Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a verificat, astăzi, situația forajelor geotehnice incluse în contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, potrivit unui comunicat al companiei.
Echipa CNIR a monitorizat lucrările din zona orașului Târgu Secuiesc, județul Covasna, stadiul fiind următorul: pentru realizarea studiului geotehnic sunt mobilizate 5 utilaje de foraj; prestatorul a efectuat peste 3000 de metri liniari de foraje geotehnice; toate cele 5 echipamente sunt localizate, în prezent, județul Covasna.
Lungimea estimată a traseului care se desfășoară în județele Brașov, Covasna și Bacău este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activității, septembrie 2024.
Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fără TVA), iar prestatorul, Consitrans SRL, trebuie să predea următoarele documente : Studiu și Proiect Geotehnic; Studiu Topografic; Studiu Arheologic; Documentația de mediu (Acord de Mediu); Studiu de Fezabilitate final.
Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei -A 7.
În ceea ce privește traseul Autostrăzii A 13 în zona localității Hărman, județul Brașov, o autoritate națională a ridicat problema reevaluării și reproiectării traseului pentru respectiva zonă. Conducerea Companiei Naționale de Investiții Rutiere este în legătură cu autoritățile implicate, iar după primirea tuturor informațiilor și clarificarea situației, în colaborare cu autoritățile locale, va fi în măsură să prezinte propunerile privind corecțiile de traseu în zona menționată.
Proiectul face parte din coridorul de conectivitate „Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021-2030. (sursa: comunicat CNIR)
Lasă un răspuns