CNAIR va trebui să reevalueze ofertele de pe lotul al treilea al sectorului Ploiești – Buzău, de pe Autostrada A7 Moldova, în urma unei contestații a firmei Danlin, din Neamț, cea care a depus trei contestații și pe sectorul Bacău-Pașcani.
Curtea de Apel București (CAB) a decis menținerea hotărârii CNSC și a admis contestația celor de la Danlin pe cei 13,9 kilometri ai A7 dintre Spătaru (Buzău Sud-Vest) și nodul cu DN2B spre Brăila (Buzău Sud-Est), notează Asociația Pro Infrastructura.
Licitația a fost lansată în 01.06.2021, ofertele au fost depuse în 16.09.2021 și primul câștigător, Trameco, a fost desemnat în 07.03.2022. Acesta a fost contestat de 3 (trei) competitori, iar doi dintre ei au avut câștig de cauză.
După prima reevaluare, în 27.10.2022 a fost dat un nou câștigător: Nurol. Dar turcii au fost contestați de Danlin și de Tefken, iar CNSC a admis acțiunea celor de la Danlin. Așa că s-a mers la CAB, iar judecătorii au dat pe 26 ianuarie decizia definitivă: CNAIR trebuie să reevalueze ofertele Danlin și Nurol.
„Există două variante probabile: ori vedem al treilea câștigător, Danlin, și apoi contestația Nurol (aproape o certitudine în acest caz) ori se anulează licitația dacă CNAIR descalifică ambele oferte rămase în cursă. Clar este un lucru: deznodământul se amână cu luni bune, indiferent de scenariu!”, afirmă asociația.
Stadiul pe scurt pe celelalte tronsoane ale Autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani? Pe Ploiești (Dumbrava)-Mizil cei de la Pizzarotti au un ritm complet nesatisfăcător, ajungând la un progres fizic de aproximativ 5% după 5 luni de la emiterea ordinului de începere lucrări (22.08.2022). Mult mai bine stau vecinii de la Coni-Trace pe Mizil-Spătaru (Buzău Sud-Vest): în jur de 10% cu ordin emis în 11.08.2022. Ambele sectoare au termen contractual de finalizare aprilie 2024.
De la Buzău Sud-Est și până la Bacău Sud (Nicolae Bălcescu) sunt 7 loturi în lungime de 178,34 kilometri și o valoare totală de aproape 2,2 miliarde euro fără TVA. Toate sunt în tolba UMB. Antreprenorul a intrat în teren în mai multe zone și va accelera progresiv pe toată distanța, pe măsură ce vremea îi va permite și va reuși să-și mobilizeze „armata”, așa cum singur și-a intitulat-o.
Ultimele 3 segmente din cele 13 finanțate prin PNRR ale Autostrăzii A7, între Bacău și Pașcani, așteaptă decizia CNSC care va veni probabil spre sfârșitul lunii februarie, după ce Danlin a depus contestații pe fiecare lot ca urmare a desemnării câștigătorului inițial (tot UMB) în 22, 23 respectiv 29 decembrie 2022. Dacă CNSC respinge acțiunea Danlin, atunci CNAIR trebuie să semneze contractele. Dacă se admite, chiar și parțial, urmează o reevaluare sau un recurs la CAB și deznodământul se prelungește (cel puțin până) spre jumătatea anului.
– Asociația Pro Infrastructura
IONUT a zis
Ca de obicei ne dam cu stangul in dreptul. Asta e pentru ca avem la conducere o mentalitate de ORCI rusofoni si stricati ! Numai dupa spaga si nimic concret !
Alex a zis
Cine e acum cu „orcii „in gura era cu „ciuma rosie” in gura, acum vreo 2 ani iar anul trecut era cu pata pusa pe „antivaxeri”. Cum e sa te crezi liber in gandire dar tu sa tot preiei slogane de la altii? Mama ei de gandire libera!
Alex a zis
*sloganuri
IONUT a zis
pai tu le ti apararea mai alexule? ia pleaca tu in ruZzia si pupa l pe putin in dos poate si revine si iese din ucraina cu gasca lui de violatori. nu de alta dar cu oameni ca tine nu vom reusi sa ne revenim nicodata. cred ca tu esti vreunul care mananci paine de le ei .. fiu de ruzz ce esti!
Popovici Costel Ciprian a zis
Străinii nu ne lasă să intrăm în spațiul euro , nici drumurile nu ne lasă să ni le facem ? De ce se bagă în treburile noastre , pot să știu ?
IONUT a zis
Pai nu stiai de ce se baga? Ca le permit orcii lui alex si iau mita ca asa au crestut de zeci de ani cu mita’n ei !! De aia !!!