Singurul turoperator din Romania care lucreaza exclusiv pentru destinatia Tunisia si care este interesat sa dezvolte afacerea sa si in zona Bacau, compania Tunisiana Travel Bucuresti, a renuntat la intentia de a deschide, din noul sezon, curse charter pe aceasta destinatie de pe Aeroportul Bacau. Prima tentativa de acest gen a avut loc in vara 2007, dar tonajul avioanelor companiei partenere a fost peste capacitatea acestui aeroport. Bacaul ramine unul dintre cele patru virfuri de sarcina ale serviciilor Tunisiana in Romania, dar Gheorghe Stoian, directorul general al companiei, a dus al doilea charter cu care opereaza in Romania la Cluj-Napoca.
– Cum de v-ati gasit Clujul, domnule director general, si nu Bacaul, pentru charterele cu cu care operati pe relatia Tunisia? Pentru noi este o noutate. Ce alte noutati mai aveti?
– Pentru ca Bacaul inca e inchis din cauza problemelor tehnice ale aeroportului, am hotarit sa punem al doilea charter pe Cluj. Alta noutate este ca am mai schimbat din gama de hoteluri si mergem, acum, in principal pe lanturile hoteliere, cum este Iberostar, Riu, in care sint acum marea majoritate dintre ofertele noastre. Acum, la romani, au inceput sa prinda reducerile date pentru inscrierile facute cu mult timp inainte. Pentru înscrieri cu 90 de zile înainte noi aplicam un discount de 15%, pentru înscrieri cu 60 de zile mai devreme 10%, iar cei care se înscriu cu o luna mai repede au bonus 5% din tarif. Astfel, daca anul trecut, la sfirsitul lui martie aveam 600 de inscrieri, anul acesta avem 1.400 de contractate cu turistii romani, adica mai mult decit dublu. In al doilea rind, destinatia a crescut foarte mult fata de anii trecuti. Daca in 2005, cind am lansat-o, am reusit sa ducem 2006 turisti in Tunisia, anul trecut au fost 32.000 si inca asteptam cresteri pentru acest an si pentru anul urmator, care sa ajunga undeva la 50.000.
– V-am regasit, in Tunisia, cu propria dumneavoastra firma. Ati renuntat la partenerii de acolo?
– Sintem primul investitor roman in Tunisia, avem propria agentie acolo, nu mai sintem nevoiti sa lucram cu parteneri locali si lucram numai cu personal roman, exceptind personalul prin care noi tinem relatia cu statul tunisian. Folosim, inca, autocare tunisiene. Ei au un regim destul de restrictiv la regimul de autocare, pentru ca au trei fabrici de acest fel – Mercedes, Volvo si MAN. Pentru anul 2009 cred ca vom cumpara autocare chiar de la ei, dar, deocamdata, am inchiriat de la un operator local trei masini care sint permanent la dispozitia turistilor nostri.
– Aceasta pe pamint, dar in aer? Pentru ca drumul pina in Tunisia se face numai cu avionul.
– Zburam in continuare cu Nouvelaire, companie cu care colaboram de trei ani, perioada in care am avut doar doua sau trei intirzieri, ceea ce spune mult despre seriozitatea lor. Nu am avut nici un fel de incidente. Avioanele sint Airbus 320, noi, bune, europene. Singurul lucru care ne-a mai influentat in acest an este cresterea pretului petrolului. In toamna, inca era 60 de dolari barilul, acum a depasit suta. Aceasta inca nu se vede in tarife si calculam sa vedem cit putem sa suportam actualele niveluri. Daca pretul petrolului va creste peste 110 dolari barilul, va trebui sa punem un supliment de cherosen.
– S-au scumpit si celelalte servicii?
– Celelalte servicii nu au influenta in tarife. La hoteluri chiar avem preturi mai bune decit anul trecut, pentru ca avem, deja, un istoric in relatia cu partenerii, cu hotelurile tunisiene, si am obtinut discounturi mai mari decit in anii trecuti. Dar ele sint „mincate”, acum, de pretul petrolului.
Lasă un răspuns