marci, francize, etichetare ecologica; taxe pentru înfiintare de societate comerciala la Registrul Comeraului. Obiectul finantarii trebuie sa fie direct legat de codul CAEN accesat în Program. Înscrierea în program se face online, pe site-ul www.animmc.ro, conform procedurii interne de înscriere online.
Lasă un răspuns