Primăria Bacău vrea să rezilieze contractul de delegare a serviciului de transport public în oraș, încheiat în 2003 cu SC Transport Public SA. Primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu a anunțat la finalul ședinței Consiliului Local, de vineri, că ar fi obținut acordul din partea ANRSC pentru lansarea unei noi licitații.
Acționarii semnificativi ai SC Transport Public SA sunt, potrivit termene.ro, Laudieta Sechelariu – 44,68%, Consiliul Local Bacău – 18,25% și Neculai Șutu – 9,05%. Primăria a făcut întâi o ofertă de cumpărare, care a fost refuzată de acționari.
Pe 28 ianuarie 2021, municipalitatea a cerut de la ANRSC (Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice) un punct de vedere referitor la organizarea unei noi licitații, având în vedere Legea 92/2007, a transportului public local, prin care toate concesiunile se reduc la 10 ani. A doua zi, a și primit răspuns favorabil.
După 2004, municipalitatea a încercat să rezilieze contractul încheiat pe 25 de ani, însă a pierdut toate procesele, în instanță.
„Ne vom recâștiga serviciul de transport public în comun!”
Noul primar al Bacăului, Lucian Daniel Stanciu Viziteu, a spus, în luna decembrie 2020, că, dacă municipalitatea ar avea 100% din firma de transport, ar putea accesa fonduri europene pentru modernizare.
În ședința de vineri, 12 februarie 2021, edilul a fost și mai tranșant. „Schimbări în trasee, în dotări, au fost minimale în această perioadă. Mai mult, contractul de delegare a fost în afara legii, începând din 2014. După discuții cu consultanți, avocați și autoritatea de reglementare, am o opinie scrisă de la ANRSC, care ne informează că, oricum interpretăm legea, contractul de delegare cu transportatorul privat e încheiat de cel puțin 6 ani, fiind în afara legii”, a afirmat Viziteu.
Potrivit primarului, ANRSC recomandă anunțarea intenției de atribuire a acestor contracte unui nou operator. „Vom introduce studiul de oportunitate pentru a demara procedurile și vom anunța la nivel de jurnal european că Bacăul va scoate la licitație transportul în comun. Prima dată după 16 ani, ne vom recâștiga serviciul de transport public în comun. Asta va însemna trasee noi și vom putea atrage fonduri europene. Va fi un proces de durată, de peste 2 ani, dar azi facem primul pas”, a afirmat primarul Bacăului.
„Instanțele au decis continuarea contractului, până la expirarea acestuia, în 2029”
Pentru Ziarul de Bacău, Gabi Ioniță, avocatul SC Transport Public SA, a precizat că Primăria nu a informat ANRSC despre procesele pierdute în trecut de municipalitate.
„Se încearcă inventarea unui motiv de a readuce artificial în discuție o chestiune tranșată definitiv în justiție. Există autoritate de lucru judecat, în sensul în care instanțele au decis continuarea contractului de concesiune încheiat cu SC Transport Public SA (STP – n.n) până la expirarea acestuia, în 2029. Când Primăria a solicitat punctul de vedere de la ANRSC, a omis cu bună știință să prezinte întreaga situație, așa cum a fost dezbătută în fața instanțelor competente”, a afirmat avocatul Ioniță.
„Atât timp cât contractul de concesiune a fost produsul unei proceduri de licitație publică derulată în 2003, contestatată în instanță și adjudecată de STP, regulamentul european incident în cauză impune continuarea contractului până la expirarea acestuia. De altfel, chestiunile neaduse la cunoștința ANRSC de către Primărie au făcut obiectul unei adrese proprii transmise de STP la ANRSC, față de care așteptăm revizuirea opiniei inițiale, în acord cu informațiile comunicate”, a concluzionat reprezentantul SC Transport Public SA.
Bogdan a zis
Extenderea traseelor , sau adăugarea de rute noi către , Măgura, Hemeiusi, Gheraiesti, Sărata….. Cartier CFR Tache , e.t.c
Minimul de decentă în mijloacele de transport actuale nu există. Vara A.C nu funcționează , iarna cam frig , cineva face economie pe banii noștri.
Stațiile de autobuz cu programul autobuzului.
Nu ar strica un autobuz pe traseul Aeroport -Gara -Autogara
Ofer idei și consultanță gratuit. E chiar foarte simplu.dacă se vrea.
Bilic a zis
Garantat fac economie pe banii tai. Din aia 2.5 lei sau cât o mai fi biletul ar trebuie să-ți pună la dispoziție fotoliu cu masaj, iar autobuzul obligatoriu sa treacă prin fata porții.
controlor a zis
La 2.5 lei e unul din cele mai scumpe din tara, aproape dublu ca in Bucuresti, de ex. ? Ti se pare ca-ti ofera ceva in plus, la pretul asta ?
Bogdan a zis
Bilic, rozi și tu de undeva, că altfel nu se explică Com tău . Cum sa nu vrei autobuze bune in bacau, sa nu vrei sa se facă. Tu ești ăla de care o sa scăpăm cât de curând.. o sa vina și cu dosare
Bilic a zis
În București e subvenționat. Capitala, ce să-i faci!? E subavtionata gigacaloria, ttranspoortul urban, metroul, etc. 10% din banii ministerului transporturilor se duc anual la metrou. Dacă prin revenirea transportuluipublic la primărie se va îmbunătăți calitatea serviciului, foarte bine. Dar sa spui ca firma actuala face economie din banii tai…
Bilic a zis
Bogdan, nu rod nimic. Nu folosesc transportul public. În rest așteaptă tu autobuze bune și mocangeala. Eu îmi iau popcorn.
Grigore a zis
Pai,tu ai masinoi de ala de lux,de asta nu-ti trebuie! E saracie lucie in tot orasul si tu iti permiti sa mananci popcorn!
Palarel a zis
Da,chiar voiam sa intreb pe cineva! Pentru Sarata II,cu ce farfurie zburatoare se poate ajunge in orasul asta minune?
alkxz a zis
bați câmpii tot gratuit!
societatea e de transport LOCAL, asta înseamnă în interiorul orașului! în afară de Gherăiești. Tache nimic din ce ai scris nu este în orașul Bacău
Bacauan a zis
Bai,istetule! Nu bate campii deloc si nici gratuit! Pana la cimitirul Sarata nu exista niciun mijloc de transport din oras. Te bizui pe masina daca ai.Dar autobuzul nr 5,care merge si prin oras ce destinatie are? Nu ajunge la Statiunea Pomicola care e in afara orasului? Daca esti prost de bubui,macar taci! E clar ca nu sunteti dispusi sa investiti si sa faceti nimic,putorilor!
Omul cu siguranta a facut o gluma,ce-i drept,buna,dar prostul nu are simtul umorului. El e ocupat sa fie fudul cand comenteaza!
Lili a zis
Nu ar fi rău să se obțină fonduri europene pentru modernizarea transportului, pentru modernizarea orașului dar din păcate nu se prea vrea de uni afaceriști care au contracte frumoase cu primăria .
Mitica a zis
Dl. Viziteu face totul praf ca de aceasta se pricepe. Sa realizeze pentru bacauani proiectul cu trenul urban, promis in campanie. S-ar putea sa ramanem si fara transport public si fara tren urban.
djdany a zis
recistigarea s c transport public s a bacau care sa fie al populatiei nu al unor oligarhi,statii moderne,autobuze moderne,fara discriminare si traseu autogara gara aeroport
un prim pas spre normalitate pote urmeaza si stadionul str calea marasesti so fi trezit braileanu si nu stim noi??? :))
gogu a zis
da s-a trezit cu chef sa va prosteasca. si ii merge se pare. a inceput de fap de cand a candidat
:-) a zis
Nu stiu ce vrea sa faca,primarul.Dar ar trebui sa îi ceara celor de la Transport Public,sa aduca autobuze electrice si gata.
next a zis
Fără îndoială organizarea și funcționarea sistemului public de transport lasă de dorit.
Atunci când traseele vor acoperi în mod echilibrat toate zonele orașului după un grafic orar bine stabilit pentru fiecare traseu individual și mai ales să fie respectat in tocmai la minut , doar atunci și numai atunci vom renunța la circulația cu autoturismele proprii. Atunci se va reduce și poluarea cu noxe. Trebuie reglementat transportul elevilor la fiecare școală. Acum vine tăticul ori mămica dintr-un capăt al orașului la școala din centru și sunt în stare să intre cu mașina până în clasă.
Cetatean al orasului a zis
Eu,unul, vreau sa ajung de la Selgros pana pe Neagoe Voda unde stau. Cu ce autobuz pot ajunge daca am sacosele incarcate si nu pot veni pe jos? Si mai sunt zone care nu sunt deservite de transportul public. Si atunci,nu apeleaza bacauanul la masina personala?
vlad tepes a zis
Nu ai voie la bus, ca doar platesti impozit de zona A!
Veronica a zis
Ce fel de oras e asta? Mai merita sa stai in el?
H2SO4 a zis
Tare imi doresc o schimbare in transportul in comun dupa atitea ani in care acest serviciu a fost o parodie. Autobuze pe care la astepti sa vina 40-50 de minute, iar cind apar vin cite 3-4 unul dupa altul ca sa nu se rataceasca pe traseu. Autobuze pe care societatea le scoate de pe traseu la ore de virf si le transforma in curse speciale pentru localitatile din jurul orasului, lasind cetatenii prin statii in lungi si interminabile asteptari. Poate scapam de acei soferi si controlori la care impertinenta, aroganta si lipsa de respect fata de calator este o stare de fapt. Poate vom avea parte de autobuze igienizate dupa fiecare cursa la cap de linie pentru ca in lunile de vara sa nu mai fii sufocat de mirosuri greu de suportat. Fara sa ne mai ascundem dupa cires Bacaul are unul dintre cele mai neperformante mijloace de transport din tara, iar cind o singura firma stabileste regulile jocului lucrurile nu se vor schimba niciodata.
Mihai S. a zis
Absolut de acord cu tine si cu tot ce ai scris. Trebuie autobuze moderne, putin poluante, respectarea orarului, soferi profesionisti, statii moderne si curate, supravegheate video. N-ar strica si afisaj electronic in statii cu ora sosirii.
La Brasov, am vazut de curand ca toate autobuzele sunt electrice. Cu fonduri europene se poate si la noi. Sa plece puturosii din primarie care nu vor sa faca nimic. Avem oameni capabili, trebuie doar concursuri corecte, pe competenta, expertiza si inteligenta. De functionari obositi si slab pregatiti ne-am saturat. Si ei pun umarul la tinerea orasului pe loc. Multi se asteapta sa faca primarul, eventual si viceprimarii. Da, ei conduc, dau tonul, dar trebuie pusi la munca tot personalul primariei. Cine nu vrea, sa fie dat afara. Fiecare angajat sa aiba o fisa a postului clara, cu sarcini precise si ierarhii bine stabilite. Cine nu isi indeplineste sarcinile de serviciu sa fie zburat.
Victor a zis
Si statiile de autobuz ar trebui puse la punct. Sunt murdare si pline de aurolaci. La Gara, stai 40 de minute pana apare cate un autobuz si daca e iarna, e si mai interesant. Parca nici nu ai transport public in acest oras.
Gabi a zis
Ai dreptate.Impuse autobuze minim euro6 sau hybrid in consiliul local pe raza municipiului Bacau si cum nu cred ca vor putea sa aibe toate autobuzele minim euro6 sa rupa contractual.
Miciu a zis
Va agitati ca Pepsi-ul… degeaba ! Transportul public nu va fi NICIODATA pus la punct cu o acoperire egala a municipiului si cu autobuze de ultima generatie, curate si intretinute atat timp cat, romanul, bacauanii in cazul de fata, merg cu masina (ca nah, au masina).
Asta e un cerc vicios: firma de transport nu inversteste pentru ca nu renteaza iar oamenii nu folosesc serviciile de transport public pentru ca nu se investeste!
Andrei Munteanu a zis
Dude, facand abstractie de perioada asta cu pandemie, poate ca daca ar fi curate, climatizate, ar respecta orarele si trasee bine gandite, poate multi si-ar lasa masina acasa. In atatea orase functioneaza.
Nano a zis
Cred ca ar functiona cel mai bine daca traseele s-ar intersecta intr -o zona centrala . Un fel de stea ,cu intalnire in centru,unde sa schimbi pt directia dorita. Astfel cu un bilet cu doua calatorii,ajungi oriunde si de oriunde. S-ar acoperi eficient toate ariile orasului.
m.v. a zis
Statiile de autobuz miros ca niste closete publice, nu au banci suficiente, nu au acoperis, si ar trebui sa aiba toate camere de supraveghere.
Autobuzele ar trebui sa fie electrice. ca sa nu mai polueze. Vara nu au aer conditionat, iarna mori de frig in ele.
Gabi a zis
Cred ca Bacaul are nevoie de autobuze mai mici, chiar microbuze care as intre in cartiere
Cetatean a zis
La Iasi sunt o sumedenie de microbuze.
radu a zis
In campania electorala, cand domnul primar se plimba cu mocanita, i-am sugerat ca o solutie pentru extinderea transportului in comun ar putea fi infiintarea de trasee scurte din cartiere catre statiile apropiate din liniile existente.
Mi-a raspuns atunci ca ” transportul in comun a fost concesionat de Sechelariu pe 20 ani pana in 2029″
Mi-as dori sa se hotarasca daca se poate modifica sau nu acest contract. Sau , daca e cazul, sa vina si sa spuna ” …aaa…. habar nua eu de astea… dar vreau sa fiu primar, vreau, vreau, vreau!”
Ii sugerasem atunci, pentru cartierul Tache unde locuiesc, sa infiinteze un traseu de 15 minute (5-6 statii) catre statia de la Narcisa si modificarea taxarii pe modelul pe care l-am vazut in alte parti: biletul cu pret pe zona si durata limitata. Astfel cu un bilet poti schimba autobuzul (in limita duratei calatoriei). Cred ca toate cartierele ar trebui sa aiba o legatura STABILA SI REGULATA cu orasul. Nu mi se pare acceptabil ca din Serbanesti, Gheraiesti sa ai autobuz la 30min opana in centru apoi sa iei alt bilet sa mergi la gara (sau oriunde altundeva)
Firesc ar fi, in zonele din afara liniei principale de autobuz , infiinatrea unor trasee scurte, cu masini de gabarit mai mic care sa transfere calatorii catre o statie din linia principala.
De exemplu strada Milcov, sau strada Letea: trasee scurte ( si dese, max 15min) catre Orizont sau BCR
John a zis
intrebarea corecta era „primarul anunta rezilierea contractului – ce spun BACAUANII?”
Si atunci bacauanii l-ar fi beep pe ala de la transport public si ar fi spus ca vor curse regulate, autobuze cu gps si panouri cu afisaj in timp real, sa nu mai stai ca boul in statie 40 min si apoi sa iti vine trei autobuze unul dupa altul!
Pe 20 de ani, auzi!!!
gigi a zis
E foarte bun transportul comun in Bacau !Nu va mai plangeti atata! Mutati va in Iasi daca nu va convine!
Andrei Munteanu a zis
Gigi draga, pai asta-i beleaua ca multi se cam muta, prin Iasi, prin Bucuresti sau Cluj, multi prin UK si Germania …
Cetatean a zis
Si va mai continua exodul cu asa prosti la conducerea orasului! Ma uit surprins de imbecilitatea unora care dau vot negativ cuiva care se plange ca in statiile de autobuz se sta si cate 40-50 de minute. Ne plac minciunile si lenea?
Cetatean a zis
Pe secretarul Bacaului,Popovici cand il schimbati din functie? Face treaba „buna”din 2006 de cand a fost numit?