Concursul de titularizare din acest an scos la iveală, pe lîngă pregătirea foarte slabă a celor mai mulți dintre concurenți, o altă realitate tristă a învățămîntului românesc: pregătirea mediocră a dascălilor care predau în învățămîntul băcăuan. Foarte mulți dintre candidații care au venit la concursul de titularizare din acest an nu au luat nici măcar note peste cinci, care să le permită să intre la repartizarea suplinitorilor calificați. Despre titularizarea pe o catedră vacantă a celor care deja prestau în școlile de la țară se pune problema doar în cîteva cazuri. Acest lucru ridică semne mari de întrebare în rîndul celor care gestionează destinele școlii băcăuane, cu atît mai mult cu cît aproape jumătate dintre elevii din județ sînt instruiți în școlile de la țară. „Situația profesorilor din mediul rural care au venit la concurs este problematică. Din păcate, sintagma
La fel de alarmantă este și mentalitatea cadrelor didactice tinere, pentru care învățămîntul este doar un refugiu pînă la găsirea unui alt job. Aceștia vin la concurs în fiecare an, dar nivelul de pregătire și neseriozitatea cu care tratează evaluările îi fac să ajungă cel mult suplinitori calificați. Potrivit reprezentanților ISJ, soluția pentru atragerea tinerilor spre învățămînt o reprezintă salarizarea corespunzătoare. „Sperăm ca în momentul în care salariile vor fi majorate să intrăm în normalitate. Abia atunci învățămîntul va putea face o selecție riguroasă a dascălilor care ajung la catedră”, opinează inspectorul general Ghiorghi Iorga. Pînă cînd salariile dascălilor vor fi majorate în așa fel încît meseria să devină una atractivă financiar, la catedră vor mai ajunge mulți profesori cu note de unu, doi, trei sau patru. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns