• într-un accident de circulație în urma căruia au murit patru persoane, unul dintre șoferi a fost achitat • Parchetul îi vede vinovați pe ambii șoferi și a cerut rejudecarea procesului
Judecătoria Bacău a dat la finele anului trecut sentința într-un proces iscat în urma unui tragic accident de circulație. Instanța l-a condamnat pe Costel Drăgan la un an de închisoare cu suspendare, pentru ucidere din culpă, găsindu-l vinovat și de vătămare corporală din culpă. Drăgan a fost obligat și la plata cheltuielilor de spitalizare, a daunelor și altor cheltuieli, în valoare de 12 milioane de lei. Celălalt șofer a scăpat, însă Parchetul nu a fost de acord cu acest lucru, iar procesul se rejudecă.
Accidentul a avut loc în seara de 18 iulie 1999, în zona Răcăciuni, și s-a soldat cu moartea a patru persoane și rănirea gravă a altor două. Potrivit rechizitoriului Parchetului, în acea seară Costel Drăgan a plecat de la Piatra Neamț, către Tecuci, cu un autotren încărcat cu material lemnos. Pe raza localității Răcăciuni, unul dintre prezoanele de la o roată s-a rupt, iar conducătorul auto a oprit vehicolul pentru a remedia defecțiunea. Între timp s-a înserat, iar Drăgan a decis să semnalizeze prezența autotrenului pe șosea cu mai multe grămezi de crengi, în față și în spate. Aceasta deoarece instalația electrică era defectă, iar vehiculul nu era dotat cu triunghi reflectorizant. În aceeași seară, Costel Cornea a plecat de la domiciliul său din Bacău, cu o autoutilitară Mercedes, spre Orbeni. În mașină se aflau soția lui, cei doi copii și alte patru persoane. Nimeni nu bănuia tragedia care avea să se întîmple. Ajungînd în zona unde era oprit autotrenul, din cauza întunericului, Cornea a observat prea tîrziu crengile care țineau locul triunghiului reflectorizant. A virat stînga, a intrat pe contrasens și nu a mai putut evita impactul cu un autotren frigorific de mare tonaj. Autoutilitara a fost aruncată aproape 30 de metri înapoi. În urma impactului violent, soția și cei doi copii ai conducătorului auto, precum și un pasager au decedat, iar ceilalți pasageri și șoferul au fost răniți. Potrivit Parchetului, autoutilitara se deplasa cu o viteză de 76 de kilometri la oră și nici unul dintre conducătorii auto nu consumase băuturi alcoolice. Unul dintre factorii care au condus la producerea accidentului a fost că plăcuțele de înmatriculare ale autotrenului oprit pe carosabil erau acoperite cu noroi. În apelul declarat la sentința Judecătoriei, Parchetul susține că ambii conducători auto se fac vinovați de producerea accidentului, nefiind de acord cu achitare unuia dintre cei doi. Tribunalul Bacău a admis apelul și a dispus anularea sentinței și rejudecarea cazului. (Codrin POP)
Lasă un răspuns