Şoseaua rapidă care ar trebui să lege Capitala de Moldova (A7) a devenit teatru de război între proiectanţi şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit economica.net.
În noiembrie 2016, viitorul drum de aproape 330 de kilometri dintre Ploieşti şi Paşcani a fost împărţit în patru tronsoane şi scos la licitaţie pentru actualizare studii de fezabilitate şi proiectare. Aceste studii ar fi trebuit să stabilească daca noua şosea va fi construită ca drum expres sau autostradă.
Din cauza contestaţiilor, termenul de depunere a ofertelor a fost amânat şi de 15 ori în cazul tronsonului Buzău – Focşani. După ce ofertele au fost în sfârşit deschise în vara anului trecut, acum se tot amână termenul de evaluare.
Astfel, în cazul tronsonului Ploieşti – Buzău, evaluarea ofertelor a fost amânată de patru ori, până pe 15 martie. Asta după ce Curtea de Apel Bucureşti a admis luni, 22 ianuarie, contestaţia Consitrans şi a obligat CNAIR să reevalueze oferta firmei de proiectare.
Şi pentru tronsonul Buzău – Focşani evaluarea ofertelor a fost amânată de trei ori, până pe 31 martie 2018.
Pentru tronsonul Focşani – Bacău, termenul de evaluare a ofertelor a fost amânat de patru ori, până pe 30 martie, iar în cazul tronsonului Bacău – Paşcani, evaluarea ofertelor a fost amânată de trei ori, până pe 28 februarie şi ar mai putea fi amânată, având în vedere că pe 15 februarie se judecă la Curtea de Apel Bucureşti contestaţia Search Corporation, conform datelor sintetizate de Asociaţia Pro Infrastructură.
Asociația Pro Infrastructura susține că CNAIR pune în pericol licitația pentru centura Bacăului
Într-un răspuns la o clarificare cerută în cadrul licitației pentru Centura Bacău, CNAIR pur și simplu refuză să modifice documentația de licitație în sensul trecerii pe noul model de contract național, invocând prevederile HG 1/10.01.2018, mai precis faptul că această licitație este lansată înainte de publicarea în Monitorul Oficial a noului model de contract național.
Însă CNAIR are toate prerogativele, ca autoritate contractantă, să facă această modificare, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructura. „Mai mult, acest lucru a fost făcut deja de CNAIR „în sens invers”, atât pentru podul suspendat de la Brăila (430 milioane euro) cât și pentru Centura Timișoara Sud (83 milioane euro). Pentru aceste două proiecte majore, care au fost lansate ÎNAINTE de emiterea OMT 600/30.05.2017, CNAIR a luat așa-numitele „măsuri de remediere” și le-a trecut de pe condițiile FIDIC „clasice” pe condițiile aduse de OMT 600, prevederi inechitabile, părtinitoare, aspru criticate de toată lumea”.
Dacă alte licitații majore (A0 Centura București sau A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 1 și 5) nu se mai pot trece pe noul model de contract, Centura Bacău (16,269 km de autostradă și 14,54 km de drum național, 167 milioane euro) și cele 3 loturi din Autostrada A3 Suplacu de Barcău-Borș (60,25 km, 215 milioane euro) încă pot fi remediate și trecute pe noua legislație acceptată de toate părțile implicate.
„Cerem insistent decidenților din vârful CNAIR să își respecte promisiunile și să-și facă datoria în interesul cetățenilor români și europeni, cei care finanțează toate aceste investiții vitale pentru țară, transferând urgent licitațiile pentru proiectarea și execuția tronsoanelor A3 Suplacu de Barcău-Borș și A7 Centura Bacău pe noul model de contract național, așa cum au cerut toți actorii implicați (Comisia Europeană, constructori, proiectanți, consultanți și societatea civilă)”, arată Asociația Pro Infrastructura.
Un cetățean a zis
Nu vad nici un politician din Bacau sa faca presiuni pe aceasta tema. De ce?
Kross a zis
Nu au voie sa faca presiune ca se leaga cei de la ISCIR de ei. Nu fac pentru ca sint slabi.
un cetatean decis a zis
politicieni foarte incompetenti si strict pentru ei….
mare pacat ca atunci cand ies din birou nu s aruncati la propriu in pubelele de gunoi!
poate intr o zi ii asteptam cu pubelele pregatite!
nenorocitilor!!!