Primăria intenționează să amenajeze sensuri giratorii în unele intersecții mici ale Bacăului. Potrivit viceprimarului Liviu Miroșeanu, costurile sunt mici, dar efectele sunt benefice.
„Am solicitat Comisiei de Circulație înființarea de sensuri giratorii și în intersecțiile mici. Măsura poate fi implementată rapid, cu costuri reduse, iar efectul imediat este fluidizarea traficului, cu consecințe benefice pentru conducătorii auto. Primele intersecții pentru care am făcut propunerea sunt: strada Venus cu strada Ion Ionescu, strada Venus cu strada 22 Decembrie și strada Venus cu strada Bucium. Propunerea a fost avizată favorabil, pasul următor fiind obținerea acordului Biroului Rutier al Poliției Municipiului Bacău”, a declarat viceprimarul liberal.
În Comisia de Circulație am luat în calcul și o serie de solicitări menite să îmbunătățească siguranța rutieră. Astfel, la trecerea de pietoni de pe str. Milcov, în zona Insulei de agrement, va fi amplasat un semafor cu buton. Pentru siguranța pietonilor, am aprobat amplasarea de bolarzi în dreptul mai multor treceri de pietoni, pentru a asigura o vizibilitate mai mare conducătorilor auto. De asemenea, vom aplasa bolarzi și pe lungimea anumitor trotuare unde interdicția de a parca nu este respectată, aspect ce îngreunează circulația pietonilor.
– Liviu Miroșeanu, viceprimar (PNL Bacău)
Bla a zis
Daca vor sa eficientizeze intersecțiile sa se uite 2 zile pe Waze sa vadă punctele blocate din oraș la diferite intervale orare ….pe gratis 😉 !
Stan a zis
Ce bine ar fi daca ati muta si trecerile de pietoni amplasate fix in intersectii.
radu a zis
Venus cu 22 decembrie e ok, e loc de facut giratoriu.
In schimb bucium cu venus e prea inghesuit pentru un giratoriu decent…
Alfel da, se poate si sa bati un stalp in mijlocul intersectiei si sa pui indicator pe el, dar asta nu rezolva nimic.
Poate in loc sa faca giratorii nicaieri, unde sunt 20 masini pe zi, mai bine ar fi sa rezolve:
– A Safran cu A Tolstoi ( e un giratoriu in proiectare de cateva luni)
-giratoriu la milcov cu marasesti ( la piciorul podului in orizont)
Claudia a zis
Asta cu giratorii în nicăieri aprob.
Chiar ma gândeam, probabil unii aleși stau în zona. Și de asta.
Dar la pod la Narcisa un giratoriu…
Nu cred că ar ajuta, de vreme ce nuteajele se fac în marile intersecții: Narcisa, Tic Tac și Ștefan cel Mare cu Miorița.
Andrei a zis
Ma bucur sa vad ca macar cateva din propunerile facute pentru fluidizarea/sigurantei circulatiei in municipiu au inceput sa fie puse in aplicare. Sper ca dl. viceprimar sa nu se opreasca aici si sa faca si alte giratorii si in intersectiile mari si intens circulate. Spor la treaba!
Mogoș Gabriel a zis
Un sens giratoriu, obligatoriu, ar trebui la ieșirea spre satul Sărata dinspre cimitirul evreiesc, Unitate de transmisiuni, o intersecție dezaxata cu multe accidente, deoarece se circulă cu viteza mare și nu este vizibilitate din cauza mașinilor parcate!!!
Andrei a zis
Acolo se va face giratoriu
Veteranul a zis
La mintea lor or sa faca sensuri giratorii si pe trotuare. Sa vezi tu atunci scandal si capete sparte.
Andrei a zis
1. Desfiintarea unei treceri de pietoni ( din cele doua existente momentan ) pe str. Stefan cel Mare la intersesctie cu Gepex Park. Masinile sunt obligate sa incetineasca/opreasca de doua ori intr-o distanta de aproximativ 6-8 metri, ceea ce duce la ingreunarea traficului rutier. Pentru pietoni nu va fi niciun impediment, deoarece va ramane una din cele doua treceri de pietoni.
2. Desfiintarea unei treceri de pietoni ( din cele doua existente momentan ) pe str. stefan cel Mare la intersectie cu str. Iosif Cocea, zona Rompetrol. La fel ca la punctul nr. 1, se ingreuneaza traficul rutier in momentul cand trebuie sa incetinesti de doua ori intr-o distanta de aproximativ 6-8 metri. Consider ca orice persoana, poate parcurge 6-8 metri in plus pentru a traversa strada regulamentar.
3. Realizarea de sensuri giratorii in urmatoarele intersectii foarte mari si intens circulate din mun. Bacau:
– intersectie str. Stefan cel Mare cu str. Mioritei si str. Vadu Bistritei
– intersectie str. Marasesti cu str. 9 Mai ( ”Ciupercute” )
– intersectia TIC-TAC – str. Marasesti cu str. erou Ciprian Pintea
– intersectia de la ” Narcisa ” – intersectia Bdul Republicii cu str. Narciselor
– intersectia Bdul Republicii cu str. Aeroportului si str. Chimiei
– intersectie str. Mioritei cu str. Banca Nationala
– intersectie str. Mioritei cu str. Bradului si str. Ion Luca
– intersectie str. Razboieni cu str. M. kogalniceanu si str. Oituz .
Mentionez ca aceste sensuri giratorii pot fi construite IEFTIN, RAPID si SIGUR din acele ” containere de plastic rosii si albe ”. Acestea pot indeplini foarte bine rolul de semnalizare a sensului giratoriu, asigurand totodata si o vizibilitate foarte buna pentru toti participantii la trafic. Acest fel de sensuri giratorii sunt peste tot in tara, mai ales in Transilvania, dar si la Moinesti, Comanesti, Onesti si chiar si pe Calea Moinesti din Bacau, care si-a dovedit eficienta, siguranta si fluidizarea traficului rutier.
4. Mutarea trecerilor de pietoni la distanta mai mare de sensurile giratorii ( 30 -40 de metri ), pentru a nu se bloca iesirea din sensul giratoriu atunci cand sunt pietoni angajati in traversarea strazii.
Exemplu: trecerea de pietoni de la sensul giratoriu ( Statuia lui Stefan cel Mare ), la intrarea pe str. Nicolae Balcescu si la intrare pe str. M. Kogalniceanu. Pe str. M. Kogalniceanu, din doua treceri de pietoni, prima langa sensul giratoriu si a doua la restaurant Bachus, se poate face una singura, in fata Gradinitei nr. 18.
5. Desfiintarea unei treceri de pietoni pe str. Razboieni la intersesctie cu str. N. Titulescu. La fel ca si la punctele nr. 1 si 2, sunt doua treceri de pietoni in 6 metri distanta.
6. Interzicerea parcarii masinilor pe prima banda pe str. Mioritei ( sunt montate semne de ORPIREA INTERZISA care nu sunt respectate ). Se poate incepe cu masinile parcate pe str. Mioritei, intre str. Bradului / str. Ion Luca si statia OMV Petrom pe ambele sensuri de mers, pentru a fludiza traficul rutier.
7. Desfiintarea parcarilor de pe Bdul Unirii, de la intersectia str. 9 Mai pana la intersectia cu str. Mihai Viteazu, pe ambele sensuri.
8. Marcarea intersectiilor, prin HASURARE, pentru a nu mai fi blocate de catre participantii la trafic.
Exemplu: intersectia str. 22 decembrie cu str. Mioritei. Cand semaforul este ROSU pentru cei ce vin de pe str. Mioritei, acestia blocheaza intersectia cu str. 22 decembrie, astfel incat, cei care vin de pe str. 22 decembrie si doresc sa vireze stanga sau sa mearga tot inainte pe str. Neagoe Voda, sau cei care doresc sa vireze stanga pe str. Neagoe Voda, nu pot face aceste manevre, astfel blocandu-se traficul, atat pe str. Mioritei, dinspre str. vadu Bistritei cat si pe str. 22 Decembrie, formandu-se coloana de masini pana la str. Iosif Cocea, cel putin.
9. CONSTRUCTIA DE PARCARI SUPRAETAJATE, pe structura metalica in diferite zone din oras. Aceste investitii in aceste parcari paote fi usor si rapid recuperata prin taxarea locurilor de parcare. Aceste parcari pot fi folosite atat in intervalul 8-16 pentru oriceine doreste sa parcheze cat si de locatarii din zona ca si parcari de resedinta in restul perioadei. Prin constructia de astfel de parcari, se paote ajuge pana al aproape dublarea locurilor de parcare in acel loc/zona.
Exemplu: parcare Stadion- Tic Tac, str. iernii ( in spate la fostul Cinema central ), parcarea de la Piata Centrala, parcarea din spatele Casei de cultura, parcarea din spatele firmei RDS-RCS ( langa Sinagoga ), loc situat intre str. Stefan cel Mare si str. 22 Decembrie, parcarea din fata Hotelului Moldova, parcarea dintre Liceul Vranceanu si catedrala ortodoxa.
10. Resistematizarea, regandirea, renovarea ” spatiilor verzi ”, din municipiu. Sunt foarte multe ” spatii verzi ”, doar pe hartie, dar in realitate sunt gropi cu noroi, prundis sau sunt ”acaparate” de catre locatarii d el aparter care au construit tot felul de maghernite si sandramale, sau mai rau, sunt adevarate ” depozite ” de fier vechi, lemne etc.
11. Continuarea daramarii garajelor si amenajarea de locuri de parcare de resedinta.
12. Trecerile de pietoni, macar cele din zonele cu risc crescut de accidente sa fie inaltate pe toata latimea lor si marcarea cu culoare rosie si alba pentru a creste vizibilitate.
Veteranul a zis
Daca credeti ca sensurile giratorii rezolva toate problemele de trafic, uitati-va ce se intampla dimineata pana in orele 08:00, in aceste intersectii. Iar ca sa faci sensuri giratorii si in intersectiile mici e caraghios. Uitati-va la Piatra cum arata astfel de sensuri giratorii miniatura.
Veteranul a zis
Ce au mai berbecutule userist ce esti tu, garajele cu sensurile giratorii? E un haos in capetele voastre patrate de vajnici useristi repetenti !
contribuabil local a zis
sa-i spună cineva lui nenea că idiotenia aia de la intersectia septilici cu moinesti este o rusine locala nu sens giratoriu iar intersectiile care eu nevoie absoluta de sens giratoriu/fluidizare sunt cele de la sarata cu calea onesti si margineni cu calea moinesti….dar vorbim de lucrari edilitare complete nu de separatoare de drum aranjate in cerc.
restul ce vorbeste tovarasul e doar gargara.
Concitadin a zis
La podul Narcisa trebuie giratorii la ambele capuri de pod. Si la intersacția Narcisa se pierde timp de asteptare. Cu încă unul in intersecția aeroport cu Chimiei,sar merge lin de la intrarea în oras,pînă la intersectia tic-tac,unde iar trebuie un giratoriu,circulatia fiind greoaie,mai ales dupa asteptarea la barieră,venind dinspre cimitirul Sărata,dai de semafor la tic-tac. De multe ori nici nu treci bine de bariera si incepe coada. Mulți caută variante de dinainte de bariera,cu lungirea drumului si consum de combustibil si poluare mai multă. Asta ca părere a unui simplu cetațean. Cel mai logic ar fi ca serviciu circulație al poliției sa stabileasca zonele aglomerate cu necesar de giratorii. Ei ar trebui sa aibe situația si necesarul. Dar ce mai e logic acum?
Orasean a zis
Doua solutii simple:
1. TOTI TARANII CARE INTRA IN BACAU SA FIE TAXATI. La intrarea in municipiu, bariere, iar taranii sa plateasca daca vor sa imi futa circulatia. Eu nu stau creanga prin comune, sa le tin lor loc de carute. E plin Bacaul de cocalari care vin la plimbare de prin comune. Ia mai stati dracului acasa si plantati ceva, mojicilor ! Daca ar fi sa numeri cate masini sunt in trafic, inmatriculate in municipiul Bacau, ar fi parfum ! Deci taxa de intrare in Bacau, 50 de lei, ca sa se linisteasca mitocanimea ! Exceptie cei care lucreaza in Bacau.
2. Interdictia de a se mai construi vreun bloc pe raza municipiului. Si asa e plin de blocuri care nu au spatii verzi, deci vorbim despre spagi la greu la Primarie, la DNA, la mediu, la Politia Locala care face receptia. Circulatia in Bacau este asa cum este si datorita aparitiei acestor blocuri nou construite, puse alandala pe fiecare spatiu disponibil.